1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا؛ ثبت سفارش از فردا آغاز می شود

عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا؛ ثبت سفارش از فردا آغاز می شود

10 خرداد 1401
  • 0

ثبت سفارش دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی از فردا 11 خردادماه در تالار خودروی بورس کالا آغاز خواهد شد؛ هر کد ملی قادر است که تنها یک بار ثبت سفارش کند.

بر اساس این اطلاعیه عرضه فیزیکی 430 دستگاه خودروی فیدلیتی و دیگنیتی در تاریخ 18 خرداد در تالار حراج باز بورس کالا انجام می شود. از این میزان، 150 دستگاه فیدلیتی پرایم 7 نفره، 150 دستگاه فیدلیتی پرایم 5 نفره و همچنین 130 دستگاه خودروی دیگنیتی پرایم عرضه خواهد شد. قیمت پایه این خودروها در جدول زیر مشخص شده است: 

خودرو تعداد عرضه  قیمت ( به تومان) 
فیدلیتی 7 نفره 150 ۸۰۳ میلیون
فیدلیتی 5 نفره 150 ۷۸۹ میلیون
دیگنیتی 130 ۸۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار

 

در ضمن، ۹‌ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده به قیمت پایه اضافه می شود که بر‌مبنای قیمت نهایی فروش، هزینه‌های مالیات و عوارض شماره‌گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و شماره گذاری و بیمه شخص ثالث محاسبه می شود.

پیش دریافت 30 درصدی

معاملات عرضه خودرو در تالار حراج باز بورس کالای تهران انجام خواهد شد و هر کدملی صرفاً یک بار فرصت دارد تا ثبت سفارش کند. پیش‌دریافت برای خرید خودرو در بورس کالا فعلا ۳۰ درصد بوده که از طریق حساب وکالتی تعیین شده است. 

لازم به ذکر است که از آغاز عرضه خودرو در بورس کالا جمعاً ۱۳۹ کارا، شامل ۸۱ دستگاه کارای دو کابین و ۵۸ دستگاه کارای تک کابین معامله شده است. اولین عرضه در ۲۸ اردیبهشت صورت گرفته و در معاملات انجام شده، کارا در حدود ده میلیون تومان زیر قیمت بازار آزاد معامله شد.

 
منبع ایسنا


نظرات