1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. کراس اوور جدید ایران خودرو چقدر می ارزد؟

کراس اوور جدید ایران خودرو چقدر می ارزد؟

11 تیر 1401
  • 1

تا زمانی که این خودرو به صورت رسمی عرضه نشود، نمی توان با اطمینان درخصوص قیمت آن حرف زد. اگر ایران خودرو بتواند قیمت ریرا را تا حدی رقابتی نگه دارد، احتمالا فروش خوبی را از این محصول تجربه خواهد کرد. با این حال، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو پیش بینی می کند که کراس اوور جدید ایران خودرو، می تواند در بازه قیمتی بین 600 تا 700 میلیون تومان قیمت گذاری شود.

خودروی شاسی بلند جدید ایران خودرو با نام ری را، رقبایی مانند ام وی ام X22 پرو، ام وی ام X55 پرو، جک S3، هایما S5 جدید و حتی نمونه های دست دوم پژو 2008 و سانگ یانگ تیوولی خواهد داشت و  برای پیش بینی قیمت ریرا باید تا زمان شروع تولید انبوه این خودرو صبر کرد. تا زمانی که عرضه رسمی این خودرو اتفاق نیوفتد نمی توان با قاطعیت درباره ارزش خرید آن صحبت کرد. اما اگر ایران خودرو بتواند قیمت ریرا را تا حدی رقابتی نگه دارد، احتمالا فروش خوبی را تجربه خواهد کرد. با این حال، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو پیش بینی کرد: کراس اوور جدید ایران خودرو، می تواند در بازه قیمتی بین 600 تا 700 میلیون تومان قیمت گذاری شود.

رونمایی از خودرو ری را در حالی برگزار شد که خبرنگاران اجازه عکسبرداری از داخل خودرو را نداشتند، با این وجود پیش از این مدیر عامل ایران خودرو گفته بود که خودروی ریرا با قیمت حدود ۶۰۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد؛ در صورتی که با توجه به مشخصاتی که درباره این خودرو تاکنون ارائه شده است، به نظر می رسد که قیمت این خودرو حتی در کارخانه هم بیش از ۶۰۰ میلیون تومان باشد .

 کراس اور ایران خودرو با نام ریرا که گویا قرار است از سه ماه دیگر آزمون‌های جاده‌ای خود را آغاز ‌کند. به گفته وزیر صمت آزمون جاده‌ای این خودرو از شهریور آغاز خواهد شد، آزمون‌های دیگر این خودرو تا پایان سال به نتیجه می‌رسد و نهایتا اوایل سال ۱۴۰۲ می‌توان منتظر بود که ریرا تولید شود و وارد بازار شود.

با این حال، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت در مراسم رونمایی این این «کراس اوور ملی» ایران خودرو اعلام کرد که این خودرو بر پایه پلتفرم تارا توسعه یافته است.

ری‌را براساس پلتفرم IKP1 شرکت پژو ، سیتروئن توسعه یافته و در سایت شرکت ایران خودرو در شهرستان بابل در استان مازندران به تولید انبوه می‌رسد. این پلتفرم یکی از پر تیراژ ترین پلتفرم های گروه پژو-سیتروئن محسوب می شود و پیش از این، خودروهای بسیاری مانند پژو 2008، سیتروئن C3، پژو 206 و 207، سیتروئن الیزه، DS3، پژو 301، اپل کراسلند و نهایتا تارا روی این پلتفرم توسعه داده شده اند.

بعضی کارشناسان قیمت این خودرو را هم ردیف با پژو ۲۰۰۸ قرار می دهند. با توجه به اینکه قیمت پژو ۲۰۰۸ در حدود یک میلیارد است، برخی اعتقاد دارند که قیمت ریرا نیز کمتر از یک میلیارد نخواهد بود. برخی قیمت این خودرو را بیش از یک میلیارد هم قیمت گذاری کرده اند. با این وجود، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در این باره گفت: احتمال دارد این خودرو در کارخانه قیمتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

 


نظرات

  • milad milad (11 تیر 1401 ساعت 13:06)

    همانطوری که فیدلیتی و دیگنیتی و جک و... قیمتاشون مثل قیمتهای اولیه شون ثابت موندن اینم میمونه .یادم رفت همانطور که ال نود با قیمت پایین بعنوان جایگزین پیکان واسه اقشار پایین جامعه اومد و قرار بود قیمت گذاری بشه اینم میشه.شما فکر کن به کمک دلالهای محترم که زیر مجموعه خود خودروسازها هستن کمتر از یک میلیارد تو بازار ازاد فروش نره و متعاقبا ایرانخودرو هم میگه قیمت حاشیه بازار و از این جور حرفهای تکراری و قیمتها رو میبره بالای 900میلیون.البته همه اینا تو شرایط اقتصادی همین الانه وگرنه سال بعد الله و اعلم