1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. خودروهایی که می توانند وارد بازار ایران شوند + لیست

خودروهایی که می توانند وارد بازار ایران شوند + لیست

2 شهریور 1401
  • 3

سخنگوی وزارت صمت طی گفت‌وگویی از نهایی شدن آیین نامه اجرایی واردات خودرو خبر داد و اعلام کرد که طی هفته آینده این آیین‌نامه رسانه‌ای و ابلاغ می‌شود.

امید قالیباف در گفت‌وگویی با صداوسیما ضمن صحبت در مورد عزم و پیگیری‌های وزارت صمت در جهت تصویب و اجرای نمودن آیین نامه گفت که آیین نامه واردات خودرو طی هفته آینده به صورت عمومی و رسانه‌ای منتشر خواهد شد.

وی در خصوص سقف دلاری واردات خودرو عنوان کرد که دور جدید واردات خودرو با هدف واردات خودرو برای اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین در نظر گرفته شده و سقف دلاری واردات 20 هزار دلار قرار داده شده است.

قالیباف طی این گفت‌وگو خبر از رایزنی و مذاکره با خودروساز‌های بزرگ مانند تویوتا ژاپن داد و افزود که با شرکت‌های خودروساز معتبر آلمانی، چینی و هندی در حال رایزنی هستند.

وی در ادامه عنوان کرد که خودروسازان نیز با شرکت‌های خودروساز دنیا در حال مذاکره هستند، اما 70 درصد تقاضای خودرو برای سه دهک کم درآمد است و برنامه‌ریزی ما برای واردات خودرو‌های ارزان قیمت اقتصادی است که از کیفیت خوبی هم برخوردارند. براساس اعلام سخنگوی صمت در خصوص شرایط واردات خودرو به کشور، امید قالیباف سخنگوی دولت، روز گذشته در گفت و گویی اعلام کرد که پیگیری ها به منظور تصویب و اجرای آیین نامه انجام شده و در هفته آینده واردات خودرو به طور رسمی اعلام خواهد شد. 

قالیباف دررابطه با سقف دلاری واردات خودرو نیز اعلام کرد که این اقدام با هدف تأمین نیاز اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین انجام شده، از این رو مشخص سقف 20 هزار دلاری برای این محصولات  در نظر گرفته شده است.
وی در رابطه با رایزنی و مذاکره با خودروساز‌های بزرگی مانند تویوتا ژاپن خبر داد و گفت که با شرکت‌های خودروساز معتبر آلمانی، چینی و هندی در حال رایزنی هستند.

وی در ادامه عنوان کرد که خودروسازان نیز با شرکت‌های خودروساز دنیا در حال مذاکره هستند، اما 70 درصد تقاضای خودرو برای سه دهک کم درآمد است و برنامه‌ریزی ما برای واردات خودرو‌های ارزان قیمت اقتصادی است که از کیفیت خوبی هم برخوردارند.

با قطعی شدن سقف 20 هزار دلار برای خودروهای وارداتی هم اینک می توان دامنه جست وجو برای این خودروها را بازتر کرد. البته باید توجه داشت که قیمت خودروها در بازارهای مختلف دنیا بر حسب شرایطی نظیر برخی تعرفه ها، ذائقه مشتریان و به خصوص کم و زیاد شدن آپشن ها می تواند متغیر باشد. از سوی دیگر واردات خودرو به کشور ما تابع هزینه هایی از قبیل تعرفه واردات یا مالیات بر ارزش افزوده است که برای اطلاع از جزئیات آن باید منتظر آیین نامه اجرایی واردات خودرو باشیم. به عنوان مثال، منطقی معاون وزیر صمت  23 مرداد گفته بود که تعرفه واردات خودروهای اقتصادی تا 20 درصد کاهش می یابد. این موارد نیز به قیمت خودروها نسبت به قیمت های جهانی خواهد افزود.

از این رو، روزنامه خراسان نگاهی به وب سایت رسمی برخی خودروسازان جهان انداخته است و قیمت مدل 2022 خودروهای موجود در بازارهای بزرگی مانند آمریکا را در فهرستی جمع آوری کرده است که خودروهای مناسبی در محدوده قیمتی زیر 20 هزار دلار برای کشور به نظر می رسند. در جدول زیر نام و قیمت بعضی از خودروها با قیمت 20 هزار دلار و پاینتر آورده شده است. این جدول صرفاً از نظر قیمت، خودروهایی را که امکان واردات دارند معرفی می کند و ممکن است برخی از این خودروها از جنبه های دیگر مثل حجم موتور، شرایط واردات را نداشته باشند که برای اطلاع از جزئیات آن باید منتظر اعلام جزئیات آیین نامه واردات خودرو بود.

نام خودرو  قیمت / حداقل قیمت ( دلار)
تویوتا کرولا هیبرید 20,425
نیسان ورسا 15,580
نیسان سنترا 19,950
کیاسول 19,970
کیاریو 16,450
کیاریو 5 در 17,390
کیافورته 19,490
میتسوپیشی میراژ SEG4  19,250
میتسوپیشی میراژ G3 BlackEdition 18,595
هیوندای اکسنت SE 17,935
نیسان ورسا S 18,880
کیاریو S 18,340

 

منبع car.ir


نظرات

  • مصلح مصلح (3 شهریور 1401 ساعت 06:16)

    آهان متوجه شدم. ماشین های وارداتی برای کم درآمدها و ماشین های ایران خودرو و سایپا برای پر درآمدها,به نظرتون یه اشکالی تو این جمله نیست؟

  • زرشک پلو زرشک پلو (2 شهریور 1401 ساعت 15:01)

    اون موقع که وضع مالی من و خیلی های دیگه بهتر از الان بود نزاشتین یه خودروی ژاپنی و آلمانی به قیمت ارزون بخریم و فقط به فکر توله های خودشون بودن که بنز و تویوتا با جیب مردم برای خودشون بخرن و مهم هم نبود قیمت چقدره براشون!
    حالا که دلار 30هزار تومن شده و درآمدهای ریالی ما نصف سالهای پیش شده حالا با افتخار میگین که اجازه داریم خودروی آشغال هندی و چینی 20هزار دلاری بخریم تا بازم مقامات فاسد منتفع بشوند و کسری بودجه فرزندان شما تامین بشه برای عیاشی در اروپا و آمریکا؟!
    تف به شرف نداشته ی همه تون که ذاتا کلاهبردارید.

  • محمد فقیهی محمد فقیهی (2 شهریور 1401 ساعت 12:26)

    زحمت کشیدید نام خودروها را در آوردید و نوشتید ، خیلی بهتر میشد که عکسهای خودروها را هم می‌گذاشتند