1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. شاهین اتوماتیک در نمایشگاه تحول صنعت خودرو + تصاویر

شاهین اتوماتیک در نمایشگاه تحول صنعت خودرو + تصاویر

5 شهریور 1401
  • 1

محصول جدید سایپا، با نام شاهین اتوماتیک در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد. شاهین اتوماتیک با موتور M15 توربوشارژر نصب شده بر روی محصول، گیربکس CVT‌ شاهین اتوماتیک را داراست.

در نسخه اتوماتیک این محصول، تغییراتی در فضای داخلی ایجاد شده است. فضای داخلی شاهین اتوماتیک از تریم دو رنگ مشکی و کرم با قطعات دکوراتیو چوب برخوردار است. همچنین نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای با تغییراتی همراه بوده و دکمه‌های به صورت لمسی هستند. همچنین کیسه‌های هوای جانبی، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور نور، رینگ‌های آلومینیومی و صندلی‌های برقی جلو به عنوان دیگر امکانات شاهین اتوماتیک برای محصول جدید سایپا تعبیه شده اند.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفته بود که اگر خودرو شاهین، با گیربکس اتوماتیک عرضه شود، به خوبی می تواند با مدل های خارجی رقابت کند؛ اکنون در تمام کشورها خودروها با گیربکس اتوماتیک تولید می شود و کمتر کسی خواهان خودرو دنده ای است، لذا برای آنکه خواسته مردم هم عملی شود، توصیه می کنم که سایپا به سمت اتوماتیک کردن این خودرو برود، هر چند که این خودرو از نظر ظاهر و ویژگی های فنی قابل رقابت با مدل های خارجی است.

با این حال، خودروی شاهین تاکنون نتوانسته است از موفقیت چندانی در بازارکشور روبرو شود و کیفیت محصول نارضایتی های زیادی را مصرف کنندگان این خودرو به همراه داشته است. 

 

منبع car.ir


نظرات

  • مجید مجید (9 شهریور 1401 ساعت 21:02)

    خودرو اتوماتیک حداقل باید ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشته باشه و یک گیربکس با تکنولوژی بالا و به روز تا قدرت و شتابش خوب باشه و مصرف بنزینش کم این موتور ۸ سوپاپ مناسب این اتاق نیست