1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تداوم توقف خط تولید تیبا؛ صدور مجوز موردی به‌شرط پیوست فنی

تداوم توقف خط تولید تیبا؛ صدور مجوز موردی به‌شرط پیوست فنی

13 شهریور 1401
  • 0

مدیر روابط عمومی سازمان ملی استاندارد در رابطه با تولید تیبا و تیبا۲ توضیحاتی را در صفحه شخصی خود مطرح کرد. تیبا از جمله خودروهایی بود که سازمان ملی استاندارد، آن را مطابق با استانداردهای 85 گانه ندانسته و مدتی پیش دستور داد که شماره‌گذاری آن متوقف شود.

مصطفی آجرلو، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در خصوص وضعیت تولید تیبا گفت: 
خط تولید تیبا و تیبا 2 همچنان متوقف است و صرفاً برای انجام تعهدات قبلی با رفع عیوب و انجام شروط تعیین‌شده برای ثبت‌ نام‌ کنندگان و تا پایان تعهدات قبلی، مجوز موردی با پیوست فنی صادر می‌شود.

توقف تیبا.webp

 

در هفته های گذشته، ابهامات زیادی در رابطه با توقف خط تولید و وضعیت تعهد سایپا برای تحویل این محصولات به مشتریان ایجاد شده بود. 

در همین رابطه، خاکی جوان رئیس اطلاع رسانی گروه خودروسازی سایپا در خصوص آخرین وضعیت شماره گذاری خودرو‌ تیبا اعلام کرده بود که سازمان استاندارد با شماره گذاری خودرو‌های تیبا و ساینا موافقت کرده و مشکل پلاک گذاری این خودرو‌ها به زودی حل خواهد شد.
خاکی جوان در این رابطه عنوان کرد که طبق جلسه نهایی که گروه خودروسازی سایپا با استاندارد و وزارت صمت برگزار کرده است، قرار بر این شده که تمامی خودرو‌های ثبت نام شده قبل از تعهد، رفع مشکل شوند و نهایت تا یک الی دوهفته دیگر به دست مشتریان برسند. قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا نیز در روزهای گذشته از رفع مشکل شماره گذاری خودرو‌های تیبا و ساینا خبر داد و گفت: شماره گذاری این محصولات به زودی انجام و تحویل مشتریان خواهد شد.

طبق اعلام وزیر صمت از تاریخ 1 مرداد، دو عضو خانواده تیبا یعنی تیبا صندوقدار، تیبا ۲ از خط تولید خارج شده اند. با خارج شدن تیبا از خط تولید، این خودرو افزایش قیمت را تجربه کرده است. تیبا که به عنوان ارزان ترین خودرو شرکت سایپا و به نحوی جایگزین پراید محسوب می شود، از سبد محصولات این خودروساز بزرگ کشور خارج شده است.

با اینکه بارها در خصوص جایگزین مناسب برای این خودرو سخنانی مطرح شده بود، با این حال تاکنون خودرویی که از لحاظ رنج قیمتی در این بازه قرار بگیرد، معرفی نشده است. 

 

منبع car.ir


نظرات