1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تا 4 خودرو، معاف از مالیات

تا 4 خودرو، معاف از مالیات

14 شهریور 1401
  • 0

یکی از طرح هایی که مجلس در حوزه خودرو در دستور کار قرار داده، طرح مالیات بر عایدی سرمایه است. این طرح مربوط به افرادی است که بیش از نیاز مصرفی خود، به خرید و فروش خودرو می پردازند که البته مسکن و طلا نیز به عنوان کالاهای سرمایه ای مشمول این طرح قرار گرفته اند.

به گفته یکی از نمایندگان مجلس، این پیشنهاد با هدف کاهش سوداگری ها در بازار در دست اقدام است و در نظر دارد تا نیاز مصرفی افراد جامعه، مشمول مالیات نشود و به عبارتی افرادی که برای نیاز مصرفی خود، خودرو، مسکن و طلا می خرند از این مالیات معاف شوند. بنابراین به گفته نمایندگان مجلس، طرح مذکور تنها در پی آن است که از سوداگران مالیات دریافت کند. 

علیرضا عباسی نماینده مجلس می گوید، در طرح مالیات بر عایدی سرمایه در رابطه با خودرو پیشنهاد شده که به تعداد اعضای خانوار، تا سقف 4 خودرو معافیت مالیاتی قرار داده شود. در مورد طلا نیز، به هر یک از اعضای خانوار در هر 5 سال، معادل 200 گرم طلای 18 عیار معافیت داده شده است؛ به عنوان مثال، خانوار 5 نفره، معادل ارزش 1 کیلوگرم طلای ۱۸ عیار معافیت مالیاتی دارد. همچنین در زمینه مسکن، به تعداد اعضای خانوار تا سقف 4 ملک مسکونی، معافیت داده شده است. 

عباسی در زمینه هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه تشریح کرد: به علت معافیت‌های گسترده‌ای که برای عموم جامعه پیشنهاد شده است، آنچه که به دنبال تصویب و اجرایی شدن طرح پیشنهادی اتفاق می افتد آن است که غالب افراد جامعه درگیر مالیات نمی‌شوند؛ چون این مالیات مربوط به کسانی است که بیشتر از نیاز مصرفی خود اقدام به خرید و فروش اقلام مذکور می‌کنند.

وی همچنین افزود: امید است که با هماهنگی‌هایی انجام شده، هر چه سریع‌تر طرح مالیات بر عایدی سرمایه در صحن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد، در نهایت هم تصویب شود تا بتواند به ثبات و کنترل بازار دارایی‌های اصلی مثل املاک، خودرو، طلا و ارز کمک کند.

منبع car.ir


نظرات