1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آیین‌نامه واردات خودرو خلاف قانون مصوب مجلس باشد، آن را باطل می کنیم

آیین‌نامه واردات خودرو خلاف قانون مصوب مجلس باشد، آن را باطل می کنیم

27 شهریور 1401
  • 1

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی قانونگذار از تصویب قانون واردات خودرو افزایش کیفیت و حمایت از مصرف کننده بوده و آئین نامه واردات خودرو نیز می بایست در جهت تحقق این هدف باشد.

عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درخصوص آئین نامه نوشته شده برای واردات خودرو، گفت: مجلس برای ساماندهی بازار خودرو، واردات را به تصویب رساند و انتظار داریم آئین نامه نوشته شده نیز اهداف قانون‌گذار را مورد توجه قرار دهد و در چارچوب قانون مصوب مجلس باشد، البته هنوز این آئین نامه را مطالعه نکرده ام، در صورتی که آیین نامه چارچوب قانون مصوب مجلس را نادیده بگیرد، مجلس می تواند این آئین نامه را باطل کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در ادامه با تاکید بر اینکه واردات خودرو ضروری است، افزود: برای اینکه رقابتی در صنعت خودرو در راستای ارتقای کیفیت شکل بگیرد و شاهد کاهش قیمت تمام شده خودرو و حمایت از مصرف کننده باشیم، واردات خودرو ضروری است و هدف اصلی قانون گذار از تصویب واردات خودرو همین موضوع است.

عباسپور در پایان اضافه کرد: ما در سال ۱۳۸۶ قانون حمایت از مصرف کننده خودرو را به تصویب رساندیم و قانون جدیدی که در مجلس برای ساماندهی بازار خودرو به تصویب رسیده است، برای حمایت واقعی از مصرف کننده خودرو است. آئین نامه واردات خودرو نیز باید در چهارچوب قانون باشد در غیر این صورت قابل قبول نخواهد بود.

 

منبع ایسنا



نظرات

  • Ali Ali (27 شهریور 1401 ساعت 10:05)

    باطلش کنید بره بابا.
    مسخره بازی شده.
    واردات هم انحصاریه
    هم به دلیل سقف واردات نهایت ۶۰ هزارتا خودرو وارد میشه که قیمت جهانیشون میانگین حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون خواهد بود.
    اما چون تعداد کمه و از اونور در بازار ایران گاری‌هایی چون انواع پژو پارس و سمند و قیمت‌هایی بالای ۳۰۰ م دارن پس مجبورن تو بورس کالا عرضه کنن.
    اونجا هم عرضه بشه مسلما بعنوان مثال یه تویوتا یاریس ۲۰۲۳ حداقل حداقل و حداقل تا ۱۲۰۰ ۱۳۰۰ رقابت میشه و این هیچ دردی از کشور دوا نمیکنه جز اینکه ۱ میلیارد یورو پول بی‌زبون ریخته میشه تو جیب قشر بالا سر متوسط.
    به جای این کارها قیمتگذاری مونتاژکاران چینی رو نظارت کنیدتا یه مشت چینی رو دو سه برابر قیمت جهانی نفروشن.
    وقتی مثلا هایما اس۵ قیمتش تو دوبی حدود ۳۵۰ میلیونه با همین قیمت یا نهایت ۴۰۰ فروش بره دیگه کی میاد ۴۰۰ بده بابت تارا یا شاهین یا ۳۵۰ بده بابت مثلا پژو پارس تیوفایو آخه؟
    همین خودش باعث رقابت بیشتر در قیمت و کیفیت میشه.