1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. رونمایی از تی اف ۲۱ ایران خودرو در روزهای آینده؛ خداحافظی با سمند و 405

رونمایی از تی اف ۲۱ ایران خودرو در روزهای آینده؛ خداحافظی با سمند و 405

9 مهر 1401
  • 2

مهدی خطیبی با اعلام خبر توقف تولید دو خودرو 405 و سمند اعلام کرد که تا یک ماه آینده خودروی (تی اف ۲۱) TF۲۱ رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو در گفت و گویی تلوزیونی، بار دیگر بر توقف تولید دو خودروی سمند معمولی و پژو ۴۰۵ در روزهای آینده تأکید کرد و گفت: تولید خودروی اقتصادی مشترک با گروه سایپا را دنبال خواهیم کرد.

خطیبی در روزهای گذشته نیز فرآیند از رده خارج کردن پژو ۴۰۵ و سمند را دستاورد بزرگ ایران خودرو اعلام کرده و گفته بود تا چند روز آینده، برای همیشه با این دو خودرو خاطره‌ساز خداحافظی خواهیم کرد. 
وی همچنین مراحل تعریف پروژه تا تولید انبوه محصول TF21 را ۱۸ ماه عنوان کرد و با بی‌سابقه اعلام کردن این اتفاق، آن را مسیری برای جهانی شدن صنعت خودرو کشور خواند:

ایران خودرو رویکردی صادراتی برای محصول پروژه TF21 دارد و به تولید رسیدن این محصول در فاصله زمانی ۱۸ ماهه به معنای پاس کردن استانداردهای خودروسازان جهانی توسط این شرکت است. 

پروژه TF21 در کلاس سگمنت B و یک خودروی کراس لوک است. به گفته معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو، مراحل مربوط به طراحی دیتیل دیزاین خودروی K125 در خرداد ماه سال جاری به پایان رسیده و قالب سازی این محصولات نیز در همین زمان شروع شد.

ایران خودرو در نظر دارد که نمونه های اولیه این خودرو را تا آخر سال جاری به صورت پروتوتایپ تولید کند و صنعتی سازی و تولید انبوه هم تا اواخر نیمه اول 1401 به نتیجه برسد. معاون تحقیقات، طراحی و تکوین می گوید که با شروع مدیریت آقای خطیبی، پروژه TF21 تصویب شده و در تعطیلات نوروز امسال، مدل مفهومی این خودرو ساخته شد.

وزیر صمت هم در روز 13 فروردین در مرکز تحقیقات ایران خودرو، از این خودرو بازدید کرد. 

منبع car.ir


نظرات

  • غلامرضا غلامرضا (15 مهر 1401 ساعت 22:56)

    سلام:
    آقا خسته نمیشید از چاپ این همه دروغ واقعا که شرم آوره

  • مجید مجید (10 مهر 1401 ساعت 11:36)

    محصولات ایرانی به درد نمیخوره خرید آن مساوی با پول هدر دادنه حیف این مواد اولیه که دست اینا افتاده ایران صد سال از دنیا عقبه تکنولوژی نداره نخبه های داخلی مهاجرت میکنند و هیچ تکنولوژی خارجی هم وارد نمیشه چون اینها ۴۴ ساله با دنیا مشکل دارن