1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. افزایش تقاضای خودروهای جدید در آمریکا

افزایش تقاضای خودروهای جدید در آمریکا

10 مهر 1401
  • 0

فروش خودروهای جدید در ایالات متحده با تشدید تقاضا، افزایش می یابد.

گزارش مشاوران صنعت J.D. Power در روز چهارشنبه نشان داد که فروش خودروهای جدید در ایالات متحده در ماه سپتامبر افزایش می یابد زیرا مصرف کنندگان هزینه بیشتری را برای خودروهای جدید نسبت به  رکوردهای قبلی فروش در سپتامبر گذشته پرداخت کرده اند.

مشتریان تحت تأثیر قیمت‌های بالاتر خودرو و عدم وجود مشوق‌ها یا تخفیف‌های خودروسازان قرار نگرفته‌اند که از تقاضای زیاد و موجودی کم استفاده می‌کنند.

توماس کینگ، رئیس بخش داده و تجزیه و تحلیل در J.D. Power می‌گوید:

قیمت‌های معاملات همچنان افزایش می‌یابد و مصرف‌کنندگان پول بیشتری را در این ماه برای خودروهای جدید خرج می‌کنند.

به نظر می رسد که افزایش فروش خودرو هنوز از سیاست های پولی انقباضی که توسط فدرال رزرو ایالات متحده برای مهار تورم در حال انجام است، تاثیری نپذیرفته است.

طبق این گزارش، پیش بینی می شود خرده فروشی خودروهای جدید در این ماه به 958 هزار و 948 دستگاه برسد که 5.4 درصد افزایش نسبت به سپتامبر 2021 نشان می دهد.

همچنین این گزارش نشان می دهد که نرخ سالانه تعدیل شده فصلی در سپتامبر برای کل فروش خودروهای جدید 13.6 میلیون دستگاه باشد که 1.5 میلیون دستگاه نسبت به سال 2021 افزایش یافته است.

با این حال، قیمت گذاری هر واحد و سودآوری ممکن است در سه ماهه آینده با وخامت مواجه شود؛ زیرا شرایط کلان اقتصادی گسترده تر بر تقاضا و استطاعت افراد تأثیر می گذارد.

پیش بینی می شود خرده فروشی خودروهای جدید برای سه ماهه سوم به 2 میلیون و  900 هزار و 300 دستگاه برسد که در مقایسه با سال 2021 کاهش 4.2 درصدی را برای روزهای فروش تعدیل می کند.

 

منبع رویترز


نظرات