1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. اعلام آخرین مهلت ثبت نام لاماری ایما در بورس؛ مهر1401

اعلام آخرین مهلت ثبت نام لاماری ایما در بورس؛ مهر1401

30 مهر 1401
  • 0

شرکت آرین پارس موتور در نظر دارد تنها محصول خود یعنی لاماری ایما را از طریق بورس کالا ارائه کند.

عرضه این محصول، در اول آبان ماه 1401 صورت می گیرد و متقاضیان می توانند تا ساعت 17 امروز شنبه، 30 مهرماه 1401 اقدام به ثبت نام در طرح مذکور نمایند.

این شرکت در نظر دارد تا در اولین عرضه خود در بورس کالا 200 دستگاه لاماری را بر روی تابلوی بورس ببرد. از این تعداد خودرو، 100 دستگاه با رنگ سفید و 100 دستگاه با رنگ مشکی در معرض خرید مشتریان قرار خواهد گرفت.

در صورتی که متقاضیان بتوانندلاماری ایما را در بورس کالا خریداری کنند، امکان تحویل این خودروها در 10 دی ماه سال جاری وجود خواهد داشت.

گفتنی است افرادی که در عرضه های قبلی این بورس، توانسته اند خودرویی را خریداری کنند نیز، امکان ثبت نام و خرید خودرو لاماری ایما را  خواهند داشت.

بر اساس اطلاعات عرضه لاماری در بورس کالا، قیمت پایه برای این محصول حدود 981 میلیون تومان بوده و خریداران باید 25 درصد از قیمت پایه را به عنوان مبلغ علی الحساب پرداخت کنند.

همچنین هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و برای یک دستگاه خودرو است و صدور سند و شماره گذاری خودرو تنها به اسم شخص خریدار خواهد بود.

این عرضه خودرو بورس کالا نیز شرایط مشابهی با سایر عرضه های این کالا در بورس دارد و متقاضیان باید علاوه بر مبلغ پایه خودرو در صورت برنده شدن، سایر هزینه‌های اعلام شده نظیر ۹ درصد مالیات ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و هزینه‌هایی مانند بیمه شخص ثالث به مبلغ ۲۴۷ میلیون ۲۸۲ هزار ریال، پلاک، مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض شهرداری را در زمان تسویه مبلغ اصلی واریز کنند.

با توجه به اینکه اکنون، قیمت لاماری در بازار تقریباً یک میلیارد و 400 میلیون تومان است، متقاضیان در صورتی که موفق به خرید این خودرو در بورس شوند،ایما را با مبلغ کمتری در مقایسه با قیمت در بازار آزاد خریداری خواهند کرد. 

در جلسه مردادماه هیئت پذیرش بورس کالا، در خواست برای 8 خودروی جدید داخلی از 6 گروه خودروسازی داخل کشورمورد پذیرش قرار گرفت و در این میان، لاماری ایما محصول شرکت آرین موتور در لیست خودروهای پذیرش شده در بورس قرار گرفت. پیش از این نیز خودروهای هایما اس 5 و هایما اس 7 از ایران خودرو، خودروی دایون y5 محصول شرکت خودروسازی ایلیا موتور، وانت دوکابین کاپرا از شرکت بهمن موتور، کامیونت ۶ تن فاو تایگر (Tiger V) و کشنده تک محور CA ۴۱۸۰ از گروه سیباموتور، کامیون فورس و امپاور هم از گروه بهمن دیزل، ۸ محصول خودرویی جدید از ۶ گروه خودروسازی بودند که در بورس کالای ایران پذیرش شده بود.

 

منبع car.ir


نظرات