1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. فروش ایران خودرو
  5. عرضه 200 دستگاه هایما S7 در بورس کالا؛ آبان ماه 1401

عرضه 200 دستگاه هایما S7 در بورس کالا؛ آبان ماه 1401

3 آبان 1401
  • 0

سازمان بورس کالا از عرضه 200 دستگاه خودرو «هایما S7 مشکی» و « 50 دستگاه هایما S7 مشکی سفارشی» در روز 8 آبان ماه امسال خبر داد. 

بر اساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران، در روز ۸ آبان 1401، تعداد ۲۰۰ دستگاه هایما S۷ مشکی و ۵۰ دستگاه هایما S۷ مشکی سفارشی به روی تابلوی تالار بورس می رود. 

موعد تحویل این محصول شرکت ایران خودرو، ۳۸ روزه و در 16 آذرماه 1401 خواهد بود.

قیمت پایه هایما S7 مشکی ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هایما S7 مشکی سفارشی با امکانات جک برقی صندوق عقب، ۷۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده و علاوه بر قیمت پایه، قیمت نهایی خودرو شامل 13 درصد مالیات ارزش افزوده و عوارض قانونی و نیز هزینه های بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت معادل 42 میلیون و 34 هزار و 500 ریال است.

این دومین عرضه خودرو هایما S7 در بورس کالاست. نخستین عرضه این خودرو در بورس با 500 دستگاه خودرو انجام شد و در 7 شهریورماه نیز ، ۳۰۰ دستگاه هایما S۷ مشکی و ۲۰۰ دستگاه هایما S۷ سفید به تالار بورس کالای ایران رفت. 

در حال حاضر قیمت هایما s7 در بازار، در حدود 900 میلیون تومان است. بنابراین متقاضیان این خودرو می توانند در صورت برنده شدن در این شیوه فروش، خودروی مورد نظر خود را با قیمت پایینتری نسبت به بازار خریداری کنند.

 

شرایط و ضوابط خرید هایما S7 در بورس 

  • برای خرید هر دو نوع خودرو، هر کد ملی مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفاً برای یک خودرو است. همچنین خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشند و افرادی که در عرضه قبلی خودرو خریداری کرده اند، امکان ثبت سفارش ندارند.

 

  • متقاضیان خرید خودرو به منظور ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت به آدرس (esale.ikco.ir) اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه‌های متعلقات قانونی) اطلاع رسانی می‌شود. علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز، بیمه گر موردنظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌ها اقدام کنند.

 

  • متقاضیان پس از دریافت پیامک در رابطه با تکمیل وجه متعلقات قانونی، حداکثر 5 روز کاری مهلت دارند نسبت به پرداخت هزینه های جانبی خودرو اقدام کنند و در صورت تأخیر در در واریز وجوه، زمان تحویل خودرو نیز به همان نسبت تغییر خواهد کرد. 

 

با شکل گیری روند عرضه خودرو در بورس، ایران خودرو نیز پس از سایپا یکی از محصولات خود را روانه تالار بورس کالا کرد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که عرضه خودرو در بورس راه حلی برای حذف تدریجی قیمت گذاری دستوری در عرضه و فروش خودرو است. ایران خودرو همچنین توانسته است برای عرضه دو محصول تارا و 207 را در بورس کالا نیز پذیرش دریافت کند. 

 

منبع car.ir


نظرات