1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. این خودرو محبوب، با سایپا وارد کشور می شود

این خودرو محبوب، با سایپا وارد کشور می شود

8 آبان 1401
  • 3

شنیده ها حاکی از آن است که شرکت سایپا، درخواست واردات کیا سراتو مدل ۲۰۲۲ را به وزارت صمت ارائه کرده است.

بعد از گذشت چندماه از آزادسازی واردات خودرو و ابلاغ مصوبه واردات این کالا، سرانجام طی روزهای گذشته، شرکت های مختلفی با توجه به شرایط آیین نامه، درخواست خود را در همین راستا، به وزارت صمت ارائه کرده و برخی توانستند شرایط را برای دریافت مجوز واردات احراز کنند. یکی از خودروساز های فهرست وزارت صمت، سایپا است که به همراه سه زیرمجموعه خود در این فهرست حضور دارند. طبق گفته های یک منبع آگاه، درخواست واردات کیا سراتو توسط سایپا به وزرات صمت داده شده است. 

کیا سراتو یک خودروی سدان در کلاس C است که نخستین بار، کیاموتورز نسل اول آن در سال 2004 رونمایی و به فروش رساند. 


انواع سراتو در بازار ایران


قبل از ممنوعیت واردات خودرو، شاهد 3 نسل از این خودرو سدان از جمله سراتو LD، سراتو TD و سراتو YD در بازار ایران بودیم و پس از آن، مسیر ورود نسل های بعدی این خودرو به کشور بسته شد. اولین نسل سراتو، در قالب یک «سدان» روانه بازار کشور ایران شد؛ اما نسل های بعدی یعنی همان نسل TD و YD در هر دو نسخه سدان و کوپه عرضه شدند. از سال 1393 نیز، نسل دوم این خودروی کره ای در فرم بدنه سدان، به وسیله شرکت سایپا مونتاژ شد. در دوره های بعد نیز، نسل سوم این خودرو در قالب دو مدل قدیمی و فیس لیفت در بازار عرضه شدند.

سراتو TD 


پرطرفدارترین نسل کیاسراتو در بازار کشور، نسل دوم این خودرو است که در قالب نسخه های متنوع و با نام های مختلف در ایران به فروش می رسید. در سال 2010 نسل دوم آن توسط اطلس خودرو در دو نسخه سدان و کوپه به بازار ایران عرضه شد. تقاضای بالا برای این محصول منجر انعقاد قراردادی بین سایپا و خودروسازی کیا شد و سرانجام در سال 1393 سراتو TD در سایپا مونتاژ شد. از زمان مونتاژ این نسل سراتو 4 تیپ این خودرو تحت عنوان سراتو سایپا 2000، کیا سراتو 1600 سایپا، کیا سراتو 1600 آپشنال و کیا سراتو سایپا 2000 آپشنال تولید شدند.

 

سراتو YD 

 

سراتو YD نسل سوم این محصول خودروساز کره ای است که در سال 2013 معرفی شد و شرکت اطلس خودرو توانست آن را در دو نسخه سدان و کوپه به کشور وارد کند. سراتو نسل 3، در سال 2017 فیس لیفت شد که ظاهر بهتری نسبت به نسخه قدیمی یافته بود و نسخه های فیس لیفت این نسل سراتو نیز با نام سراتو YDm نیز شناخته می شدند. از جمله تیپ های این خودرو می توان به کیا سراتو YD 2000، کیا سراتو YD 1600 و کیا سراتو YD نیوفیس اشاره کرد. 

کیا سراتو ۲۰۲۲

به طور کلی، سراتو یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین خودروهای بازار ایران به شمار می رود که تنها 3 نسل از آن، توانست در کشور حضور یابد که همین سه نسل نیز به واسطه طراحی مناسب، امکانات رفاهی و ایمنی بالا و همچنین مشخصات فنی قابل قبول، طی سال ها جایگاه قابل توجهی در بین خودروهای موجود در بازار کشور داشت. اکنون که ممنوعیت واردات پس از 4 سال لغو شده و آیین نامه، مسیر پرپیچ و خمی را برای نهایی شدن سپری کرده است، طبق اعلام یک منبع آگاه، قرار است که سایپا مجدداً واردکننده این خودرو به کشور باشد؛ این بار در مدل 2022. از آنجا که سراتو ۲۰۲۲ همان مشخصات فنی قبل را به همراه دارد و با توجه به انتظار مردم برای واردات خودروهای کیفیت، می توان پیش بینی کرد که بازار بسیار خوبی را در کشور به دست آورد.

در حال حاضر، سراتو 2022 در کشوری مانند قطر در حدود 70 تا 79 هزار درهم (بین قیمت تقریبی 19 تا 21 هزار دلار) فروخته می شود. با تبدیل قیمت این خودرو می توان برخی نسخه های این مدل را در بازار ایران شاهد باشیم. با این وجود، هنوز تعرفه های واردات خودرو مشخص نیست و نمی توان قیمت نهایی آن را به طور قطع مشخص کرد.

 

منبع car.ir


نظرات

  • شهروز شهروز (9 آبان 1401 ساعت 10:45)

    چه جالب، وقتی میگیم ماشین با کیفیت بسازید میگن تحریم هستیم و قطعات با کیفیت نمیاد و همینم داره گرون در میاد ولی وقتی قرار سود وحشتناک واردات بیاد وسط میشه توی همین تحریم ماشین آورد. چقدر جالبه نه؟!

  • stone stone (8 آبان 1401 ساعت 19:59)

    قیمت حداقل ۱.۵ میلیارد خواهد بود چون اگه کمتر باشه اون وقت دوست جونای چینی ناراحت میشن نفتمونو نمیخرن.
    چون هیچ ادم عاقلی بین سراتو و ماشین اشغال چینی نمیره چینی بخره.

  • علی علی (8 آبان 1401 ساعت 16:47)

    حرف‌های دل‌خوش‌کنک...