گروه بهمن در نمایشگاه خودروی اصفهان 1401 اقدام به معرفی نسخه جدید فیدلیتی با نام فیدلیتی نیو پرایم کرد.
فیدلیتی نیو پرایم ظاهر کامل یکسانی با فیدلیتی پرایم دارد و از همان موتور 1.5 لیتری توربو سابق استفاده می کند. اما در این نسخه جدید گیربکس خودرو از نوع دو کلاچه خشک به دو کلاچه تر (WET) تبدیل شده که باعث حل بسیاری از مشکلات نسخه اولیه فیدلیتی پرایم می شود.
نسخه های اولیه فیدلیتی پرایم به علت خشک بودن کلاچ؛ مشکلاتی نظیر داغ کردن کلاچ در ترافیک و سربالایی داشتند که در نهایت منجر به متوقف شدن خودرو می شد. تعویض کیت کلاچ نیز هزینه های مضاعفی روی دست مالک خودرو می گذاشت.
در فیدلیتی جدید اما با تغییر مجموعه کلاچ ها به Wet، این مشکلات حل شده و دیگر خبری از داغ شدن گیربکس در ترافیک در این خودرو نیست.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گیربکس های دو کلاچه تر و خشک و نحوه نگهداری از آن ها، می توانید مقاله گیربکس دوکلاچه DCT را مطالعه کنید.
دیگر تغییر بوجود آمده در نیو پرایم، طراحی جدید کنسول میانی داشبورد و تغییر دسته دنده به نوع الکترونیکی است.