1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از کادیلا؛ نسخه ایرانی رنو لوگان!

رونمایی از کادیلا؛ نسخه ایرانی رنو لوگان!

رونمایی از P90؛ نسخه ایرانی رنو لوگان!
28 فروردین 1402
  • 2

صبح امروز شرکت پارس خودرو در مراسمی با حضور وزیر صمت اقدام به رونمایی از خودروی جدید خود با نام کادیلا کرد؛ کادیلا تحت عنوان پروژه P90 توسط پارس خودرو توسعه پیدا کرده است.

P90 که در واقع نسخه بومی سازی شده رنو لوگان یا همان تندر 90 است، با موتور جدیدی به تولید خواهد رسید که با نام ME16 شناخته می شود.

خودروی P90 بر روی پلتفرم لوگان توسعه یافته که مشترک با محصولاتی نظیر تندر 90، ساندرو و ساندرو استپ وی است. طراحی ظاهری این خودرو نسبت به لوگان به طور کلی تغییر کرده و پارس خودرو با انجام یک فیس لیفت ماژور روی ال نود، قصد دارد تا P90 را با برند خود به بازار عرضه کند.

از تغییرات انجام شده در ظاهر این خودررو می توان به سپر های جدید، چراغ های جلو و عقب جدید، کاپوت و درب صندوق جدید اشاره کرد. در داخل کابین نیز کنسول میانی داشبورد تغییرات اندکی داشته و صفحه کیلومتر و غربیلک فرمان نیز باز طراحی شده اند.

 

2.webp

 

با اعلام وزیر صمت، خودروی P90 در دی ماه سال جاری به بازار عرضه می شود. در حال حاضر این خودرو فقط با گیربکس 5 دنده دستی طراحی شده اما طراحی نسخه اتوماتیک آن نیز در دست انجام است.

وزیر صمت همچنین در حاشیه مراسم رونمایی از P90 توضیحاتی درباره این خودرو داد.

فاطمی امین  گفت: این محصول در مسیر سفارش قطعات، تولید و استاندارد است و توافقات اولیه صورت گرفته که این خودرو علاوه بر ایران در روسیه نیز تولید شود.

این خودرو، توسط پارس خودرو تولید می‌شود و نسخه نهایی این محصول بر روی پلتفرم ال‌نود (لوگان) ساخته شده است که قبلاً سه خودروی تندر ۹۰، ساندرو و ساندرو استپ‌وی با آن تولید شده‌اند. پروژه P90 در واقع نسخه‌ای بومی‌سازی شده از این محصولات است. موتوری که در این خودرو استفاده می‌شود، بر پایه موتور K4M ال‌نود ساخته شده و راندمان تولیدی آن کمی بیشتر از ال‌نود است.

مدیر عامل سایپا نیز درباره محصول جدید این شرکت اظهار داشت: قیمت‌ ساندروی ایرانی هنوز مشخص نیست، اما مطمئن هستم وقتی خودرو عرضه شود، قیمت آن ۵۰ درصد قیمت ساندرویی است که الآن در بازار فروخته می‌شود، این خودرو حداکثر تا دی ماه عرضه خواهد شد.

 وی افزود: بعد از شش سال به دنبال داخلی سازی P90 بودیم، اولین خودرو با گیربکس دستی امروز رونمایی شد. تولید این خودرو با گیربکس اتومات هم در حال انجام است.

تیموری در پاسخ به اینکه آیا این خودرو کیفیت ساندروی اروپایی را خواهد داشت یا خیر؟ گفت: به نظر من کیفیت بالاتر از خودروی مشابه اروپایی است. چرا که از لحاظ قطعات، زنجیره قطعه سازی ایران که در زمان حضور فرانسوی‌ها فعال بودند، با همان قالب‌ها و مواد قطعات را تامین‌ می‌کنند. از نظر موتور هم، موتور خودروی قبلی k4 بود که یورو ۴ بود و قدرت گشتاور آن نیز از موتور فعلی کمتر بود.

3.webp

منبع Car.ir


نظرات

  • فکت فکت (29 فروردین 1402 ساعت 14:55)

    از کی تاحالا خودروی چینی شده خودروی ایرانی؟ اونم به ده برابر قیمت واردات میکنید و به دروغ به اسم ایرانی میفروشید؟ گران و بی کیفیت.
    نکنه خاک ایران رو هم ضمیمه چین کردین؟

  • تاسف تاسف (29 فروردین 1402 ساعت 10:47)

    طراحی مزخرفی داره..........

    هیچ جاش به هیچ جاش نمیخوره............

    بعد از 6 سال این از آب درآمده بعد میان میگن ما زیان انباشته داریم باید قیمت ها بره بالا!!!!!!!!!!!!!

    6 سال چه غلطی کردین؟ چقدر به اسم این پروژه پول زیدن به جیب؟!!!!!!!

    برید ببینید برندهای خارجی تو 6 سال چند مدل خودور طراحی میکنن، نه به قول شما فیس لیفت!!!!!