1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. 3 محصول جدید جتا در راه بازار

3 محصول جدید جتا در راه بازار

31 خرداد 1402
  • 0

ماموت خودرو که به عنوان نمایندگی رسمی فولکس واگن آلمان در ایران فعالیت می کند، در دهه گذشته به واردات محصولاتی نظیر فولکس تیگوان، فولکس پاسات و فولکس گلف GTi مشغول بود. با این حال پس از تصویب قانون ممنوعیت واردات، فعالیت ماموت خودرو نیز به خدمات پس از فروش محدود شد.

اما امسال و پس از جدی شدن واردات خودرو، ماموت که به علت سقف قیمت 20 هزار یورویی تصویب شده توسط دولت نمی توانست واردات فولکس را از سر بگیرد، به سراغ یکی از برند های زیر مجموعه خانواده فولکس واگن رفت؛ جتا!

این شرکت طی چند روز گذشته برنامه ای ترتیب داد تا اصحاب رسانه از نزدیک با محصولات برند جتا آشنا شده و تجربه رانندگی کوتاهی با این خودروها بدست آورند؛ این برنامه در شهرک صنعتی ماموت و در محل تست درایو محصولات این شرکت برگزار شد.

معرفی برند جتا

فولکس واگن که از سال ها پیش همکاری هایی با FAW کشور چین داشت، فولکس جتا را در خط تولید FAW تولید می کرد تا اختصاصا در بازار چین به فروش برساند. اما پس از مدتی فروش بسیار بالای فولکس جتا در چین و محبوبیت آن باعث شد تا فولکس واگن و فاو در قالب یک جوینت ونچر برند جدیدی به نام جتا (Jetta) تاسیس کنند تا محصولات فولکس را با این برند به طور اختصاصی برای بازار چین بسازند.

ابتدا قرار بود محصولات جتا تنها در بازار چین به فروش برسند. اما به نظر می رسد که سیاست کمپانی مادر دستخوش تغییراتی شده تا صادرات این محصولات به ایران نیز در دستور کار آن ها قرار بگیرد.

b l  (2) copy.webp

جتا در ایران

ماموت خودرو به عنوان نمایندگی رسمی فولکس واگن، 3 مدل از محصولات جتا را (که در واقع تمام سبد محصولات جتا را تشکیل می دهند!) به صورت آزمایشی به ایران آورده تا با انجام آزمایشات فنی و طی کردن روند قانونی، واردات عمده آن ها را آغاز کند.

اما روز یکشنبه هفته جاری فرصتی دست یافت تا در شهرک صنعتی ماموت، آشنایی اولیه با محصولات جتا را بدست آوریم.

01.webp

جتا VA3

جتا VA3 در واقع فیس لیفتی از نسل دوم فولکس واگن جتا است که به عنوان اولین محصول برند جتا شناخته می شود. این سدان دورگه آلمانی-چینی از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که 112 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شتاب 0 تا 100 جتا VA3 نیز 13.7 ثانیه در محل تست ماموت خودرو بدست آمد.

06.webp

سدان جتا خودرویی بسیار اقتصادی بوده و از حداقل امکانات رفاهی بهره می برد. آپشن های این خودرو محدود به مواردی نظیر 2 ایربگ، شیشه و آینه های برقی، کولر دستی، اتو استارت/استاپ و سیستم  کنترل پایداری ESP می شوند. البته ممکن است نسخه نهایی وارداتی به ایران مقداری از نظر آپشن غنی تر از نمونه آزمایشی باشد.

11.webp

جتا VS5

جتا VS5 به عنوان دومین محصول این برند آلمانی-چینی، یک کراس اور کامپکت شهری است که روی پلتفرم MQB-A1 فولکس واگن ساخته شده و در واقع نسخه ارزان تری از فولکس تائوس و سئات آتکا محسوب می شود. کراس اور شهری ماموت خودرو مجهز به یک موتور 1.4 لیتری توربو TSi است که توانایی تولید 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب 0 تا 100 جتا VS5 در محل تست خودروی ماموت نیز عدد 10 ثانیه بدست آمد.

16.webp

جتا VS5 سطح قابل قبولی از امکانات رفاهی را به خریداران خود ارائه می دهند؛ از آپشن های شاخص این خودرو می توان به 6 ایربگ، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوال، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی های جلو، سیستم کی لس استارت، کروز کنترل هوشمند، سنسور نور و باران، دوربین دنده عقب، سیستم اتو استارت/استاپ، ترمز پارک برقی و اتوهلد اشاره کرد.

10.webp

جتا VS7

جتا VS7 سومین محصول جوینت ونچر فولکس-فاو بوده و یک کراس اور متوسط به حساب می آید. این خودرو بر روی پلتفرم MQB-A2 فولکس واگن ساخته شده که مشترک با محصولی نظیر تیگوان است. جتا VS7 نیز مانند برادر کوچک تر خود از موتور 1.4 لیتری توربو TSi فولکس بهره می برد و 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب 0 تا 100 جتا VS7 نیز 10.2 ثانیه است.

03.webp

جتا VS7 از نظر امکانات رفاهی مجهز ترین خودروی این لیست محسوب می شود؛ 6 ایربگ، کروز کنترل هوشمند، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، دوربین 360 درجه، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور و باران، آینه های جانبی تاشونده برقی، سیستم اتو استارت/استاپ، ترمز پارک برقی و اتوهلد لیست امکانات کراس اور متوسط ماموت خودرو را تشکیل می دهند.

22.webp

زمان عرضه و قیمت محصولات جتا

ماموت خودرو هیچ  توضیحی درباره زمان نهایی عرضه محصولات جتا به بازار نداد و آن را مشروط به اقدامات دولت اعلام کرد. با این حال هر سه این خودرو ها، اقتصادی ترین قیمت را بین تمام محصولات فولکس واگن و زیر مجموعه ها دارند.

جتا VA3 از 9 الی 13 هزار دلار

جتا VS5 در نسخه فول 16 هزار و 800 دلار

جتا VS7 از 16 الی 20 هزار دلار

بنابراین می توان انتظار داشت که در صورت عرضه بدون مشکل، این خودرو ها قیمتی منطقی در بازار ایران پیدا کنند.

04.webp

منبع Car.ir


نظرات