1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آیا "جتا" واقعا یک برند دورگه است؟

آیا "جتا" واقعا یک برند دورگه است؟

6 آبان 1402
  • 0

جتا یکی از برند های جدیدی است که در لیست وارداتی ها دیده می شود؛ این برند که به تازگی توسط شرکت ماموت خودرو به ایران وارد می شود، به عنوان یک برند دورگه آلمانی-چینی به عموم معرفی شده است. اما برند دورگه اصلا یعنی چه؟

به گزارش Car.ir، هزینه های واردات خودرو در چین بسیار زیاد است و به همین علت، خودروسازان چینی با عقد قرارداد با کمپانی های بزرگ، به آن ها اجازه استفاده از خط تولید خود را می دهند. فولکس واگن جتا، یک سدان اقتصادی است که برای سال ها محبوبیت بالایی در بازار چین داشته و در کارخانه فاو در چین تولید می شد.

پس از موفقیت فولکس جتا در بازار چین، فاو و فولکس واگن تصمیم به ایجاد یک جوینت ونچر گرفتند که نتیجه آن، تولد برند "جتا" بود. جتا در واقع فرزند فولکس و فاو محسوب می شود و محصولات آن با تکنولوژی فولکس در کارخانه مشترک فولکس و فاو تولید می شوند.

جتا VA3، اولین محصول کمپانی جتا بود که در واقع نسخه فیس لیفت شده نسل دوم فولکس واگن جتا محسوب می شود. از دیگر محصولات این شرکت می توان به جتا VS5 و جتا VS7 اشاره کرد که پلتفرم مشترکی با کراس اور های فولکس دارند.

اما آیا در محصولات این برند دورگه واقعا از قطعات آلمانی و اصلی فولکس واگن استفاده می شود؟ یا جتا تنها یک کپی ضعیف و کم کیفیت تر از محصولات فولکس است؟ برای بررسی این موضوع به نمایشگاه ماموت خودرو رفتیم، جایی که محصولات فولکس وااگن و جتا در آن جا پیدا می شوند...

منبع Car.ir


نظرات