1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. فروش مدیران خودرو
  5. آغاز فروش تیگو 8 هیبریدی در نمایندگی های فونیکس

آغاز فروش تیگو 8 هیبریدی در نمایندگی های فونیکس

7 آبان 1402
  • 0

صبح امروز قیمت نهایی تیگو 8 پرو هیبریدی توسط شورای رقابت تعیین شد و براساس برخی اخبار غیر رسمی، هم اکنون فروش این خودرو در نمایندگی های مدیران خودرو آغاز شده است.

بر اساس این اطلاعات، تیگو 8 E پلاس یا همان تیگو 8 هیبریدی هم اکنون با قیمت قطعی 2 میلیارد و 850 میلیون تومان با موعد تحویل 30 روزه به فروش می رسد. متقاضیان می توانند این خودرو را در رنگ های سفید، مشکی و خاکستری خریداری کنند.

مشخصات فنی تیگو 8 پرو هیبریدی:

تیگو 8 پلاگین هیبرید از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی توربو با 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور استفاده می کند. دو موتور برقی نیز در کنار این موتور بنزینی قرار گرفته اند که به ترتیب 55 و 70 کیلووات قدرت و 160 و 155 نیوتن متر گشتاور دارند. این 3 موتور برقی و بنزینی در کنار هم می توانند مجموعا 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید کنند. البته در دسترس بودن حداکثر این توان منوط به کامل بودن شارژ باتری است.

اما تامین انرژی مورد نیاز موتور های برقی تیگو 8 E پلاس توسط یک باتری 19.27 کیلووات ساعتی انجام می شود که در کف خودرو جای گرفته؛ از آن جایی که تیگو 8 E پلاس یک خودروی پلاگین هیبرید است، شارژ شدن باتری این خودرو توسط برق مستقیم شهری انجام می شود و یک بار شارژ کامل باتری حدود 3 ساعت طول می کشد. اگر بجای برق خانگی از ایستگاه های فست شارژ مخصوص استفاده کنیم این عدد به 30 الی 40 دقیقه کاهش می یابد. البته مانند تمامی خودرو های هیبریدی، شارژ باتری خودرو توسط موتور بنزینی و همچنین از بازیابی نیروی ترمز توسط موتور های برقی نیز انجام می شود.

تیگو 8 پرو E پلاس با باتری لیتیوم یونی 19.27 کیلووات ساعتی خود که در کف خودرو خودرو نصب شده می تواند 75 کیلومتر مسافت را تنها با حالت برقی طی کند. (برای مقایسه، میتسوبیشی اوتلندر PHEV از باتری 13.8 کیلووات ساعتی استفاده می کند) مصرف سوخت اعلامی این خودرو نیز تنها 1.55 لیتر بنزین برای هر 100 کیلومتر پیمایش روی حالت هیبریدی اعلام شده که به نوبه خود جالب توجه است. فونیکس مدعی است که تیگو 8 E+ می تواند با یک باک پر از بنزین و باتری های فول شارژ مسافتی نزدیک به 1000 کیلومتر را طی کند.

همچنین این خودرو به 11 حالت مختلف رانندگی مجهز شده که شامل سرعت پایین و متوسط، سرعت بالا، ترافیک، جاده کوهستانی، مسافت طولانی، سبقت، چراغ قرمز، ماسه، گل و لای، برف، یخ و فرمان پذیری پر سرعت هستند.

گیربکس استفاده شده در این خودرو از نوع DHT است که چری ادعا می کند تکنولوژی آن را از میتسوبیشی خریداری کرده؛ این گیربکس 3 ورودی نیرو از موتور بنزینی و موتور های برقی دارد و توان آن ها را بسته شرایط مختلف، در 9 حالت مختلف به چرخ های جلو منتقل می کند.

تیگو 8 پرو هیبریدی در محور جلو به سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب به سیستم تعلیق مولتی لینک مجهز است. ترمز های این خودرو نیز در هر 4 چرخ دیسکی بوده و به امکانات جانبی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز اضطراری BA نیز مجهزند.

منبع Car.ir


نظرات