1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از محصولات جدید سوزوکی توسط راسا موتور

رونمایی از محصولات جدید سوزوکی توسط راسا موتور

12 اسفند 1402
  • 0

شرکت راسا موتور طی مراسمی که در هتل استقلال تهران برگزار شد، 3 محصول جدید سوزوکی را برای بازار ایران معرفی کرد.

06.webp

شرکت راسا موتور مدتی است که به واردات محصولات سوزوکی ژاپن می پردازد و تا پیش از این دو محصول سوزوکی بالنو و سوزوکی سیاز را به بازار عرضه کرده بود.

b l  (2) copy.webp

این شرکت امشب در مراسمی از سه محصول جدید سوزوکی برای بازار ایران رونمایی کرد؛ سوزوکی جیمنی، سوزوکی گرند ویتارا هیبریدی و سوزوکی فرانکس.

در این مراسم که با حضور مدیران راسا موتور و اصحاب رسانه برگزار شد، آقای کبکانی، مدیرعامل شرکت راسا موتور ضمن خوشامد گویی به حاضرین به معرفی محصولات جدید این شرکت پرداخت.

b l  (2) copy.webp

سپس در ادامه مراسم آقای شبگرد، قائم مقام مدیرعامل به توضیح درباره سوابق شرکت راسا موتور پرداخت. براساس گفته های شبگرد، شرکت راسا موتور تاکنون 7 عرضه در سامانه یکپارچه داشته (از جمله یک عرضه آزاد) و تاکنون اکثر محصولات با تحویل زودتر از موعد به دست خریداران رسیده اند.

07.webp

شرکت راسا موتور هم اکنون 4 مرکز خدمات پس از فروش در تهران داشته و بزودی مراکز خدمات پس از فروش این شرکت در 12 مرکز استان نیز دایر خواهد شد.

b l  (2) copy.webp

 

نگاهی به سوزوکی جیمنی، آفرودر جذاب سوزوکی

سوزوکی جیمنی، یک خودروی مینی SUV آفرودی است که توسط راسا موتور معرفی شد. این خودرو در دو نمونه 3 درب و 5 درب به بازار ایران وارد خواهد شد.

05.webp

سوزوکی جیمنی از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن متر گشتاور را دارد. جیمنی از گیربکس 4 سرعته اتوماتیک AT و سیستم انتقال قدرت 4WD بهره می برد.

b l  (2) copy.webp

این خودروی آفرودی مجهز به کمک سبک و سنگین و قفل دیفرانسیل الکترونیکی برای هر دو محور است. همچنین وجود سیستم تعلیق صلب با فنر لول در هر دو محور نوید یک خودرروی با دوام و توانا در آفرود را می دهد.

03.webp

گرند ویتارا؛ محبوب قدیمی ایرانیان!

سوزوکی گرند ویتارا هیبریدی، دومین محصولی است که در این مراسم رونمایی شد. البته باید بدانید که گرند ویتارای 2024 محصولی کاملا متفاوت نسبت به گرند ویتاراهای مونتاژی یا وارداتی ایران خودرو است.

b l  (2) copy.webp

سوزوکی گرند ویتارا واررداتی راسا موتور یک خودروی کراس اور هیبریدی است که برای مصارف شهری و خانوادگی طراحی شده و برخلاف نسخه های قبلی، توانایی آفرود سنگین ندارد. این  خودرو از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که در ترکیب با یک موتور برقی 2 کیلوواتی، در مجموع 102 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. موتور برقی این خودرو تنها در سرعت های پایین و ترافیک فعال شده و وظیفه کاهش مصرف سوخت و استهلاک موتور اصلی را برعهده دارد. گرند ویتارای هیبریدی مصرف ترکیبی صدی 5.6 لیتر را ثبت می کند.

گیربکس این خودرو نیز از نوع 6 دنده اتوماتیک AT است و سیستم انتقال قدرت AWD دارد.

02.webp

سوزوکی فرانکس، کراس اور جدید سوزوکی برای بازار ایران

آخرین محصولی که در مراسم امشب راسا موتور معرفی شد، سوزوکی فرانکس، کراس اور کوچک و هیبریدی سوزوکی بود.

سوزوکی فرانکس از قوای فنی مشابهی با گرند ویتارا 2024 استفاده می کند؛ یک موتور 1.5 لیتری تنفس طیبعی در کنار یک موتور برقی 2 کیلوواتی که مجموعا 101 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. توان تولیدی این مجموعه از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT تنها به چرخ های جلو منتقل شده و دیگر خبری از سیستم AWD نیست.

b l  (2) copy.webp

موتور برقی سوزوکی فرانکس نیز تنها در سرعت های پایین و حالت ایستاده روشن شده و به کاهش مصرف سوخت و استهلاک موتور بنزینی کمک می کند. مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی، 5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

01.webp

منبع Car.ir


نظرات