نگاهی به روند تحویل خودرو در اداره تحویل نمایندگی مرکزی تویوتا

15 آذر 140418:18
8 دقیقه


فرایند تحویل خودروهای وارداتی این روزها در مرکز تحویل اختصاصی ماهان صنعت پارس نمایندگی مرکزی ایرتویا با رویکردی استاندارد و مرحله‌به‌مرحله دنبال می‌شود؛ مرکزی که به‌نظر می‌رسد برای پاسخ‌گویی به حجم بالای خودروهای رسیده به کشور و نیاز به سامان‌دهی دقیق تحویل، به‌تازگی تجهیز و عملیاتی شده است. طبق اعلام شرکت، بیش از هزار دستگاه خودرو نیز در این مرکز در مرحله آماده‌سازی و ورود به چرخه تحویل قرار دارند.

اداره تحویل ایرتویا (8).webp

این مرکز در فضایی بزرگ و کاملاً مجزا نزدیک دفتر مرکزی ایجاد شده تا امکان استقرار تعداد زیادی خودرو، اجرای مراحل فنی و حفظ نظم فرایند تحویل فراهم باشد. خودروها پیش از واگذاری به مالک نهایی، دو مرحله مهم را پشت سر می‌گذارند:
PDI یا بازرسی پیش از تحویل و PDS یا سرویس پیش از تحویل.

اداره تحویل ایرتویا (6).webp

در مرحله PDI، چک‌لیست‌های فنی مربوط به قوای محرکه، ترمز، تعلیق، سیستم‌های الکترونیکی، سطح سیالات و… بررسی می‌شود تا هرگونه ایراد احتمالی که ممکن است در روند حمل‌ونقل رخ داده باشد، برطرف شود. مرحله PDS نیز شامل تنظیمات اولیه، فعال‌سازی سیستم‌ها و به‌روزرسانی نرم‌افزاری است.

اداره تحویل ایرتویا (3).webp

پس از بخش فنی، خودروها وارد مرحله آماده‌سازی ظاهری می‌شوند؛ جایی که شست‌وشوی کامل، نظافت کابین و رفع آثار آلودگی ناشی از توقف طولانی در گمرک انجام می‌شود. هدف، تحویل خودرویی تمیز، یک‌دست و آماده استفاده است؛ بدون آنکه ظاهر آن تحت‌تأثیر شرایط حمل‌ونقل باقی مانده باشد.

اداره تحویل ایرتویا (4).webp

در روز تحویل، مشتریان می‌توانند بسته به نیاز خود چند گزینه مختلف را انتخاب کنند؛ از نصب پلاک در محل مرکز گرفته تا تحویل خودرو بدون پلاک به‌وسیله خودروبر، ثبت بیمه‌نامه‌های موردنیاز یا نصب لوازم جانبی استاندارد. نکته مهم آن است که نصب آپشن‌ها در همین مرکز و تحت نظارت شبکه رسمی انجام می‌شود تا گارانتی خودرو حفظ شود؛ موضوعی که در مورد خودروهای وارداتی اهمیت زیادی دارد.

اداره تحویل ایرتویا (1).webp

کارشناسان فنی نیز در روز تحویل، توضیحات لازم درباره کارکرد آپشن‌ها، نکات نگهداری و موارد ضروری اولیه را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

دفتر مرکزی ماهان صنعت پارس در تهران، ابتدای جاده دماوند قرار دارد و مرکز تحویل نیز در فاصله‌ای نزدیک، در بالاتر از سه‌راه تهرانپارس واقع شده است. متقاضیان می‌توانند برای هماهنگی با اداره تحویل با شماره ۰۲۱۷۳۴۵۱ داخلی ۲ تماس بگیرند.

اداره تحویل ایرتویا (5).webp

این ساختار جدید تحویل، نشان می‌دهد که فرایند واردات و تحویل خودروهای جدید همچنان با تلاش برای ایجاد شفافیت، نظم و کاهش ترددهای غیرضروری در حال پیش‌برد است؛ رویکردی که می‌تواند تجربه تحویل را برای مشتریان قابل پیش‌بینی‌تر و کم‌دردسرتر کند.

اداره تحویل ایرتویا (7).webp

معرفی تویوتا فرانت‌لندر

تویوتا فرانت‌لندر نسخه‌ای بازطراحی‌شده از Corolla Cross مخصوص بازار چین است که در سال ۲۰۲۱ توسط GAC تویوتا معرفی شد. این کراس‌اوور بر پایه پلتفرم آشنا و قابل‌اعتماد تویوتا ساخته شده و یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی (۱۵۰ اسب بخار و ۱۸۸ نیوتن‌متر) را در کنار موتور برقی ۸۳ کیلوواتی به‌عنوان سیستم هیبریدی ارائه می‌دهد. جعبه‌دنده E-CVT نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و مصرف ترکیبی آن حدود ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. تعلیق جلو مک‌فرسون و عقب تورشن بیم، سواری نرم و دوام بالا را تضمین می‌کند.

اداره تحویل ایرتویا (9).webp

امکانات رفاهی تویوتا فرانتلندر تیپ پرمیوم شامل سانروف، رینگ ۱۷ اینچ، سنسور باران، ورود بدون کلید، فرمان صوتی بدون نیاز به اتصال تلفن همراه، استارت دکمه‌ای و شیشه‌بالابرهای اتومات از جمله تجهیزات پایه آن هستند. داخل کابین نیز نمایشگر 12.3 اینچی، پشت‌آمپر دیجیتال، پشتیبانی CarPlay، CarLife و HiCar، تهویه اتومات دو کاناله S-FLOW و فیلتر هوای CN95 ارائه می‌شود. صندلی راننده ۸ حالته برقی و صندلی عقب قابل تنظیم است.

در بخش ایمنی، جدیدترین نسخه Toyota Safety Sense شامل ترمز پیشگیرانه با تشخیص عابر، کروزکنترل راداری، نگه‌دارنده بین خطوط، نوربالای خودکار و شناسایی علائم راهنمایی ارائه شده است. وجود ۷ کیسه هوا، کنترل پایداری، کنترل کشش، HAC، BA و دوربین عقب HD مجموعه کاملی از ایمنی فعال و غیرفعال را فراهم می‌کند.

معرفی تویوتا ونزا

تویوتا ونزا نخستین‌بار در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و پس از یک فیس‌لیفت در ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۵ روی خط تولید باقی ماند. این مدل پس از چند سال وقفه، در سال ۲۰۲۰ با نسل دوم بازگشت و نسخه مخصوص بازار چین توسط GAC-Toyota تولید می‌شود. ونزا از نظر پلتفرم و ویژگی‌های فنی شباهت زیادی به تویوتا راوفور و لکسوس NX دارد.

یثیصثیص.webp

در بخش فنی، ونزا از یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۶ نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند. نیرو از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون و عقب از نوع مستقل دوجناغی است که سواری پایدار و راحتی ایجاد می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی این مدل شامل سانروف، تریم چرمی، صندلی راننده برقی ۸ جهت، پشت‌آمپر دیجیتال، ۷ کیسه هوا، رادار خروج از خط، رادار پیشگیری از تصادف، حالت‌های رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت دکمه‌ای، Apple CarPlay و Android Auto است.

منبع: car.ir