هفتهی پیش و در نمایشگاه خودروی پاریس شاهد معرفی نسخههای پلاگین هیبریدی کراس اوور پژو 3008 و لیفت بک و استیشن 508 بودیم. این سه خودرو از پیشرانهی 1.6 لیتری توربوی بنزینی و دو پیشرانه الکتریکی با قدرت حدودی 300 اسب بخاری سود میبرند. شایعاتی درباره تولید نسخهی الکتریکی شدهی 508 R با قدرت بیشتر به گوش میخورد که قطعاً باعث خوشحالی طرفداران این خودرو خواهد شد.
موتورینگ میگوید یکی از منابع موثق نزدیک به پژو اعلام کرده این برند برنامههایی برای احیای نشان R و بهکارگیری آن در 508 پلاگین هیبریدی مجهز به سیستم چهار چرخ محرک استاندارد دارد. انتظار میرود قدرت ترکیبی مدل R حداقل در حدود 350 اسب بخار باشد.
این قدرت توسط همان پیشرانهی 1.6 لیتری توربوی بنزینی و دو واحد الکتریکی داخل 508 پلاگین هیبریدی تولید خواهد شد اما مهندسان پژو جادوی خود را بکار خواهند برد تا خروجی بیشتری به دست آید. شاید بهبود دیگری هم در باتری لیتیوم-یونی صورت بگیرد تا مجموعهی 13.2 کیلووات ساعتی جای خود را به باتریای بزرگتر با تراکم بیشتر بدهد.
اگر شایعات به حقیقت تبدیل شوند، پژو 508 R قاعدتاً در 4.5 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید و حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
مدیر طراحی پژو قبلاً به احتمال تولید چنین خودرویی اشاره کرده و گفته احتمال توسعهی یک نسخهی پرفورمنس از این خودرو که در جایگاهی بالاتر از 508 پلاگین هیبریدی قرار گیرد وجود دارد. او همچنین به برخی ویژگیهای 508 R اشاره کرده و گفته این خودرو میتواند از رینگهای 20 و حتی 21 اینچی استفاده کند.
در خبری مرتبط هم باید گفت نسل جدید 508 RHX تولید نخواهد شد زیرا این استیشن خشن فرانسوی که رقیب آئودی A4 آلرود بوده فروش مناسبی نداشته و مدیران پژو هم به این نتیجه رسیدهاند تولید نسل جدیدش توجیه ندارد.