هایما S7 اتوماتیک 1396-اکنون

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
ایران خودرو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف تولید
قیمت بازار
توقف تولید
مشخصات فنی هایما S7 اتوماتیک
165 KM/H
حداکثر سرعت
0 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
شاسی بلند
حجم موتور
1995 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
8.8 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1545 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو235/65R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب235/65R17
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)148 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)180 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)74 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک61 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو10w40 SL
روغن مناسب برای خودرو 210w40 SM
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلوسیستم مستقل مک فرسون
تعلیق عقبسیستم مالتی لینک مستقل
نوع سیستم فرمانهیدرولیک برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت165 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)0 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 4
امکانات رفاهی هایما S7 اتوماتیک
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )راننده و سرنشین و جانبی(4عدد)
سیستم های پایداری و کمک رانندهESP/BAS/TCS/ABS
سیستم های امنیتی و حفاظتیایزوفیکس (برای نصب صندلی کودک)،قفل خودکار حساس به سرعت،کمربند سه نقطه ای،ایموبیلایزر،سنسور دنده عقب،قفل مرکزی، سیستم ورود بدون کلید
نوع غربیلکروکش فرمان چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعاتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریرادیو پخش سی دی ، نمایشگرلمسی 7 اینچی با GPS و پورت USB/AUX/SD
سیستمهای مولتی مدیادوربین دید عقب - کامپیوتر سفری - موبایل هندزفری
سیستم صندلیهای جلوصندلی های چرمی دو رنگ ، صندلی 8 حرکته برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو
سیستم آیینه هاآینه وسط ضد نور با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع ونمایش میزان باد لاستیک ها،آینه های جانبی گرمکن دار تاشونده برقی
سیستم شیشه هاشیشه بالابر برقی جلو وعقب
سیستم های سقفسانروف برقی دو حالته
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو هالوژن، چراغ مه شکن جلو، چراغ روز
سنسورهای پیش فعالTPMS (سامانه کنترل باد لاستیک)
سیستم های کمک رانندگیکروز کنترل
6 دقیقه


از میان مدل های مختلف هایما S7 که در صفحه اصلی این خودرو درباره آن توضیح دادیم، هایما S7 اتوماتیک نسخه فیس لیفت 2011 این خودرو در بازار چین است که به عنوان اولین تیپ هایما S7 توسط ایران خودرو وارد ایران شد. مونتاژ هایما S7 اتوماتیک از سال 1394 در سایت خراسان ایران خودرو آغاز شد و در سال 1396 با معرفی نسخه جدید این خودرو یعنی هایما S7 توربو، تولید نسخه قبلی متوقف شد.

 

هایما s7 اتوماتیک سفید.webp

 

طراحی ظاهری هایما s7 اتوماتیک

هایما اس 7 اتوماتیک ظاهر کلی شبیه به هایما S7 توربو دارد. اما وجود برخی تفاوت ها باعث می شود تا بتوانیم از روی ظاهر این دو خودرو را از یکدیگر تشخیص دهیم. در نمای جلو، ماشین هایما S7 اتومات با جلو پنجره باریکی که به طور مستقیم به چراغ ها متصل بوده قابل تشخیص است. سپر جلو نیز تفاوت هایی در طرح کلی دارد. در نمای جانبی نیز آینه ها و رینگ ها متفاوت اند اما در نمای عقب تقریبا هیچ تفاوتی وجود ندارد و تنها برچسب 1.8T موجود در نسخه توربو می تواند این دو تیپ را از یکدیگر متمایز کند.

 

نمایی از هایما اس 7 اتوماتیک.webp

 

کابین و فضای داخلی هایما اس 7 اتوماتیک

در کابین نیز تقریبا همه چیز شبیه به تیپ های دیگر هایما S7 است و تفاوت خاصی با تیپ توربو دیده نمی شود. در این تیپ نیز مشکلات سابق مانند کیفیت متوسط متریال و سر و صدای اتاق وجود دارند.

 

نمای داخل اتاق هایما اس 7 اتوماتیک.webp

 

مشخصات فنی هایما s7 اتوماتیک

S7 اتوماتیک از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که می تواند حداکثر 148 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 180 نیوتون متر گشتاور در 4500 دور در دقیقه تولید کند. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود و شتاب صفر تا صد ضعیف 16 ثانیه ای را برای ماشین هایما S7 اتومات فراهم می کند.

هایما اس 7 اتوماتیک در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. ترمز های آن نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی هستند و امکاناتی نظیر سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی (BAS) نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است.

مصرف سوخت اعلامی این خودرو 8.8 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی است که برای خودرویی با وزن 1545 کیلوگرم عددی قابل قبول به شمار می رود، هرچند رسیدن به این مصرف با سوخت موجود در کشور و در شرایط جغرافیای و دمایی خاص کشورمان کمی بعید بنظر می رسد.

 

امکانات ایمنی و رفاهی اس 7 اتوماتیک

هایما S7 اتومات به 4 ایربگ راننده، سرنشین جلو و جانبی های جلو مجهز است و خبری از ایربگ های پرده ای در این خودرو نیست. از سوی دیگر هیچ تست تصادف معتبری از این خودرو در دسترس نیست و این موارد باعث می شوند تا ایمنی این خودرو در تصادفات نامشخص باشد. البته وجود سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA به افزایش ایمنی در هنگام رانندگی کمک شایانی می کنند.

این خودرو در زمینه امکانات رفاهی تقریبا عملکرد خوبی داشته و لیست قابل قبولی از امکانات را به سرنشینان ارائه می دهد. شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی گرمکن دار با تنظیم و تاشوندگی برقی، سانروف دو حالته، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، صندلی راننده با تنظیم 8 حالته برقی، کامپیوتر سفری و سنسور TPMS از جمله امکانات قابل ذکر این خودرو هستند.

 

هایما S7 اتوماتیک در بازار

در بازار امروز، S7 اتوماتیک رقبایی مانند جک S5 اتوماتیک و چری تیگو 5 را مقابل خود می بیند. جک S5 اتوماتیک با موتور توربو شارژر و شتاب بالای خود دست بالاتر را داشته و نسخه های دست دوم آن نیز به راحتی در بازار خرید و فروش می شوند. هایما S7 از سوی دیگر مشکلات خرابی گیربکس جک را نداشته و مصرف سوخت پایین تر آن نیز ممکن است برای برخی خریداران مهم باشد. اما به صورت کلی، اگر قصد خرید هایما S7 را دارید بهتر است با صرف مقداری هزینه بیشتر به سمت نسخه توربوی آن با موتور قدرتمند تر و آپشن های بیشتر بروید.