1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افزایش قیمت مجدد کارخانه‌ای برخی از مونتاژی‌ها در کشور

افزایش قیمت مجدد کارخانه‌ای برخی از مونتاژی‌ها در کشور

افزایش قیمت مجدد کارخانه‌ای برخی از مونتاژی‌های چینی در کشور
27 مرداد 1398
  • 4

سه شرکت کرمان‌موتور، مدیران‌خودرو و گروه‌بهمن، قیمت کارخانه‌ای برخی محصولات خود را به نحوی افزایش داده‌اند که بین ۵/ ۲ تا ۷۳ میلیون تومان بیشتر از نرخ همین خودروها در بازار آزاد است.

جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت کرمان موتور هر دستگاه «جکS۵ اتوماتیک» را ۲۹۹ میلیون تومان یعنی ۲۷ میلیون تومان بیشتر از قیمت این خودرو در بازار آزاد در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

شرکت مدیران خودرو هم، قیمت کارخانه هر دستگاه «چری‌تیگو 7» را ۴۳۷ میلیون تومان تعیین کرده که ۷۳ میلیون تومان بیشتر از قیمت کنونی این خودرو در بازار است. این شرکت تقریبا برای همه محصولات خود این روند را حفظ کرده و قیمت برخی تولیداتش بین ۳۷ تا ۷۳ میلیون تومان بیشتر از نرخ کنونی بازار شده است.

گروه بهمن هم برای برخی محصولات خود چنین روندی را در پیش گرفته‌ است. مثلا این شرکت هر دستگاه وانت کارا دو کابین را ۹۶ میلیون تومان می‌فروشد که حدود ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بیشتر از قیمت بازار آن است. این نرخ‌گذاری‌ها در حالی است که بازار خودرو در هفته‌های اخیر به ثبات نسبی رسیده و شاهد سیر نزولی قیمت‌ها بوده است. در این شرایط کارشناسان، پرهیز از ایجاد جو روانی منفی از سوی خودروسازان را یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای حفظ ثبات بازار خودرو می‌دانند.



نظرات

  • حسین حسین (27 مرداد 1398 ساعت 15:06)

    قیمت صفر گرون ترین ماشین چری یعنی تیگو 7 مدل 2019 توی فول اپشن ترین مدل حدود 23 هزار دلاره. با دلار حدود 12000 امروز میشه تقریبا 270 میلیون. خوب این ماشین مونتاژی هم هست پس پول گمرکی کمی هم داره
    پس چرا میشه 437 میلیون!!! یعنی 160 میلیون از ی ماشین سود میخورن؟

  • Mohammad Mohammad (27 مرداد 1398 ساعت 13:45)

    ولله هرکی خره ماشینی چینی میخره ۴روزدیگه نه قطعه اش هست نبدرد میخوره بزرگترین ایرادشون اینه وقتی بالای ۲ساعت باهاشون رانندگی میکنی شتاب و قدرت اونها خیلی کم میشه درکل پراید از اونها بهتره

    احمد احمد (27 مرداد 1398 ساعت 14:50)

    آقا وقتی از چیزی خبر نداری الکی اظهار نظر نکن
    من چینی دارم با 10 تا پژو 405 و سمند حاضر به تعویضش نیستم
    کیفیت چند برابر ایرانی ها است

  • محمد محمد (27 مرداد 1398 ساعت 10:19)

    شهر بدون کلانتر شده هرکی هر کاری یبخواد میکنه.