1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. شکل گرفتن روند نزولی قیمت در برخی خودرو های تولید داخل

شکل گرفتن روند نزولی قیمت در برخی خودرو های تولید داخل

4 تیر 1400
  • 0

قیمت برخی خودروهای پرتیراژ داخلی مانند پراید111، پژو206 و کوئیک دنده‌ای نسبت به 3روز نخست هفته جاری، کاهش یک تا 2میلیون تومانی را تجربه کرد اما مقاومت اغلب پرایدها در برابر کاهش قیمت ادامه دارد.


افت قیمت برخی پرتیراژها

بررسی قیمت انواع خودروهای پرتیراژ داخلی در آگهی فروش اینترنتی حاکی از شکست مقاومت بازار این خودروها در برابر کاهش قیمت‌هاست؛ به‌نحوی که قیمت برخی خودروهای پرتقاضای مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، نسبت به 3روز نخست هفته جاری سیر نزولی به‌ خود گرفته است. قیمت برخی خودروهای داخلی از روز (سه‌شنبه) نزولی شده است؛ به‌نحوی که قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ معمولی مدل1399 با کاهش یک‌میلیون تومانی از 200 به 199میلیون تومان اما مدل فول و 1400 این خودرو با افزایش 3میلیون تومانی قیمت از 208 به 211میلیون تومان رسید. در گروه پراید‌ها نیز قیمت پراید۱۳۱ با کاهش یک‌میلیون تومانی به ۱۲۲میلیون و کوییک دنده‌ای مدل۱۳۹۹ با کاهش 2میلیون تومانی از ۱۴۷میلیون تومان در روز دوشنبه هفته جاری به ۱۴۵میلیون و مدل۱۴۰۰ این خودرو با بیشترین کاهش قیمت خودرو نسبت به سایر خودروهای پرتیراژ موجود در بازار، از ۱۵۳ به ۱۵۰میلیون تومان رسید.


ساز ناکوک پرایدها برای گرانی

کاهش یا تثبیت قیمت برخی خودروهای پرتیراژ در معاملات دیروز بازار خودرو نسبت به 3روز نخست هفته جاری و قبل از آن در حالی است که قیمت اغلب پرایدها سیر صعودی به‌خود گرفت؛ به‌نحوی که قیمت پراید۱۱۱ از ۱۳۳میلیون تومان در اواخر هفته گذشته به ۱۳۵میلیون تومان رسید و قیمت پراید۱۳۱ نیز با وجود کاهش یک‌میلیون تومانی و رسیدن به نرخ ۱۲۲میلیون تومان کماکان ۳میلیون تومان گران‌تر از چهارشنبه هفته گذشته بود. همچنین پراید۱۳۲ نیز که چهارشنبه هفته گذشته ۱۲۰میلیون تومان قیمت داشته، دیروز با قیمت 122میلیون و پراید131 با قیمت 120میلیون تومان معامله شد، پراید ۱۵۱ نیز نسبت به چهارشنبه هفته گذشته رشد قیمت ۴میلیون تومان را شاهد بود و دیروز ۱۲۵میلیون تومان قیمت خورد.

22.jpg

یک فعال بازار خودرو در مورد افزایش قیمت پرایدها در بازار خودرو گفت: با وجود اینکه بازار خودرو رکودی است و قیمت‌ها روند کاهشی به‌ خود گرفته، قیمت پراید به‌دلیل عدم‌ عرضه، سیر صعودی دارد. در واقع با توجه به توقف تولید 3مدل پراید، قیمت بازار آن با افزایش روبه‌رو شده است. علیرضا پورحسنی، با بیان اینکه این افزایش قیمت‌ها تا اندازه‌ای معقول است، افزود: اگر این افزایش قیمت‌ها ادامه پیدا کند، متقاضیان به سمت خرید خودروی تیبا با کیفیت بهتر، موتور قوی‌تر، شاسی مستحکم‌تر و حجم موتور بالاتر سوق داده می‌شوند و باید این شیوه افزایش قیمت پرایدها در همین محدوده قیمتی متوقف شود.

او افزود: به مشتریان و متقاضیان توصیه می‌شود اگر قصد خرید خودرو در همین محدوده قیمتی را دارند، نسبت به ‌خودروهای نزدیک به قیمت بازار پرایدها اقدام کنند؛ چراکه اکنون قیمت خودروهای تیبا و تیبا۲ با بدنه و موتور قوی‌تر ۱۲۹ و ۱۳۷میلیون تومان است. این فعال بازار خودرو تأکید کرد اگر مشتریان بتوانند اندکی بر بودجه خود بیفزایند نیز می‌توانند نسبت به خرید خودروهای ساینا، کوئیک و کوئیک‌R اقدام کنند؛ چراکه این خودروها اکنون به‌ترتیب با قیمت ۱۴۶، ۱۵۳ و ۱۵۹میلیون تومان معامله می‌شوند. همچنین با وجود اینکه پراید تا مدل۹۹ در بازار موجود است، اما این خودروها با مدل‌۱۴۰۰ نیز روانه بازار می‌شوند.



نظرات