1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. علی رغم ادعای افزایش تحویل ایران‌خودرو، ۳۳۸۵ دستگاه خودرو تجاری نشد

علی رغم ادعای افزایش تحویل ایران‌خودرو، ۳۳۸۵ دستگاه خودرو تجاری نشد

12 مرداد 1400
  • 1

طبق آمار اعلام شده از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو این شرکت توانسته است طی ۱۳۴ روز گذشته (از ابتدای سال جاری تا روز گذشته) بیش از ۱۴۴ هزار دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل دهد که بالغ بر۵۰ هزار دستگاه بیشتر از مجموع خودروهای تحویلی تا پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری است.

 طبق اعلام این شرکت خودروساز گروه صنعتی ایران خودرو توانسته از ابتدای امسال تا روز گذشته (دهم مردادماه) سند بیش از ۱۴۴ هزار دستگاه خودرو را صادر کرده و محصولات متنوع خود را تحویل مشتریان دهد که طبق ادعای ایران‌خودرو، این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیانگر افزایش بیش از ۳۰ درصدی است و این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو توسط ایران‌خودرو وارد بازار شده بود.

این در حالی است که در سه ماهه نخست امسال آمار خودروهای تحویلی ۸۹ هزار و ۵۳۱ دستگاه ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد و طبق آن، خانواده پژو پارس، بیشترین آمار خودروهای مورد تقاضا از سوی مشتریان را به خود اختصاص داده و بیشترین تعداد تحویل به مشتریان را از آن خود کرده است.

طبق ادعای ایران‌خودرو کسر این آمار نشان می‌دهد از ابتدای تیر ماه تا روز گذشته (یکشنبه/ دهم تیرماه) بالغ بر ۵۴ هزار و ۴۶۹ دستگاه خودرو تحویل مشتری شده است که می‌تواند افزایش قابل توجهی برای ۴۲ روز باشد.

 طبق اعلام این شرکت بزرگ خودروسازی این افزایش تحویل در شرایطی است که کارکنان خطوط تکمیل کاری گروه صنعتی در تعطیلات تابستانی نیز در محل کار حضور داشتند و توانستند حدود ۱۰ هزار خودرو را تکمیل کرده و هم زمان، تحویل خودرو به مشتریان نیز به صورت عادی در حال انجام بوده است. بر همین اساس برنامه‌های فروش محصولات این شرکت نیز همانند سال گذشته ادامه داشته و مطابق با مجوز کمیته خودرو، طرح‌های فروش در سه قالب فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید نیز طبق برنامه تولید در دستور کار قرار دارد.

لازم به ذکر است که به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در روزهای پایانی اسفندماه، ۱۴ هزار خودروی ناقص تکمیل، تحویل یا آماده تحویل به مشتریان شده است.

 

از ۴۷ هزار و ۸۱۵ خودرو تولیدی تیرماه، ۴۴ هزار و ۴۳۰ خودرو فروخته شد

بررسی آمار تولید و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو در تیرماه امسال نشان می‌دهد که این شرکت ۳۶ هزار و ۲۲۸ دستگاه از محصولات خانواده پژو (به‌جز پژو ۲۰۰۸) تولید کرده که ۳۳ هزار و ۱۲۸ دستگاه آن را فروخته و ۱۰۳ دستگاه هم پژو ۲۰۰۸ تولید کرده که همه ۱۰۳ دستگاه آن را فروخته است.

لازم به ذکر است در مواردی که میزان فروش از میزان تولید بیشتر است، بدین معناست که از تولیدهای ماه‌های گذشته به هردلیل (همچون کسری برخی قطعات) تجاری نشده بود، تجاری و فروخته شده است.  

همچنین تولید محصولات خانواده سمند در تیرماه ۱۴۰۰ نیز ۳۱۰۱ دستگاه بوده که از این تعداد ۳۳۷۹ دستگاه را تجاری کرده است.

علاوه‌ بر این در چهارمین ماه سال جاری ۴۶۷۴ دستگاه دنا، ۲۵۲۰ دستگاه رانا و ۴۲۸ دستگاه تارا در مجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید شده است که به ترتیب از این میزان تولیدها، ۵۴۶۷ دستگاه دنا، ۱۵۶۸ دستگاه رانا و هشت دستگاه تارا توسط ایران‌خودرو فروخته شده است.

ایران خودرو در محصولات مونتاژی نیز درتیرماه امسال ۷۶۱ دستگاه هایما و همانطور که اشاره شد ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کرده است که به ترتیب ۷۷۱ دستگاه هایما و ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ فروخته است.

از تولیدات مونتاژی پیشین این گروه صنعتی، سه دستگاه تندر (L۹۰) و از تولیدات داخلی گذشته آن سه دستگاه وانت آریسان در تیرماه ۱۴۰۰ به فروش رسیده است.

براین اساس ۴۷ هزار و ۸۱۵ دستگاه خودرو در گروه صنعتی ایران‌خودرو در تیر ماه تولید شده که برای ۴۴ هزار و ۴۳۰ دستگاه آن صورت مالی ثبت شده و  ۳۳۸۵ دستگاه از خودروهای تولیدی ایران‌خودرو در این ماه تجاری  و به بازار عرضه نشده است.

منبع ایسنا


نظرات

  • amir amir (12 مرداد 1400 ساعت 11:11)

    همش دروغه.من سمند موعد اردیبهشت گرفتم ولی تا امروز فاکتور نشده چه برسه به تحویل.جالبه موعد خرداد و تیر دارند فاکتور میشند.رواله خنده داریع