1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سومین مرحله فروش فیدلیتی گروه بهمن باز هم با استقبال فراوان پایان یافت

سومین مرحله فروش فیدلیتی گروه بهمن باز هم با استقبال فراوان پایان یافت

13 مهر 1400
  • 1

طبق اعلام شرکت بهمن موتور در خلال ثبت نام خودرو فیدلیتی در مرحله سوم مشکلی پیش نیامد و همه چیز در روال عادی انجام شد:

"شرکت بهمن موتور در خبری با تشکر از استقبال مشتریان گرامی در ثبت نام اینترنتی از طریق پرتال جامع خودرو کشور (وب سایت ایرانی کار) ، اتمام ثبت نام این مرحله را به دلیل تکمیل ظرفیت اعلام کرد. در طرح فروش فوری، فیدلیتی مدل پنج صندلی با قیمت قطعی و موعد تحویل یک ماهه عرضه شد و ضمن استقبال گسترده مشتریان و بدون هیچگونه خلل در روند ثبت نام انجام پذیرفت."

مطابق روال همیشه تعداد زیادی از مردم برای کسب سود از تفاوت قیمت نسبتا زیاد این خودرو در کارخانه نسبت به بازار آزاد ، برای ثبت نام این خودرو اقدام کردند. رانت بسیار خوبی که در این نوع طرح های فروش وجود دارد برای دلالان و افرادی که دنبال سود هستند ترغیب کننده و قابل توجه می باشد.

ایجاد محدودیت های جدید گروه بهمن که شامل داشتن گواهینامه معتبر و افراد بالای 18 سال بود هم نتوانست جلوی هجوم متقاضیان به منظور کسب سود را بگیرد و به نظر می رسد می بایستی در طرح های بعدی محدودیت های جدیدی در نظر گرفته شود .

می توان به عنوان مثال فروش اقساطی و شروط عدم امکان فروش خودرو تا یک سال، محدودیت در ثبت نام در سایر خودروسازان ، باطل شدن گارانتی در صورت عدم مراجعه به نمایندگی ها و .... را در نظر گرفت. البته که سایپا و ایران خودرو هم برای جلوگیری از رانت خواری محدودیت های خیلی بیشتری را اعمال کردند ولی به هیچ عنوان موفق نبودند.

به نظر می رسد راه رهایی از سفته بازی و دلالی درطرح های فروش خودروسازان، کم شدن فاصله قیمتی بین کارخانه تا بازار میباشد و این کار تنها در سایه وجود رقابت و رفع انحصار از بازار صورت می گیرد. ورود خودروهای وارداتی در کنار حضور گسترده خودروسازان خصوصی می تواند تنها راه نجات صنعت خودرو در کشور باشد. تنها در اینصورت است که می توان دست دلالان و سفته بازان را از بازار کوتاه کرد و دیگر شاهد حضور عامه مردم در صفوف ثبت نام خودرو برای کسب سود نباشیم.
 
برای روشن شدن بیشتر موضوع می توان به سالهای 95 و 96 اشاره کرد که رقابت بسیار مناسبی در بازار بین خودروسازان برای فروش محصولات خود شکل گرفته بود، به نحوی که همین گروه بهمن برای فروش مزدا 3 نیو طرح های متنوعی ارایه می داد و یا سایپا سراتو مونتاژی را اقساطی بدون بهره با پیش پرداخت 50 درصدی و با تحویل فوری بفروش می رساند. نه خبری از قرعه کشی بود و نه حضور میلیونی مردم برای ثبت نام در خودروسازان.

 

منبع car.ir


نظرات

  • نظام کثیف نظام کثیف (13 مهر 1400 ساعت 09:54)

    نظام کثیف ******* که اقتصاد دلالی را بکار گرفته کثیف ترین نوع حکومت است و خودرو وقتی شد سرمایه باعث این هجوم میشود لذا تا عمامه بر این کشور حکومت می کند اینها با همین روش انسانیت را نابود خواهند کرد