1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تجربه رانندگی با تیگو 7 پرو در پیست آزادی + تصاویر و فیلم

تجربه رانندگی با تیگو 7 پرو در پیست آزادی + تصاویر و فیلم

تجربه رانندگی با شاسی بلند مدیران خودرو در پیست آزادی + تصاویر و فیلم
17 آذر 1400
  • 1
  • 12407

چری را می توان نخسین خودروساز چینی فعال در بازار ایران نامید، این شرکت در ابتدا در سال 1384 با ام وی ام 110 رسما وارد بازار ایران شد، شاید آن روزها کمتر کسی تداوم حضور این شرکت در ایران را پیش بینی می‌کرد! اما امروز، به جرات می توان همکاری چری و مدیران خودرو را موفقترین قرارداد همکاری یک خودروساز چینی با طرف ایرانی نامید! مدیران خودرو با بیش از یک دهه تجربه حضور در بازار ایران، این روزها خود را به عنوان فعال ترین خودروساز کشور معرفی کرده و در مدت زمانی کوتاه، اقدام به معرفی چند خودروی جدید و بروز رسانی تقریبا تمام محصولات خود کرده است. پس از بروزرسانی مدل های آریزو 5، X22 و 315 و همچنین معرفی تیگو 8 پرو برای بازار ایران، نوبت به نسل جدید کراس اور تیگو 7 رسید تا با نام تیگو 7 پرو به بازار ایران وارد شود.

 

Car.ir-Tiggo 7 Pro (31) copy.webp

آنچه در این صفحه خواهید خواند، نخستین تجربه رانندگی ما با این خودروی جدید در پیست اتومبیلرانی آزادی است، همچنین می توانید برای اطلاع بیشتر از جزئیات مشخصات و قیمت این خودرو، به صفحه مشخصات فنی تیگو 7 پرو مراجعه نمایید.

معرفی تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو در واقع نسل جدید تیگو 7، پرچمدار سابق چری در ایران است، نسخه قبلی این خودرو در سال 96 به بازار ایران آمد و به خوبی توانست مشتریان ایرانی را با کلاس جدید محصولات چری آشنا کند، اکنون و پس از موفقیت نسبی نسل گذشته، مدیران خودرو اکنون تیگو 7 پرو را در کنار تیگو 8 پرو پرچمدار جدید این خودروساز در ایران معرفی کرده است.

 

تیگو 7 پرو همانند دیگر محصولات جدید این شرکت از زبان طراحی جدید چری بهره می برد، در ابتدا آریزو 6 با این زبان طراحی معرفی شد و پس از آن شاهد عرضه آریزو 5 جدید، X22 پرو، تیگو 8 پرو و اکنون نیز تیگو 7 پرو هستیم.
تمامی این خودروها از جلو پنجره کهکشانی که اکنون می توان آن را امضای جدید طراحان چری نامید بهره می برند، ابعاد کلی تیگو 7 پرو نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده و اکنون با خودرویی طویل و بلند تر مواجه هستیم، اما عرض خودرو به مقدار ناچیزی کاهش یافته است، فاصله محوری تیگو 7 پرو نیز به مقدار 20 میلیمتر بلندتر از تیگو 7 است.

Car.ir-Tiggo 7 Pro (32) copy.webp

در نمای جلو، بجز جلو پنجره کهکشانی، فرم نوین چراغ های ماتریسی تیگو 7 پرو جلب تجه میکند، همچنین فرم مکعبی نمای جلوی خودرو نیز به عضلانی تر بنظر رسیدن آن کمک میکند.

Car.ir-Tiggo 7 Pro (28) copy.webp

در نمای جانبی، استفاده از رینگ های جدید خودرو و همچنین خطوط و برجستگی های مختلف، تیگو 7 پرو را از دیگر کراس اور های خانوادگی بازار ایران متمایز می کند و یک شیشه لچکی بزرگ بر روی ستون C، نمای جانبی خودرو را به قسمت عقب متصل کرده است. در مجموع استفاده از خطوط برجسته زیاد و زوایای تند در جلو و عقب خودرو، نمای ظاهری تیگو 7 پرو را همانند کراس اور های میان سایز کرده و از نظر ابعاد این خودرو را میتوان مشابه تویوتا راو 4 دانست.
Car.ir-Tiggo 7 Pro (29) copy.webpدر نمای عقب تیگو 7 پرو، شاهد قرارگیری دو جای اگزوز تزئیینی در قسمت پایین سپر و همچنین استفاده از چراغ هایی به هم چسبیده هستیم که شباهت هایی با رنو کولئوس نیز دارند.

Car.ir-Tiggo 7 Pro (9) copy.webp

با ورود به کابین تیگو 7 پرو نیز متوجه تفاوت هایی فراوان با نسل قبلی خواهید شد،طراحان چری با استفاده از 3 رنگ مشکی، نقره ای و قرمز و همچنین به کار گیری متریال چرم مصنوعی و پلاستیک نسبتا با کبیفیت، موفق شده اند فضایی نسبتا لوکس در پیش چشمان بیننده فراهم کنند، از ظنر ظاهری نیز کابین تیگو 7 پرو را می توان کاملا شبیه به برادر بزرکتر خود، یعنی تیگو 8 پرو نامید، نمایشگر سیستم مولتی مدیا به سبک خودروهای ب ام و به صورت برامده از روی داشبورد طراحی شده و پشت آمپر خودرو نیز شاهد استفاده از یک صفحه نمایش 7 اینچی هستیم، تنظیمات سیستم تهویه خودرو نیز بر روی یک پنل لمسی قرار گرفته تا در کل شاهد وجود کلید های کمی بر روی داشبورد و کنسول میانی باشیم.

Car.ir-Tiggo 7 Pro (36) copy.webp

صندلی های چرمی خودرو نیز دارای گرمکن بوده و نرمی مناسبی دارند، همچنین فرمان خودرو به صورت D کات طراحی شده تا راننده، فضای پای بیشتری داشته باشد، سقف پنورامای بزرگ تیگو 7 پرو نیز به ورود بیشتر نور به کابین و دلباز شدن بیشتر فضا کمک کرده است.

Car.ir-Tiggo 7 Pro (6) copy.webp

مشخصات فنی تیگو 7 پرو

با وجود تغییرات گسترده در بدنه و کابین تیگو 7 پرو نسبت به نسل فبلی، شاهد استفاده از همان پیشرانه قبلی با تغییراتی اندک بر روی تیگو 7 پرو هستیم، همان پیشرانه 1500 سی‌سی توربوشارژ قبلی برای تیگو 7 پرو در نظر گرفته شده است با این تفاوت که اکنون با بهبود هایی جزئی در برنامه ریزی موتور، قدرت آن به 155 اسب بخار نزدیک شده و گشتاور نیز به 230 نیون بر متر رسیده است، اما تفاوت فنی عمده تیگو 7 پرو با نسل قبلی، جعبه دنده آن است که به جای گیربکس دو کلاجه خشک که در نسل قبل استفاده شده بود، اکنون شاهد استفاده از گیربکس cvt 9 سرعته جدید چری بر روی تیگو 7 پرو هستیم، جعبه دنده ای که بر روی تمام محصولات جدید شرکت بچز تیگو 8 پرو نصب شده است! این تغییر به سهولت استفاده از تیگو 7 پرو در ترافیک های شهری کمک کرده و دردسر های نگهداری نسل قبلی را نخواهد داشت، اما مثل تمام جعبه دنده های cvt کمی کندی در شروع حرکت را در پی دارد.

Car.ir-Tiggo 7 Pro (16) copy.webp

تعلیق خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب مولتی لینک است تا شاهد یک ساری نسبتا نرم (نرم تز از نسل قبل) و تا حدودی پایدار باشیم، ترمزهای دیسکی چهار چرخ تیگو 7 پرو نیز توسط سیستم ترمز ضد قفل و کنترل پایداری نسل 9 بوش به کنترل بهتر خودرو کمک خواهند کرد.

امکانات تیگو 7 پرو

 تیگو 7 پرو به انبوهی از امکانات رفاهی و ایمنی مجهز شده؛ از جمله مهمترین تجهیزات و امکانات تیگو 7 پرو می‌توان به شش کیسه هوا،سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، اتوهلد، ترمز پارک برقی، تنظیم برقی صندلی راننده، سانروف پانوراما، چراغ های LED و دی‌لایت، سنسور نور و باران، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 10.25 اینچی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، شارژر وایرلس تلفن همراه، دوربین عقب و دوربین 360 درجه اشاره کرد، همچنین درب صندوق خودرو نیز به صورت برقی هوشمند در نظر گرفته شده است.

Car.ir-Tiggo 7 Pro (23) copy.webp

تست و بررسی تیگو 7 پرو

در ابتدای تست رانندگی با تیگو 7 پرو در پیست آزادی سعی می کنیم با رانندگی آرام و به دور از هیجان، وضعیت تعلیق و آرامش کابین خودرو را بررسی کنیم، دید راننده به اطراف خودرو مناسب بوده و تصور می شود خیلی زود می توان تسلط کافی برای راندن خودرو در ترافیک و معابر باریک را بدست آورد، جعبه دنده خودرو نیز مطابق انتظار به نرمی و بدون هیچ مکث و ضربه ای دور موتور مناسب را در اختیار راننده قرار می دهد...، صندلی های هر دو ردیف فضا و نرمی مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می دهند که این موضوعات در کل حس مثبتی به همه سرنشینان القا میکند، با ورود به نخستین پیچ پیست آزادی با وجود سرعت پایینی که داریم متوجه نرمی بیشتر سیستم تعلیق خودرو نسبت به نسل قبل شدیمی شویم، بادی رول خودرو مشخصا از نسل قبلی بیشتر است و با وجود آسفالت صاف و بدون چاله محیط پیست، می توان تصور کرد سواری تیگو 7 پرو به شکل محسوسی نرم تر از مدل قبلی خود باشد.

50.webp

پس از یک دور رانندگی در پیست با سرعت معمول، اقدام به خاموش کردن سیستم کنترل پایداری، قرار دادن وضعیت رانندگی خودرو در مود اسپرت و قرار دادن وضعیت گیربکس در حال منوال کردیم، با فشردن بیشتر پدال گاز، گیربکس به آرامی اقدام به افزایش دور موتور می کرد و شتاب ثانویه مناسبی در اختیار راننده قرار می دهد، حتما بیاد دارید که گیربکس دو کلاجه خشک مدل قبلی تیگو 7 در ترافیک‌های شهری در صورت عدم رعایت نکات رانندگی با این مدل گیربکس ها دچار مشکلاتی چون داغ شدن صفحه کلاج ها و کاهش عملکرد می شود، با استفاده از گیربکس cvt  نه سرعته در نسل جدید دیگر شاهد مشکلات به واسطه جایگزینی گیربکس 9 سرعته CVT برطرف شده‌اند و اکنون عملکرد تیگو 7 پرو پایدارتر از گذشته احساس می‌شود.

04.webp

اما این تغییرات اساسی در نوع گیربکس تیگو 7 پرو، در شتاب گیری اولیه خودرو نیز به خوبی خود را نشان می دهد و کندی اولیه ذاتی گیربکس های cvt در تیگو 7 پرو نیز به چشم می آید، با این وجود تیگو 7 پرو در روز تست با وجود اینکه در آن روز چندین خبرنگار و راننده بی وقفه و به صورت سریالی خودرو را تحت فشار قرار داده بودند، توانست شتاب صفر تا صد را در محدوده 11.5 ثانیه به ثبت برساند که عدد قابل قبولی بنظر می رسد، این تست شتاب با وجود 3 سرنشین و بنزین معمولی خودرو و با استفاده از دستگاه شتاب سنج درگی انجام شد و هیچ بعید نیست تیگو 7 پرو در شرایط استاندارد، در زمانی کمتر از 11 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، منظور از شرایط استاندارد شرایطی است که در تمامی ویدیوهای تست شتاب کارلانچ CAR.IR  رعایت شده است.

01.webp

پس از بررسی شتاب گیری خودرو، به سراغ بررسی پایداری و هندلینگ خودرو می رویم، با ورود به اولین پیچ تند پیست در ابتدا بادی رول زیاد کابین کمی نگرانمان کرد، اما پس از چند دور دیگر دریافتیم سیستم تعلیق مولتی لینک تیگو 7 به خوبی توانسته با وجود نرمی خودرو، به حفظ پایداری آن نیز کمک کند و در صورتی که از تیگو 7 پرو در حد یک کراس‌اوور خانوادگی انظار داشته باشید، شما را بیش از آن‌چه تصور می‌کنید راضی نگهمی دارد، اما در صورتی که از این خودرو انتظار عملکرد یک سدان اسپرت را داشته باشید، شاهد بروز کم فرمانی در خودرو و دخالت سیستم کنترل پایداری (حتی در صورت خاموش بودن) خواهید شد!

Car.ir-Tiggo 7 Pro (30) copy.webp

جمع‌بندی

با بررسی تیگو 7 پرو متوجه ادامه روند رو به رشد خودروسازی چین و چری می شوید، با تجربه سواری تیگو 7 پرو، به خوبی متوجه ارتقای مهندسی خودرو خواهید شد، جعبه دنده این خودرو اکنون عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارد (هرچند مدل قبلی عملکرد اسپرت تری داشت) و مالک را با دردسر های نگهداری کمتری مواجه می کند، طراحی خودرو نیز کاملا شکیل و بروز شده و متریال استفاده شده در کابین آن، هرگز به شما احساس سوار شدن بر خودرویی بی کیفیت را نمی دهد و امکانات رفاهی جدید آن نیز به خوبی شما را راضی خواهند کرد.

Car.ir-Tiggo 7 Pro (13) copy.webp

تیگو 7 پرو و رققبا

این روزها بازار خودروهای بالای یک میلیارد تومان کاملا در تصرف خودروهای چینی در آمده و همه خودروهای جدید این رنج قیمتی با چالش های قیمتی گذاری، تیراژ تولید، خدمات پس از فروش و.... مواجه هستند، در این شرایط تیگو 7 پرو باید با رقبایی چون فردا T5 تازه وارد، kmc k7 کرمان خودرو، فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور به رقابت بپردازد، بنظر می رسد تیگو 7 پرو به عنوان محصولی از پر سابقه ترین شرکت عرضه کننده خودروهای چینی در ایران در صورت قیمت گذاری مناسب، شرایط فروش منعطف و خدمات پس از فروش مناسب، شانس بالایی برای تکرار موفقیت نسل کذشته خود داشته باشد.

 

منبع car.ir



نظرات

  • علی علی (17 آذر 1400 ساعت 19:02)

    با توجه به سابقه گران فروشی این خودروساز، بعید است استقبال خوبی از این خودروی مثلا لوکس چینی بشود. در حالیکه مسلما قیمتی فراتر از یک میلیارد خواهد داشت و با این پول در بازار دست دوم گزینه‌های بسیار بهتر و اصیل‌تری در دسترس هستند که از برخی نمایشگاه‌ها نیز میتوان به شکل قسطی خریداری کرد.