1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جنجال قیمت بالای قطعات مصرفی خودرو دیگنیتی حتی بیشتر از بنز و بی‌ام‌و!

جنجال قیمت بالای قطعات مصرفی خودرو دیگنیتی حتی بیشتر از بنز و بی‌ام‌و!

23 دی 1400
  • 3

خودروی شاسی بلند دیگنیتی یکی از محصولات جدید بازار خودروی کشور است که مورد توجه مردم قرار گرفته است، این خودرو از کیفیت بالایی در ساخت برخوردار می باشد. قیمت کارخانه این خودرو در گروه بهمن 795 میلیون تومان است ولی در بازار حدود 1/2 میلیارد تومان خرید و فروش می شود. مالکان این خودرو اخیرا نوبت سرویس اولیه خودروهایشان رسیده است و برای این منظور به نمایندگی های مجاز مراجعه کرده اند. ولی حواشی به وجود آمده است که در این خصوص که به آنها اشاره ای خواهیم داشت.

طی چند روز گذشته قیمت بسیار بالای قطعات مصرفی خودرو دیگنیتی در فضای مجازی جنجال برانگیز شده است.

طبق گزارش یکی از مالکین خودروی دیگنیتی که جهت سرويس دوره‌ای خودروی خود به نمایندگی بهمن موتور مراجعه کرده، پس از تعویض فیلتر هوای کابین با مبلغ بسیار بالای 650 هزار تومان جهت تعویض این فیلتر مواجه شده است.

با توجه به پیگیری انجام شده قیمت این فیلتر در بازار جهانی حدود 3 دلار است.

قیمت جهانی فیلتر کابین دیگنیتی:

4.jpg

با توجه به اینکه فیلتر کابین از قطعات مصرفی خودرو است و در اکثر خودروها این قطعات معمولا ارزان قیمت هستند، این مبلغ بسیار عجیب بنظر میرسد.

3.jpg

طبق جستجوهای انجام شده در سطح اینترنت مبلغ این فیلتر بسیار ارزانتر  از آن چیزی‌ست که قیمت گذاری شده است. 

این قطعه در خودروهایی با قیمت بین 3 تا 4 میلیارد تومان در بازار، کمتر از نصف قیمت خودرو دیگنیتی است.

لذا از شرکت بهمن موتور درخواست می‌شود در این خصوص توضیحات لازم را اطلاع رسانی نمایند.

قیمت فیلتر کابین برای خودروهای بنز و بی ام و:

2.jpg

1.jpg

جوابیه بهمن موتور در مورد قیمت گذاری قطعات دیگنیتی

با توجه به آنکه طی چند روز گذشته در فضای مجازی مطالبی کذب و خلاف واقع در مورد قیمت قطعات مصرفی خودرو دیگنیتی منتشر شده، مستلزم است که شرکت بهمن موتور توضیحاتی در مورد قیمت گذاری قطعات این محصول ارائه دهد.

در گزارش شماری از رسانه ها از جمله "ایران جیب" مطلبی منتشر شده است که به تازگی یکی از مالکین خودروی دیگنیتی که جهت سرویس دوره‌ای خودروی خود به نمایندگی بهمن موتور مراجعه کرده، پس از تعویض فیلتر هوای کابین با مبلغ بسیار بالای 650 هزار تومان جهت تعویض این فیلتر مواجه شده است این در حالی است که با توجه به پیگیری انجام شده قیمت این فیلتر در بازار جهانی حدود 3 دلار است.

بهمن موتور به عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی خصوصی در کشور که متعهد به عرضه محصولات با کیفیت در کنار خدمات پس از فروش ممتاز است، خود را مسئول می داند که در مورد این اشتباه برداشتی توضیحاتی ارائه دهد.

دیگنیتی خودروی SUV بهمن موتور که موفق به اخذ 5 ستاره کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شده است، در کنار طراحی کابین و متریال بالای بدنه از قطعات با کیفیت برخوردار است.

با جستجو در سایت های فروش اینترنتی قطعات خودرو می توان متوجه شد که قیمت کنونی فیلتر کابین دیگنیتی که در کشور چین با عنوان IX50 شناخته شده، از 21 تا 28 دلار قیمت گذاری شده است. البته برخی از سایت های فروش آنلاین آسیای شرقی قطعات دسته سوم (فیک) دیگنیتی را با یک سوم قیمت رسمی کارخانه به فروش میرسانند که هیچ یک از این قطعات مورد تایید کمپانی تولید کننده خودرو نیست و بهمن موتور نیز با توجه به تعهد خود برای استفاده از با کیفیت ترین قطعات در محصولات خود حاضر نیست هزینه کمتر را قربانی بی کیفیت کردن محصول کند.

گفتنی است که در مورد واردات قطعات خودرو در کنار قیمت رسمی کارخانه، هزینه های جانبی دیگر از جمله بیمه، تعرفه گمرک، حمل و نقل و توزیع باید در نظر گرفته شود.

خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور در حال حاضر با گارانتی 5 ساله با 150 هزار کیلومتر و یکسال سرویس ادواری رایگان تا 20 هزار کیلومتر عرضه می شوند و شرکت در حال داخلی سازی قطعات مصرفی برای کاهش قیمت و تولید انبوه است، البته قبل از عرضه این خودروها به بازار بهمن موتور با دعوت از قطعه سازان داخلی آمادگی خود را برای تولیدات با کیفیت داخلی اعلام کرده که هم اکنون در این زمینه فعالیت ها در جریان است.  

kk.png

محصول اصلی فیلتر کابین دیگنیتی با گارانتی

hjkl.png

محصول غیراصلی فیلتر کابین دیگنیتی بدون گارانتی و داشتن تاییدیه اصالت شرکت کمپانی تولید کننده خودرو



نظرات

  • آرمان آرمان (25 دی 1400 ساعت 00:47)

    وقتی شرکت های خودرو فروشی دولتی،میبینن مردم با اشتیاق ماشین که قیمت جهانی اش ۲۲هزاردلار هست و تو ایران منتاژ میشه که ارزون تر ازین براشون درمیاد،بالای۴۵هزاردلار میخرند میان لوازم مصرفی رو با کلاهبرداری با این قیمتها میفروشن،مثل قیمت قطعات هایما ایران خودرو

  • Ali Ali (23 دی 1400 ساعت 10:35)

    مستند اختاپوس را در اینترنت ببینید تا کاملا دو هزاریتون بیوفته که همه‌ی خودروسازان داخلی چه دولتی و چه خصوصی تحت سلطه‌ی عده‌ای معدود مدیریت می‌شوند و در واقع یک حکمرانی واحد و کاملا انحصاری بر این صنعت وجود دارد.

  • علی علی (23 دی 1400 ساعت 10:33)

    واقعا مشخص نیست جریان چیه؟!

    کروز مالک بهمن موتور، تولید کننده‌ی اکثر قطعات ایرانخودروست!
    یعنی یکی از واسطه‌ها و انحصارگران داخلی مالک شرکتی خصوصی به نام بهمن موتور هست.
    پس همان سیاست گران فروشی در شرکت بهمن نیز وجود دارد!
    حتی خود خودروی دیگنیتی در حالت فول آپشن در بازار جهانی قیمتی حدود ۱۷۵۰۰ دلار و زیر ۵۰۰ میلیون دارد که بهمن موتور با استفاده از انرژی و کارگر ارزانتر ایرانی به جای اینکه آنرا چند درصد ارزانتر از بازار جهانی در ایران بفروشد، آن‌ را ۵۰ درصد گرانتر از قیمت جهانی با منت و قرعه کشی میفروشد!
    قطعات هم چون در بازار کم و انحصاری هستند مسلما بیشترین میزان سود را می‌گیرند.

    وقتی گفته میشود مافیای خودرو...یعنی این!