درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
وقتی شرکت های خودرو فروشی دولتی،میبینن مردم با اشتیاق ماشین که قیمت جهانی اش ۲۲هزاردلار هست و تو ایران منتاژ میشه که ارزون تر ازین براشون درمیاد،بالای۴۵هزاردلار میخرند میان لوازم مصرفی رو با کلاهبرداری با این قیمتها میفروشن،مثل قیمت قطعات هایما ایران خودرو
مستند اختاپوس را در اینترنت ببینید تا کاملا دو هزاریتون بیوفته که همهی خودروسازان داخلی چه دولتی و چه خصوصی تحت سلطهی عدهای معدود مدیریت میشوند و در واقع یک حکمرانی واحد و کاملا انحصاری بر این صنعت وجود دارد.
واقعا مشخص نیست جریان چیه؟!
کروز مالک بهمن موتور، تولید کنندهی اکثر قطعات ایرانخودروست!
یعنی یکی از واسطهها و انحصارگران داخلی مالک شرکتی خصوصی به نام بهمن موتور هست.
پس همان سیاست گران فروشی در شرکت بهمن نیز وجود دارد!
حتی خود خودروی دیگنیتی در حالت فول آپشن در بازار جهانی قیمتی حدود ۱۷۵۰۰ دلار و زیر ۵۰۰ میلیون دارد که بهمن موتور با استفاده از انرژی و کارگر ارزانتر ایرانی به جای اینکه آنرا چند درصد ارزانتر از بازار جهانی در ایران بفروشد، آن را ۵۰ درصد گرانتر از قیمت جهانی با منت و قرعه کشی میفروشد!
قطعات هم چون در بازار کم و انحصاری هستند مسلما بیشترین میزان سود را میگیرند.
وقتی گفته میشود مافیای خودرو...یعنی این!