درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
پس برا چی ما جون میکنیم می نویسیم. جرات نداری منتشر کنی!!
این وضعیت راه حل دارد. ولی دولتی ها و در واقع مجموعه دست اندرکاران خطاکار و مدیران نالایق میان رده و بالارده این مملکت نمی خواهد این وضعیت به پایان برسد. دو خودروسازی مال اینهاست و سودهای آن مستقیم توی جیب اینهاست. شما فکر کنید یک لحظه که این خودروسازی مال دست اندرکاران نباشد و اینقدر بازی در بیاورد و این آشغالهای بی کیفیت را تولید کند و حکومت باز اجازه بدهد همچنان این کار غلط ادامه پیدا کند. اگر مال نورچشمی های خودشان نبود، در لحظه مجوزشان باطل می شد و به سرمایه گذاران دیگری می گفتند با فلان شروط خودروسازی کنید. آنوقت خیل جوانان بیکار و دانشگاهیان و دانش بنیان ها می ریختند برای تولید خودرو. درست است که خودروسازی بنیه اولیه خوب می خواد، ولی اون به دست اومدنیه. مگه اینها دارن چیکار می کنن غیر از واردات قطعات آشغال چینی و سرهم کردنش به اسم خودروی ملی. حداقل دانش بنیانها -به شرط اینکه اونها هم دوباره طاغوتی و شکم سیر نشن و شرکتها سهامی عام و اصل و سودش متعلق به همه مردم باشه - بعد از ده سال یک خودروی آدمیزادی میسازن. کی گفته باید شصت مدل خودرو تولید بشه. آقاجان یک مدل خودرو تولید کنید که قابل باشه. ایمن و مستحکم و بادوام باشه. این مسخره بازی بزک کاری و مدل به مدل فقط چراغ عوض کردن رو بس کنید دیگه. همین حالا یک پژو را داریم و یک پراید و رویش شصت مدل مزخرفات تولید کردیم.
این وضع راه حل داره. ساده اش اینه: خانواده ای که خودرو داره، فعلا و تا وقتی بحران خودرویی حل بشه، حق داشتن خودرو دوم (بنا به ضرورتها مثلا فرزند شاغل یا دانشجو داشتن در شهر دیگر و ..) را ندارد مگر با مالیات 10 درصد در سال. یعنی ده درصد قیمت خودرو را در سال مالیات بدهد. آنوقت ببینیم کی برای ثروت اندوزی، ماشین انبار می کنه. و حق داشتن خودروی سوم را نداره، مگر با پرداخت 30 درصد مالیات سالانه. در این صورت است که افراد ثروتمند و اون هم در شرایط اضطرار خودروی دوم و به احتمال ضعیفتر سوم رو میخرن، ولی خب جیب دولت از مالیاتی پر می شه که باهاش کارها میتونه بکنه. به این ترتیب مردم حرکت می کنن به سمت استفاده از ناوگان خودروهای شهری عمومی و این حوزه خود به خود تقویت خواهد شد و به سمت برقی شدن و غیرآلاینده شدن پیش خواهد رفت.
یکسری تبصره می شود به این طرح اصلی زد: مثلا کسی که خودروی فرسوده، (فعلا 15 سال، بعد بالای 10 سال، و بعدتر بالای 5 سال) داره و میخواد ماشینش رو نو کنه، مشروط به اینکه برای تحویل گرفتن خودرو از کارخانه، خودروی قبلی را به یک کارگزار حکومتی بفروشد تا به بازار عرضه شود، بتواند اقدام به خرید خودرو صفر کند. شرایط اضطرار است، پس باید راه حلهای اضطراری پیاده کرد. بازار آزاد امریکایی تو سرشون بخوره. با همین اسم بازار آزاد و این مزخرفات، زمینه اینهمه رانت و کلاشی و دزدی یواشکی رو فراهم کردن. همین الان به همین قرعه کشی هم هیچ اعتمادی نیست. مگه روی رایانه نمیشه کلک سوار کرد؟!
الان که ادعا می کنند خودروساز ضررده است، (که البته این بول شیتی بیش نیست و سودهایشان را طی مراحل قطعه سازی تا تبدیل به خودرو برده اند..) و دولت فخیمه هم که هر سال چندین هزار میلیارد تومان کمک "بلاعوض" (ای خاک بر سر این مملکت!! ) بهشون می کنه، خب چرا باید بین قیمت کارخانه ای و بازار اختلاف باشه. آقای مسوول فهمیده، خب خودت این اختلاف قیمتی رو بگیر، بگذار توی یک صندوق خراب شده ای، بعد از همین برای طرحهای توسعه ای صنعت خودرو استفاده کن. قول می دهم ظرف 10 سال به غول خودروسازی منطقه بدل می شیم. واقعا که خودخواهی یک جنایتیه که نه فقط به بقیه به خود او خودخواه تنهاخور هم ضربه می زنه. الان فکر می کنند که خوب پول درمیارن، ولی اگر کل سیستم درست کار کنه، پولهای میلیاردی پارو می کنیم و همه منتفع می شن. چرا عقل نارسمون همینجور کال مونده و بزرگ نمیشیم. واقعا شما مسوولین رو از کجا درآوردن؟ چرا اینقدر پوکید؟؟
خب حالا که چنین راه حلهایی هست، خب دردتان دیگر چیست؟؟
متاسفانه مسوولین خودرویی ما عرضه کنترل بازار رو ندارن و علت اصلی اینه که دست خودشون تو کاره. یعنی به طرف میگن تو مسوول فلان خراب شده، ولی خود بی نامو...ش، تو همون حوزه از همه جنایت کارتره و بیشتر خطا و خلاف می کنه. وقتی دین نداریم و حلال و حرام سرمون نمی شه، اگر قانون سخت گیر ونظارت درست هم نداشته باشیم، حاصل برابر است با : ایران امروز.
متاسفانه خودرو به کسی که واقعا مستحقه نمی رسه...
بیشتر برندگان جهت سود جویی شرکت می کنند...
من تا به حال ماشین نداشتم و پدر و مادر پیر دارم
آدم میشناسم که همسرش داره ولی بازم شرکت کرده...
بچه من برج3بدنیا اومده یعنی من حق ندارم ح رام زاده ها
بچه من ۱۳اباان بدنیااومده واین ظلمه امادوستان من ی وام گرفتم ۴۰تومن بدون ظامن برای کسای که ۱۴۰۰فرزند ب دنیااومده خداخیرش بده کافی نت انلاینی هستکارش درسته ادرس پیجش میزارم براتون حتی سهام عدالت روهم برام درست کرد انشالله خیره اگه ادرسپیجش نمایش داده نشود به جی میل پیغام بدین@kafi_netanlain
سلام
چرا واقعا کنترل نمیکنند؟یکنفر که واقعا خودرو نیازداره نمیتواند تهیه کند،واز طرفی عده ای هیچ پولی ندارند وخانواده ای ثبت نام میکنندوحواله یا خودرو را میفروشند!آنهم بدون هیچ زحمتی چندین میلیون کاسب میشوند!
آیا این طرح ها همان بلیط بخت آزمایی نیست؟!
۱۳سال پیش یک پرایدِنوازنمایشگاه گرفتم،چرا نمیتوانم تعويض کنم؟چرا نمیتوانم ثبت نام کنم؟
درضمن مادرانِ خانه داربدون گواهی نامه چرا نمیتوانند ثبت نام کنند؟فرزندانِ آنها رانندگی میکنند
بچه من ۱۳اباان بدنیااومده واین ظلمه امادوستان من ی وام گرفتم ۴۰تومن بدون ظامن برای کسای که ۱۴۰۰فرزند ب دنیااومده خداخیرش بده کافی نت انلاینی هستکارش درسته ادرس پیجش میزارم براتون حتی سهام عدالت روهم برام درست کرد انشالله خیره اگه ادرسپیجش نمایش داده نشود به جی میل پیغام بدین
به نظر من سایپا یا ایرانخودرو خودش تیبا قیمت کارخانه ۱۲۰م مستقیم فوری به هر کد ملی یکی بده ۱۵۰م بهتر از قرعه کشی هم مصرف کننده و هم کارخانه به نفعش بازار آزادی در کار نباشه خیلی ها راضی هستند ۲۰درصد اضافی خود کارخانه بخوره برای تمایده بیاد پول اضافی بگیره. اوکی
برادر اینی که گفتی هدف کثیف دوتا شرکت هست....ایجاد اختلاف قیمت بازار و کارخانه و فروکردن آشغالاشون با قیمت بالا هرچند ظرفیت تولیدشون اونقدر نیست که به هر نفر یکی بدن...
حالم از این تیترها و سودها به هم میخوره،اینقدر ب فکر سود اختلاف بازار و کارخانه مردم نباشید ب ریش ملت بخندید با سیاستی ک خودتون و اقا زاده ها در پیش گرفتید!!!فقط نگید مردم احمق هستند این شمایید ک دست در جیب ملت فرو برده اید،،،،