1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. خریداران لاماری چقدر سود کردند؟

خریداران لاماری چقدر سود کردند؟

1 آبان 1401
  • 0

طبق اطلاعیه بورس کالا، ثبت سفارش برای خرید خودرو لاماری تا ساعت 17 روز گذشته، 30 مهرماه انجام شد تا از این طریق تعداد 200 خودرو لاماری در رنگ های سفید و مشکی در تالار بورس کالای ایران معامله شود.

تا ساعت 9 صبح امروز، برای 100 دستگاه خودرو در این نوبت از عرضه، 407 عدد ثبت سفارش وجود داشت که به علت تقاضای بالاتر نسبت به عرضه، این خودروها 20 درصد بیشتر از قیمت پایه به فروش رسیدند؛ با این وجود با در نظر گرفتن کلیه هزینه های جانبی برای عرضه خودرو در بورس، خریداران ایما توانسته اند آن را با اختلاف 200 میلیون تومانی نسبت به قیمت آن در بازار خریداری کنند. 

هزینه‌های جانبی خرید این خودرو از بورس (شامل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها) است. در نخستین عرضه لاماری در بورس، خریداران به طور میانگین به میزان یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان برای خرید این خودرو پرداخته اند که 200 میلیون تومان کمتر از قیمت این خودرو در بازار است.

همچنین 100 دستگاه لاماری ایمای مشکی نیز با قیمت پایه یک میلیارد و 215 میلیون تومان معامله شد و در نهایت با قیمت نزدیک به یک میلیارد و 350 میلیون تومان به فروش رسید. 

لاماری ایما که در رنگ های سفید و مشکی عرضه شد، با موعد تحویل 70 روزه به خریداران تحویل داده می شود و خریداران باید 25 درصد از مبلغ خرید این خودرو را به عنوان پیش پرداخت واریز کنند.

بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو که در شرایط حال حاضر بازار خودرو ایران، عرضه خودرو در بورس نسبت به روش قرعه کشی، شرایط فروش عادلانه تری نسبت به قرعه کشی است. از سوی دیگر با عرضه خودور در بورس، بازار خودرو نیز به تدریج به تعادل خواهد رسید و دست دلالان را از بازار کوتاه می کند. در حال حاضر نوسان قیمت خودرو در بازار آزاد با واسطه قیمت‌گذاری دلالان است و این افراد با خواست خود، قیمت خودرو را افزایش یا کاهش می‌دهند تا سود مطلوبی به دست آورند.

منبع car.ir


نظرات