1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. شایعات فضای مجازی درباره کراس اور ماموت + معرفی خودرو

شایعات فضای مجازی درباره کراس اور ماموت + معرفی خودرو

30 آبان 1401
  • 0

مکث موتور بلاخره قیمت قطعی تیارا را اعلام کرد.

مکث تیارا، کراس اور جدید 7 نفره شرکت مکث موتور (زیر مجموعه ماموت) است که برای اولین بار اردیبهشت ماه در نمایشگاه خودروی تهران 1401 رونمایی شد. چند ماه بعد در اوایل آبان 1401، مکث موتور فرصتی برای تست درایو تیارا بوجود آورد که ویدیو آن توسط Car.ir منتشر شد.

در آن زمان قیمت قطعی این خودرو به طور دقیق مشخص نبود، اما طی صحبت های انجام شده مسئولان مکث موتور قیمت احتمالی تیارا را در حدود 1 میلیارد تومان اعلام کرده بودند. اما امروز بلاخره قیمت رسمی تیارا توسط مکث موتور اعلام شد؛ 1 میلیارد و 200 میلیون تومان!

مکث تیارا با این قیمت وارد رقابت با کراس اور هایی نظیر چری تیگو 7 پرو، فردا T5، فیدلیتی پرایم و... می شود و باید دید که تیارا با وجود تفاوت هایی که با رقبای شناخته شده خود دارد می تواند جای پای خود را در بازار ایران محکم کند؟ و یا قیمت گذاری تند و تیز ماموت باعث تضعیف بازار این خواهد شد؟

مشخصات فنی تیارا

تیارا از موتور 1.5 لیتری توربو بهره می برد که 155 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس این خودرو از نوع 6 دنده اتوماتیک AT بوده و شتاب صفر تا صد آن در حدود 14 ثانیه است. تعلیق عقب مکث تیارا از نوع نیمه مستقل (اکسل یکپارچه) بوده و ترمز های آن در هر 4 چرخ دیسکی هستند.

Vlw9YvWI4kJLkFkAmwKYDcjImu1ETdnQdVwZcqnu.webp

امکانات ایمنی تیارا

تیارا به 6 ایربگ (سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای) مجهز شده و از سیستم کنترل پایداری نیز بهره می برد. ترمز های تیارا به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیرو (EBD) و ترمز کمکی (BA) مجهزند.

امکانات رفاهی تیارا

هر چند کابین تیارا زرق و برق برخی رقبا را ندارد، اما از نظر امکانات رفاهی این خودرو در سطح خوبی قرار می گیرد؛ شیشه بالابر های اتوماتیک و آینه های تاشو برقی، صندلی جلو های برقی گرمکن دار، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، دوربین 360 درجه، سنسور نور، درب صندوق برقی، کی لس استارتر، ترمز پارک برقی، اتوهلد و کروز کنترل از جمله آپشن های شاخص تیارا هستند.

تجربه رانندگی با تیارا

در آبان 1401 تیم Car.ir ویدیوی بررسی تیارا، کراس اور جدید ماموت را منتشر کرد که در ادامه می توانید ویدیو آن را مشاهده کنید.

 

به روز رسانی:

مکث موتور قیمت اعلام شده برای تیارا را تکذیب کرد و گفت قیمت این خودرو به زودی اعلام شده و در محدوده قیمت بازار آزاد فیدلیتی و دیگنیتی خواهد بود!!

منبع Car.ir


نظرات