1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. موافقت بهمن موتور با قیمت شورای رقابتی

موافقت بهمن موتور با قیمت شورای رقابتی

30 اردیبهشت 1402
  • 17

بهمن موتور اعلام کرده است که خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی را به ترتیب با قیمت ۹۳۵ و ۸۴۴ میلیون تومان به فروش می‌رساند و خودروهای خود را با کمترین قیمت به بازار عرضه خواهد کرد.
این شرکت خودروسازی اعلام کرده است که مالیات بر ارزش افزوده،ماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث برای خودروی فیدلیتی بالغ بر ۷۵ میلیون تومان است که از مبلغ دریافتی از مشتری کسر شده و به نهادهای مرتبط پرداخت می‌شود.

گروه بهمن اعلام کرده است که کارخانه دیگنیتی و فیدلیتی را با در نطر گرفتن مالیات، ارزش افزوده، بسته بندی قطعات CKD، حمل از کارخانه تا بنادر چین، حمل دریایی به بنادر ایران، هزینه‌های حقوق و عوارض گمرکی، انبارداری، THC و غیره، حمل داخلی کانتینر به محل کارخانه و برگشت آن به بنادر، هزینه‌های تولید، سربار، هزینه‌های بانکی، مالی، هزینه‌های توزیع و فروش، هزینه‌های توسعه خدمات فروش و پس از فروش، به ترتیب با قیمت ۹۳۵ و ۸۴۴ ملیون تومان به فروش می‌رساند. همچنین، این گروه خودروسازی وظیفه کنترل بازار آزاد را ندارد و این مسئله وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است. این شرکت خودروسازی جزو کمترین قیمت‌های باز برای خودروهای خود است.

گروه بهمن اعلام کرده است که دیگنیتی و فیدلیتی را به ترتیب با قیمت ۹۳۵ و ۸۴ میلیون تومان به فروش می‌رساند. این قیمت‌ها کمتر قیمت‌های کشورهای همسایه است؛ به عنوان مثال، دیگنیتی باپشنی برابر در کشور امارات معادل ۹۴ هزار درهم یعنی یک میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در مقابل، شرکت کرمان‌موتور اعلام کرده است که از روز شنبه ۳۰ اردیبهشت، یکی از محصولات خود را خارج از سامانه یکپارچه فروش خودرو و با قیمت‌گذاری اختیاری عرضه خواهد کرد. این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که یکی از محصولات خود را با قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان پیش‌فروش می‌دهد و قیمت سایر محصولات را نیز بدون توجه به مصوبه شورای رقابت اعلام می‌کند.

اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت، اعلام کرده است که خودروسازان مکلف هستند از مصوبات شورای رقت تمکین کنند، از جمله قیمت خودروهای مونتاژی که در شورای رقابت تصویب شده است. همچنین، قیمت خودروهایی که هنوز اعلام نشده‌اند، در هفته جاری اعلام خواهد شد. عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، پیش‌تر اعلام کرده بود که سامانه یکپارچه فروش خودرو برای کنترل بازار خودرو بسیار تاثیرگذار است و روند عرضه در ا سامانه ادامه خواهد داشت. بنابراین، خودروها از طریق سامانه عرضه خواهند شد.

منبع Car.ir


نظرات

  • Bahman Bahman (1 خرداد 1402 ساعت 00:23)

    ************ و ********************** واقعا دیگه قلدر شدن
    اگه ضرر میکنین جمع کنین والا ماشیناتونم بی کیفیت و درجه ۳ چینی هستن، کیفیت خوده ایرانخودرو از شماها خیلی بهتره و درضمن به قیمت یک چهارم شما میفروشن، کلا مونتاژیها جمع شن و به امثال ایرانخودرو بسپرن و ایرانخودرو مستقیم وارد کنه که خیلی بهتره تا شما به اسم مونتاژ به مردم بچپونین وخیلی به نفع مردم هستش

  • ممد ممد (31 اردیبهشت 1402 ساعت 16:11)

    خبر دروغ نزن بهمن موتور تکذیب کرده

  • سعید سعید (31 اردیبهشت 1402 ساعت 14:55)

    کرمان موتوری که میخواد خارج از سامانه به قیمت بالا بفروشه باید جلو فروشش گرفته بشه اصلا باید جمع کنه ببینم بالاتر می‌تونه بفروشه یانه

  • یاسر یاسر (31 اردیبهشت 1402 ساعت 14:19)

    خودرو سازان در حال قدرت نمایی هستن.. یکی باید جلوش رو بگیره

    Melo Melo (31 اردیبهشت 1402 ساعت 16:10)

    قدرت را درچه چیز میبینید ؟

  • رضا رضا (31 اردیبهشت 1402 ساعت 13:57)

    مدیران خودرو به برندگان خودرو پاییز فقط ۵ روز مهلت تکمیل وجه بطور کامل داده ، بدون سود مشارکت ، و با ۲۵درصد بالاتر از قیمت شورای رقابت ؟؟!! گفته تکمیل وجه نکنی تو ۵ روز شانس قرعه کشی از بین میره ؟؟!! کی باید رسیدگی کنه ؟

  • عیسی عیسی (31 اردیبهشت 1402 ساعت 13:34)

    حقوق ما رو هم با کشور همسایه مقایسه کنید...

  • Ali Ali (31 اردیبهشت 1402 ساعت 13:30)

    خوشا به حال مسئولین
    اونایی که نگرفتن امسال به قیمت پارسال تحویل میگیرن.....

  • مسلم مسلم (31 اردیبهشت 1402 ساعت 13:26)

    با سلام. خدا خیرتون بده خودروسازان عزیز. میشه لطف بزرگی کنید برای اینکه این همه تو زحمت نیفتید و اینهمه از کشور چین تا کارخانه معظم خودتون هزینه نکنید. کار فروش و بسپارید به خود شرکت های سازنده چینی. که هم شما ضرر نکنید هم خریدار بدبخت خودرو 600 میلیونی را دو میلیارد نخره. این ظلم در تاريخ نوشته خواهد شد.

  • عبداله منابیه عبداله منابیه (31 اردیبهشت 1402 ساعت 07:25)

    کدام ادم عاقل ریال ایران را با درهم امارات مقایسه میکند ؟؟ و کدام ایرانی حقوقش را درهم امارات دریافت میکند ؟؟؟ مملکت با این بزرگی و نعمت خدادادی برای قیمت گذاری کالای مصرفی برای مردمش از کشوری که به اندازه چشم گربه هم نیست الگو برداری میکند ؟؟؟ اخه اگر این بی کفایتی و بی عرضه بودن نیست پس چه هست ؟؟ اصلا میدونید در لیست ارزش واحد پول امارات با ایران چقدر فاصله دارد مطمن هستم حتی این را هم نمیدونید اگر میدونستین مقایسه نمیکردین فاصله ارزش پولی ایران با امارات بیش از بیست کشور است شما ره صد ساله را میخوایید یک شبه طی کنید اخه کدام اماراتی تمام روز را کار میکند و با دریافت روز مزدش شب را هم گرسنه میخوابد ؟؟ روز مزد مرد ایرانی ۳ میلیون ریال است حالا برید ببینید روز مزد اماراتی چقدر است !! حقوق دانشمند ایرانی هم با یارانه اماراتی برابری نمیکنه دیگه چه برسه به ریالی که بخواید با درهم مقایسه کنید حتی در نظر دادن و قیمت گذاشتن هم مضحکه عالم شدیم

  • مهران مهران (30 اردیبهشت 1402 ساعت 23:29)

    همینکه مثل مدیرعامل کرمان خودرو جلو قانون درنیومده و در مقابل مردم و شورای رقابت و دولت قلدری نکردن و تمکین کردن به قانون جای تشکرو سپاس داره.حالا باید موند و دید آپشن خودروها تغییری میکنه یا نه؟ بنظرم بهتره پیش داوری نکنیم و بیشتر از منفعل بودن دولت محترم در مقابل عملکرد خودروسازهای دیگه مثل مدیران و کرمان و آرین و عدم حمایت عملی شورا و دولت از مردم شاکی باشیم.

    امید امید (31 اردیبهشت 1402 ساعت 11:10)

    خب قبول کرده. وقتی ماشینی با سامانه یکپارچه نمیده. قبول کردن معنی نداره.

    امین امین (31 اردیبهشت 1402 ساعت 14:55)

    سلام دوست عزیز بعد از این خبر تماس گرفتم با بهمن موتور همچین خبری رو کذب دونستن و کماکان با همون قیمت ازاد فروش دارن

  • اسماعیل اسماعیل (30 اردیبهشت 1402 ساعت 14:12)

    با امارات مقایسه میکنید. حقوق هم با امارات مقایسه کنید. آیا به کارمند های خودتان حقوق امارات را میدهید

    عدنان عدنان (31 اردیبهشت 1402 ساعت 03:00)

    ایولا بنازمت شاد دهنت گل گفتی.اصلا تو خواب هم نمیشه قیمت محصولات ایرانو با امارات مقایسه کرد.۹۴ هزار درهم حقوق یه ماه بابای عرب هستش.طرف تو جیش بود با حقوق ۱۰۰هزار یا شرته های اونجا ۸۰ الی ۹۰ هزار درهم حقوقشونه.بدبخت کارگر ایرانی اگه کل درامدشو بیاد جمع کنه و یه هزاریشو نخوره با ماهی ۶ میلیون درامدی که داره چیزی حدود ۲۸۸ سال باید پولاشو جمع کنه تا بتونه یه ماشین یه میلیارد و پانصدی سوار شه که تا اون موقع صد کفن پوسوند

    عدنان عدنان (31 اردیبهشت 1402 ساعت 03:03)

    ایولا بنازمت شاد دهنت گل گفتی.اصلا تو خواب هم نمیشه قیمت محصولات ایرانو با امارات مقایسه کرد.۹۴ هزار درهم حقوق یه ماه بابای عرب هستش.طرف تو جیش بود با حقوق ۱۰۰هزار یا شرته های اونجا ۸۰ الی ۹۰ هزار درهم حقوقشونه.بدبخت کارگر ایرانی اگه کل درامدشو بیاد جمع کنه و یه هزاریشو نخوره با ماهی ۶ میلیون درامدی که داره چیزی حدود ۲۸۸ سال باید پولاشو جمع کنه تا بتونه یه ماشین یه میلیارد و پانصدی سوار شه که تا اون موقع صد کفن پوسونده

  • ماشین باز خوزستان ماشین باز خوزستان (30 اردیبهشت 1402 ساعت 13:33)

    مطمئن باشید خیلی لز آپشن ها حذف یا بی کیفیت میشن....این خودروسازها به هیچ عنوان طرفدار مردم نیستن