1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از زوتی DL5؛ کراس اور وارداتی پارس خودرو

رونمایی از زوتی DL5؛ کراس اور وارداتی پارس خودرو

11 تیر 1402
  • 0

شب گذشته شرکت پارس خودرو در مراسمی از جدید ترین محصول خود رونمایی کرد؛ کراس اور زوتی DL5!

زوتی DL5 نخستین محصول پارس خودرو پس از یک دوره غیبت در بازار و پشت سر گذاشتن مشکلات مالی متعدد است. این خودرو قرار است ابتدا به صورت وارداتی وارد بازار ایران شود و سپس در ادامه مونتاژ این خودرو در دستور کار پارس خودرو قرار خواهد گرفت.

08.webp

در ابتدای مراسم رونمایی، مدیر بازاریابی پارس خودرو ضمن اظهار خشنودی از فعالیت مجدد پارس خودرو، معرفی زوتی DL5 را گام اول برای بازگشت پارس خودرو با روز های اوج خود دانست. یاسر ساجدی همچنین از برنامه ریزی گسترده پارس خودرو برای معرفی محصولات جدید خبر داد.

02.webp

سپس مهندس شاهسواری، عضو هیئت مدیره و مدیر پروژه DL5، پس از معرفی ویژگی های این محصول، از برنامه ریزی پارس خودرو برای مونتاژ زوتی DL5 در آینده نزدیک خبر داد. وی همچنین از برنامه های این شرکت برای عرضه زوتی DL5 در بازار کشور های همسایه خبر داد. شاهسواری در ادامه ضمن اشاره به مشکلات ارزی گسترده خودروسازان، اظهار امیدواری کرد دولت با تامین ارز مورد نیاز ایشان به ادامه روند رو به رشد پارس خودرو کمک کند.

01.webp

در ادامه برنامه مدیرعامل سایپا ضمن تاکید بر اصالت و قدمت پارس خودرو، وعده حمایت گروه سایپا از پارس خودرو را داد. وی اظهار داشت که سایپا تاکنون 3 پروژه مختلف را به پارس خودرو سپرده تا این شرکت بتواند دوباره اوج بگیرد. این پروژه ها شامل سهند، کادیلا و زوتی DL5 هستند.

03.webp

پس  از اتمام سخنان مدیرعامل سایپا، رونمایی از زوتی DL5 انجام شد.

06.webp

معرفی زوتی DL5

زوتی DL5 یک کراس اور کوچک با موتور 1.5 لیتری توربو است که 144 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور دارد. این خودروی دیفرانسیل جلو در بازار جهانی قیمتی در حدود 10 الی 13 هزار دلار دارد و با ورود به بازار ایران وارد رقابت با MVM X22 پرو و تیگارد X35 خواهد شد.

12.webp

امکانات رفاهی زوتی DL5 نیز شامل مواردی نظیر کی لس استارتر، سیستم تهویه مطبوع دیجیتالی، کروز کنترل، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم کمک حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم کنترل پایداری ESP، دو ایربگ برای سرنشینان جلو، آینه های جانبی تاشونده برقی و سنسور نور است. و خبری از مواردی نظیر ایربگ های جانبی و پرده ای در این خودرو نیست.

27.webp

برای آشنایی دقیق تر با کراس اور کوچک پارس خودرو، پیشنهاد می کنیم صفحه زوتی DL5 را مطالعه کنید.

منبع Car.ir


نظرات