1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از تیگو 8 پرو E پلاس توسط فونیکس

رونمایی از تیگو 8 پرو E پلاس توسط فونیکس

19 تیر 1402
  • 0

شرکت فونیکس که به عنوان شاخه لوکس مدیران خودرو شناخته می شود شب گذشته طی مراسمی که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد به طور رسمی از نسخه PHEV تیگو 8 پرو با نام فونیکس تیگو 8 پرو E پلاس رونمایی کرد.

تیگو 8 پرو E+ اولین خودرویی است که براساس برنامه موسوم به "جریان سبز فونیکس" وارد کشور شده و مونتاژ آن در ایران بزودی آغاز خواهد شد.

1.webp

فونیکس در این جریان قصد دارد تا با عرضه خودرو های کم مصرف هیبریدی و حتی برقی، به کاهش آلودگی در کلانشهر ها کمک کرده و نقشی در حفاظت از محیط زیست داشته باشد.

مدتی قبل فرصتی پیش آمده بود تا در پیست اتومبیلرانی آزادی با نسخه هیبریدی تیگو 8 آشنا شویم، اما رونمایی رسمی از این خودرو شب گذشته انجام شد.

3.webp

مشخصات فنی تیگو 8 پرو E پلاس

تیگو 8 پرو E+ از یک موتور 1.5 لیتری توربو بهره می برد که 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور دارد. اما این موتور در ترکیب با موتور برقی که به ترتیب 55 و 70 کیلووات قدرت و 160 و 155 نیوتن متر گشتاور دارند ترکیب می شوند. مجموع این 3 پیشرانه نصب شده روی محور جلوی تیگو 8 PHEV می توانند در مجموع 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید کنند تا نسخه هیبریدی تیگو 8 را به قوی ترین نسخه خانواده تبدیل کنند.

تامین انرژی این موتور هایی برقی توسط یک باتری 19.27 کیلووات ساعتی انجام می شود. این باطری در صورت اتصال به فست شارژر می تواند در 30 الی 40 دقیقه به طور کامل شارژ شود، برق خانگی نیز طی مدت 3 الی 4 ساعت می تواند شارژ این باتری را پر کند.

تیگو 8 پرو E پلاس در حالت تمام برقی با شارژ کامل باتری می تواند 75 کیلومتر مسافت را طی کند. در حالت هیبریدی نیز با شارژ کامل باتری و باک پر این خودرو تا 950 کیلومتر مسافت را طی می کند.

4.webp

آپشن های تیگو 8 پرو E پلاس

تیگو 8 پرو هیبریدی از نظر آپشن ها و امکانات رفاهی به طور کامل با تیگو 8 پرومکس IE برابری کرده و تنها فقدان دوربین ثبت وقایع در این خودرو حس می شود.

از آپشن های شاخص این خودرو می توان به دستیار کمک رانندگی ADAS، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، گرمکن غربیلک فرمان، صندلی های جلو برقی، سیستم اطلاعات سرگرمی با مانیتور 10.25 اینچی، گردش نور چراغ در پیچ ها، سنسور نورر و باران، کی لس استارتر و سقف شیشه ای اشاره کرد.

b l  (2) copy.webp

قیمت تیگو 8 پرو E پلاس

هنوز قیمت رسمی تیگو 8 PHEV توسط مدیران خودرو اعلام نشده؛ با این حال منابعی در این شرکت مدعی اند که قیمت این خودرو اندکی گران تر از تیگو 8 پرومکس خواهد بود. زمان عرضه این خودرو به بازار نیز تا پایان سال جاری تخمین زده می شود.

2.webp

منبع Car.ir


نظرات