چری تیگو 7 اکسلنت (Tiggo 7 Excellent) ، اولین تیپ از چری تیگو 7 است که در ایران توسط نمایندگی رسمی چری یعنی مدیران خودرو عرضه شد. تیگو 7 اکسلنت از سال 96 روی خط تولید مدیران خودرو رفت و سپس در سال 98 جای خود را به تیگو 7 IE داد. در صفحه مشخصات چری تیگو 7 IE توضیحات کاملی درباره این خودرو داده ایم و در این صفحه تنها به معرفی اجمالی تیگو 7 اکسلنت و تفاوت های آن با تیپ IE خواهیم پرداخت.
-
طراحی ظاهری
چری تیگو 7 اکسلنت به لحاظ ظاهری کاملا شبیه به تیگو 7 IE است اما با یک تفاوت؛ رینگ های 5 پره بجای 10 پر. به طور کلی، ظاهر مدرن و عضلانی تیگو 7 اکسلنت یکی از دلایل موفقیت این خودرو در بازار بوده و فرم بدنه آن بسیاری از مشتریان را به سوی خود جذب می کند.
-
کابین و فضای داخلی
کابین این خودرو نیز مانند ظاهرش طراحی مدرن و خوبی دارد. همچنین استفاده از چرم دوزی های نارنجی رنگ باعث شده تا فضای کابین بسیار شاداب شود و نگاه بیننده را به خود جذب کند. در کابین آن از متریال با کیفیت قابل قبولی استفاده شده و در اکثر نقاط پلاستیک های نرم و یا دوخت های چرمی قابل مشاهده اند.
فرمان 3 شاخه خودرو فرم متفاوتی با فرمان های رایجی که دیده ایم دارد، عقربه های صفحه کیلومتر نیز مانند ام وی ام X22 در خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند که البته از نظر نگارنده این مقاله چندان جالب نیست. صندلی های تیگو 7 اکسلنت راحتی مناسبی دارند و در ردیف عقب نیز فضای خوبی برای سرنشینان وجود دارد.
-
مشخصات فنی
تیگو 7 اکسلنت از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده می کند که می تواند حداکثر 147 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 210 نیوتون متر گشتاور از 1750 تا 4000 دور در دقیقه را تولید کند. این توان تولید شده از طریق یک گیربکس 6 دنده DCT خشک به چرخ های جلو منتقل می شود و این خودرو را در حدود 10.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.
چری تیگو 7 IE در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در محور جلو دیسکی خنک شونده و در محور عقب دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی اضطراری (EBA) نیز مجهزند. تیگو 7 اکسلنت وزن 1440 کیلوگرمی دارد و بر اساس مشاهدات میدانی، مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش را به ثبت می رساند.
-
امکانات ایمنی و رفاهی
این خودرو 6 ایربگ برای راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای دارد و به غیر از آن، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات C-NCAP نیز شده که تضمین دهنده امنیت این خودرو در حوادث رانندگی است. همچنین وجود سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC نیز به افزایش امنیت ضمن رانندگی در این خودرو کمک می کنند.
چری تیگو 7 اکسلنت نسبت به تیپ IE امکانات کمتری دارد اما همچنان خودرویی غنی از لحاظ آپشن محسوب می شود؛ شیشه بالابر های برقی اتوماتیک با آنتی ترپ و پاور ویندوز، آینه های جانبی گرمکن دار با تنظیم و تاشوندگی برقی، سقف پانوراما برقی، سیستم مولتی مدیا به همراه مانیتور 9 اینچی و کلید های کنترل از روی فرمان، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، سنسور های پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، صندلی راننده با تنظیم برقی در 6 جهت، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سنسور TPMS از جمله آپشن های برجسته این خودرو هستند.
-
چری تیگو 7 اکسلنت در بازار
رقبای چری تیگو 7 اکسلنت در بازار امروز خودرو هایی نظیر جک S5 اتوماتیک، هایما S7 توربو، هاوال H2 و حتی MG GS هستند. به طور کلی می توان تیگو 7 اکسلنت را به دلیل قوای فنی بهتر، کیفیت ساخت بالاتر و ویژگی های ظاهری جذاب تر خودرویی کاملا برتر از جک S5 اتوماتیک و هایما S7 دانست.
هاوال H2 با قیمت اندکی پایین تر، کیفیت ساخت بالاتر، سواری نرم تر و گیربکس بهتری از تیگو 7 اکسلنت دارد اما از سوی دیگر بازار خرید و فروش و لوازم یدکی این خودرو ضعیف تر از نماینده چری است و همچنین فضای کابین کوچک تری نیز دارد که ممکن است برای برخی از خریداران مهم باشد. در رابطه با MG GS نیز باید گفت که اختلاف توانایی حرکتی و ویژگی های فنی و سواری ام جی GS و تیگو 7 بسیار خیره کننده بوده و نماینده کمپانی انگلیسی در سطحی فراتر از حد تصور در میدان ظاهر می شود. اما متاسفانه بازار خرید و فروش ضعیف و قطعات یدکی نسبتا کمیاب GS نکته منفی ای است که درباره این خودرو وجود دارد.
تیوولی یا تیگو۷؟ کدوم رو پیشنهاد میدید؟
سلام تیگو ۷ بهتره یا هایما اس ۷ توربو؟
سلام بنده 2ساله تیگو7 رادارم خیلی عالیه وهرکسی که نظرمیده ماشین سواری نداره تومسافرت خسته کننده ویا ماشین خشکیه ونیز توبازار وسایل نداره کاملا اشتباه