1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. چری
  4. تیگو 7
  5. IE (1396-1401)

تیگو 7 IE

Chery Tiggo 7 ie 1398-1401

تیپ ها

اطلاعات کلی تیگو 7 IE

IE
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
1498 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک دو کلاچه
بیشتر

معرفی خودروتیگو 7 IE

تیگو 7 IE دومین تیپ چری تیگو 7 است که پس از توقف تولید تیپ اکسلنت، در سال 1398 توسط نمایندگی رسمی چری یعنی مدیران خودرو معرفی و به بازار عرضه شد. چری تیگو 7 IE از قوای فنی مشابه با تیگو 7 اکسلنت بهره می برد اما تفاوت هایی در امکانات رفاهی و طراحی کابین با تیپ قبلی دارد که در ادامه این صفحه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

 

  • طراحی ظاهری

چری تیگو 7 IE از نظر ظاهری کاملا شبیه به تیگو 7 اکسلنت است و تنها تفاوت موجود در ظاهر این دو تیپ، رینگ های جدید IE است که البته افزایش سایز نداشته و فقط طرح آن ها تغییر کرده است. تیگو 7 IE چهره ای مدرن و بدنه ای عضلانی دارد که باعث محبوبیت پیش از پیش این خودرو در بازار شده؛ در نمای جلو چراغ هایی که فرم آن ها تا حدودی از نیسان ماکسیما A35 اقتباس شده، جلو پنجره مشکی پیانویی و دیفیوزر نقره ای رنگ زیر سپر نیز به زیبایی این نما کمک شایانی کرده اند. برای مشاهده کاتالوگ تیگو 7 IE کلیک کنید.

 

نیمای سه رخ جلو تیگو 7 IE.webp

 

در نمای کناری، خطوط نرم استفاده شده روی بدنه و گلگیر ها حجم خوبی به خودرو داده اند. زیر درب ها یک زه استیل نصب شده و البته در تیپ IE Sport، یک رکاب برقی نیز به این نما اضافه شده است. رینگ های جدید که وجه تمایز دو تیپ IE و اکسلنت هستند به خوبی فضای داخل گلگیر ها را پر کرده اند.در نمای عقب چری تیگو 7 IE طراحی نسبتا ساده تر، اما کاملا هماهنگی با سایر اجزای خودرو دارد. چراغ های عقب از نوع LED بوده و مه شکن و چراغ دنده عقب به طور مجزای روی سپر قرار گرفته اند. دو خروجی اگزوز نیز در اطراف دیفیوزر عقب به چشم می خورند.

 

نمای کناری تیگو 7 IE قرمز.webp

 

تیگو 7 IE قرمز نمای عقب.webp

 

نمای عقب تیگو 7 IE  با صندوق باز.webp

 

خطر عقب تیگو 7 IE.webp

 

  • کابین و فضای داخلی

کابین چری تیگو 7 IE مهم ترین وجه تمایز آن با چری تیگو 7 اکسلنت است. چری در تیپ جدید تغییرات مشهودی در کابین خودروی خود داده که بر اساس ادعای مدیران خودرو شامل 18 تغییر ریز و درشت می شود. اولین و مشهود ترین تغییر ایجاد شده، تغییر تودوزی خودرو است. دیگر خبر از تودوزی نارنجی رنگ نیست و چری به جای آن از یک تودوزی مشکی و قهوه ای تیره رنگ استفاده کرده که نمای بسیار شکیل تری به داخل خودرو داده اند.

 

داشبرد و مانیتور تیگو 7 IE.webp

 

تغییرات بعدی در کنسول میانی به چشم می خورند که شامل تغییر طرح دکوراتیو، تغییر فرم کلید ها، حذف شدن ترمز دستی و اضافه شدن ترمز پارک برقی و اتوهلد هستند. برخی تغییرات جزئی دیگر نیز در نقاط دیگر کابین به چشم می خورند مانند دستگیره درب های کرومی و خروجی شارژر USB برای ردیف عقب. سایر تغییرات مربوط به آپشن های خودرو هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

ضای کابین تیگو 7 IE.webp

 

تیگو 7 IE متریال با کیفیتی دارد و در بسیاری از نقاط کابین از پلاستیک های نرم و چرم دوزی استفاده شده است. صندلی های خودرو نیز کاملا ارگونومیک بوده و دید خوبی به اطراف خودرو وجود دارد. در ردیف عقب نیز فضای سر و پای کافی برای سرنشینان بلند قامت وجود دارد که امتیاز مثبتی تلقی می شود.

 

صندلی های ردیف عقی تیگو 7 IE.webp

 

  • مشخصات فنی

چری تیگو 7 IE از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری مجهز به توربو شارژر بهره می برد که توانایی تولید حداکثر 147 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 210 نیوتون متر گشتاور از 1750 تا 4000 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده دو کلاچه خشک به چرخ های جلو منتقل می شود و تیگو 7 IE را در حدود 10.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

 

موتور تیگو 7 IE.webp

 

چری تیگو 7 IE در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در محور جلو دیسکی خنک شونده و در محور عقب دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی اضطراری (EBA) نیز مجهزند. مصرف سوخت تیگو 7 IE با وزن 1440 کیلوگرمی نیز عددی در حدود 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش ترکیبی است.

 

کیلومتر تیگو 7 IE.webp

 

  • امکانات ایمنی و رفاهی

چری تیگو 7 IE از 6 ایربگ راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای بهره می برد. همچنین این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات C-NCAP شده که تضمین دهنده امنیت این خودرو در حوادث رانندگی است. همچنین وجود سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کمکی حرکت در سراشیبی DAC باعث افزایش امنیت ضمن رانندگی در این خودرو می شوند.

 

دکمه های تهویه تیگو 7 IE سفید.webp

 

امکانات چری تیگو 7 در تیپ IE تقریبا کامل است و ضعف خاصی در آن مشاهده نمی شود؛ شیشه بالابر های برقی اتوماتیک با آنتی ترپ و پاور ویندوز، آینه های جانبی گرمکن دار با تنظیم و تاشوندگی برقی ، سقف پانوراما برقی، سیستم مولتی مدیا به همراه مانیتور 9 اینچی و کلید های کنترل از روی فرمان، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، سنسور های پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، صندلی راننده با تنظیم برقی در 6 جهت، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد و سنسور TPMS از جمله آپشن های برجسته این خودرو هستند.

 

رودری چرمی تیگو 7 IE.webp

 

لیور دنده تیگو 7 IE.webp

 

  • چری تیگو 7 IE  در بازار

در بازار امروز، چری تیگو 7 IE رقبایی مانند جک S5 جدید با قیمت تقریبا یکسان، فیدلیتی پرایم 5 نفره و فردا T5 با کمی قیمت بیشتر و هایما S7 پلاس با قیمت کمتر را مقابل خود می بیند. در مقایسه با جک S5 جدید، هایما S7 و فردا T5، تیگو 7 IE با اختلاف مشهود در کیفیت ساخت، سواری، شتاب گیری و آپشن ها دست بالاتر را دارد و خودرویی بسیار ارزنده تر جهت خرید است. در قیاس با فیدلیتی نیز باید ذکر کرد که هر دوی این خودرو ها از گیربکس های دو کلاچه خشک و موتور های 1.5 لیتری توربو شارژ استفاده می کنند و قوای فنی و شتاب نزدیک به یکدیگر دارند، فیدلیتی کابین جادار تر و سواری نرم تری دارد و با اندکی آپشن بیشتر، اختلاف قیمت خود با تیگو 7 را جبران می کند. در مجموع می توان گفت انتخاب میان این دو خودرو رابطه مستقیم با سلیقه و بودجه شما برای خرید خودرو دارد.

گالری تیگو 7 IE

مدیا گالری تیگو 7 IE

نظرات کاربران
  • کامران 10 مهر 1400 ساعت 14:03

    سلام. من شش ماهه این ماشینو دارم. مشکل موتوری پیدا کرده.خیلی مذخرفه.حیف پول

  • امیرمحمدفرجی 30 مهر 1399 ساعت 00:25

    سلام یک ماهه این ماشینو دارم به نظرم بهترین ماشینیه که سوارش شدم از هایما راحت تره و خیلی خیلی ماشین اروم و ساکتیه ولی یه مشکلی که داره تو حالت ایکو وقتی شتاب میگیری یک زره دیر معکوس میده ولی تو حالت اسپرت خیلی خوب و به موقع معکوس میده و خوب شتاب میگیره

  • عرفان 21 خرداد 1399 ساعت 13:29

    سلام من الان 5 ماه ایم ماشین رو دارم همه چیش عالیه مخصوص تو حالت تورو شتاب فوق العاده ایی د اره تنها مشکل خیلی بزرگش خشک بودن ماشین هست مخصوصا صندلی عقب طوری سر دست انداز های بلند سرت ب سقف میخوره که البته 5-6 تومان خرجش کنی درست میشه در کل ارزش خرید داره ولی نه به این قیمت (550) تمون بین چینی ها بهترینه

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی تیگو 7 IE

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو تیگو 7 IE
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • وزن 1440 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 225/65R17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 225/65R17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1498 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 144/5500
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 210/1750-4000
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 96 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 57 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w30 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب چند اتصالی
  • نوع سیستم فرمان فرمان برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10.9 ثانیه
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 5سال یا 150000 کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های پایداری و کمک راننده tcs-vsc-abs-ebd-tpms-esp-hac
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم هوشمند ورود بدون کلید و دکمه استارت/سیستم هشدار دهده باز بودن دربها ، قفل ایمنی کودک ، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل ، سیستم ضد سرقت ، سیستم هشدار دهنده باز بودن درب
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان برقی، دارای کلید های کنترل سیستم صوتی و کروزکنترل
  • نوع غربیلک 3 شاخه دارای روکش چرمی + دکمه های سیستم صوتی بر روی فرمان
  • سیستم صوتی و تصویری دارای 6 بلندگو، سیستم پخش CD با خروجی USB، AUX-bluetooth
  • سیستمهای مولتی مدیا مجهز به مانیتور 9 اینچی
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی برقی راننده ، صندلی ها با روکش چرمی دارای گرمکن
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرم
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی دارای گرمکن / تاشوی برقی / دارای راهنمای روی آینه
  • سیستم شیشه ها 4 شیشه اتوماتیک برقی-برف پاککن اتوماتیک تایمر دار
  • سیستم روشنایی جلو مجهز به چراغ های روز، روشن وخاموش شدن اتوماتیک چراغ ها
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های ال ای دی / دارای مه شکن
  • سیستم های کمک رانندگی دارای سنسور فاصله سنج جلو و عقب، کروز کنترل، دوربین دید 360 درجه،سیستم رانندگی اقتصادی(eco mode )،
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران تیگو 7 IE

نظر خود را بیان کنید
  • کامران کامران (10 مهر 1400 ساعت 14:03)

    سلام. من شش ماهه این ماشینو دارم. مشکل موتوری پیدا کرده.خیلی مذخرفه.حیف پول

  • امیرمحمدفرجی امیرمحمدفرجی (30 مهر 1399 ساعت 00:25)

    سلام یک ماهه این ماشینو دارم به نظرم بهترین ماشینیه که سوارش شدم از هایما راحت تره و خیلی خیلی ماشین اروم و ساکتیه ولی یه مشکلی که داره تو حالت ایکو وقتی شتاب میگیری یک زره دیر معکوس میده ولی تو حالت اسپرت خیلی خوب و به موقع معکوس میده و خوب شتاب میگیره

  • عرفان عرفان (21 خرداد 1399 ساعت 13:29)

    سلام من الان 5 ماه ایم ماشین رو دارم همه چیش عالیه مخصوص تو حالت تورو شتاب فوق العاده ایی د اره تنها مشکل خیلی بزرگش خشک بودن ماشین هست مخصوصا صندلی عقب طوری سر دست انداز های بلند سرت ب سقف میخوره که البته 5-6 تومان خرجش کنی درست میشه
    در کل ارزش خرید داره ولی نه به این قیمت (550) تمون بین چینی ها بهترینه

  • محمد محمد (24 دی 1398 ساعت 00:30)

    سلام ۳ ماه خریدم
    فکر کنم بزرگترین حماقت زندگیم رو کردم
    موتورش سوخت مثل آب خوردن بدون هیچ آمپری که آلارم بده و مشخص بسه

    رضا رضا (30 آبان 1399 ساعت 15:07)

    سلام.یه سوپاپ داره که آب رادیات رو از سرسیلندر میگره و به سمت قمقمه میبره .اون سوپاپ باعث میشه که آب به طور صحیح و بهتر نرسه در نتیجه آمپر بالا میره در بعضی مواقع و در بعضی مواقع بالا نمیره.من الان سوپاپ برداشتم .خدارو شکر الان هیچ مشکلی نداره.انصافا پیشرفت ماشینای چینی خیلی زیاد بوده.خیلی ماشین کم مصرفی هست.

  • حامد حامد (24 مهر 1397 ساعت 22:52)

    دوستان سلام. ۹ ماهه این ماشینو دارم و واقعا نسبت به پولی که میدی (الان ۲۷۷ میلیون) عالیه. ماشین نرم و راحتیه با موتور توربو و گریبکس دوکلاچه کاملا هماهنگ. اصلا یک درصد هم پشیمون نیستم. ابتدا لغت چینی بودنش سنگینی میکنه ولی بعد میبینی از خودروهای ۴۰۰ میلیونی هیچی کم نداره. قبلش مگان فلوئنس و مزدا سه نیو داشتم ولی تیگو هفت تجربه متفاوتی واسم داره و اگر زمان به عقب برگرده دوباره هم انتخابش میکنم. کابینش خیلی بی سر و صداست و گاهی نمیدونی ماشین روشنه یا خاموش و باید به کیلومتر نگاه کنی

  • بهروز بهروز (28 فروردین 1397 ساعت 00:48)

    سلام دوست عزیز نزدیک ۳ هفته میشه این ماشین رو دارم واقعا ارزش خرید داره حتما بخرش

  • مهندس مهندس (22 فروردین 1397 ساعت 00:15)

    با سلام من مهندس هستم و توی شهر وان ترکیه زندگی میکردم که برای ادامه خدمتم اومدم ایران بگذریم من اونجا یه مگان گازویلی داشتم فروختم و یکم پس انداز بعد خریدن خونه و غیره تصمیم گرفتم یه ماشین بگیرم تو محدوده ۱۰۰ تومن ولی دیدم با این وضع دلار فقط باید چینی بخرم رفتم مدیران خودرو و یک تیگو هفت تحویل فوری ثبت نام خواستم بکنم که نتونستم برگشتم خونه به نظرتون بخرم یا نه (هرچی لگی خودتی

    امیر امیر (30 مهر 1399 ساعت 00:27)

    بخر داداش ماشین خوبیه

خودروهای هم رده تیگو 7 IE