تیگو 7 IE دومین تیپ چری تیگو 7 است که پس از توقف تولید تیپ اکسلنت، در سال 1398 توسط نمایندگی رسمی چری یعنی مدیران خودرو معرفی و به بازار عرضه شد. چری تیگو 7 IE از قوای فنی مشابه با تیگو 7 اکسلنت بهره می برد اما تفاوت هایی در امکانات رفاهی و طراحی کابین با تیپ قبلی دارد که در ادامه این صفحه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.
-
طراحی ظاهری
چری تیگو 7 IE از نظر ظاهری کاملا شبیه به تیگو 7 اکسلنت است و تنها تفاوت موجود در ظاهر این دو تیپ، رینگ های جدید IE است که البته افزایش سایز نداشته و فقط طرح آن ها تغییر کرده است. تیگو 7 IE چهره ای مدرن و بدنه ای عضلانی دارد که باعث محبوبیت پیش از پیش این خودرو در بازار شده؛ در نمای جلو چراغ هایی که فرم آن ها تا حدودی از نیسان ماکسیما A35 اقتباس شده، جلو پنجره مشکی پیانویی و دیفیوزر نقره ای رنگ زیر سپر نیز به زیبایی این نما کمک شایانی کرده اند. برای مشاهده کاتالوگ تیگو 7 IE کلیک کنید.
در نمای کناری، خطوط نرم استفاده شده روی بدنه و گلگیر ها حجم خوبی به خودرو داده اند. زیر درب ها یک زه استیل نصب شده و البته در تیپ IE Sport، یک رکاب برقی نیز به این نما اضافه شده است. رینگ های جدید که وجه تمایز دو تیپ IE و اکسلنت هستند به خوبی فضای داخل گلگیر ها را پر کرده اند.در نمای عقب چری تیگو 7 IE طراحی نسبتا ساده تر، اما کاملا هماهنگی با سایر اجزای خودرو دارد. چراغ های عقب از نوع LED بوده و مه شکن و چراغ دنده عقب به طور مجزای روی سپر قرار گرفته اند. دو خروجی اگزوز نیز در اطراف دیفیوزر عقب به چشم می خورند.
-
کابین و فضای داخلی
کابین چری تیگو 7 IE مهم ترین وجه تمایز آن با چری تیگو 7 اکسلنت است. چری در تیپ جدید تغییرات مشهودی در کابین خودروی خود داده که بر اساس ادعای مدیران خودرو شامل 18 تغییر ریز و درشت می شود. اولین و مشهود ترین تغییر ایجاد شده، تغییر تودوزی خودرو است. دیگر خبر از تودوزی نارنجی رنگ نیست و چری به جای آن از یک تودوزی مشکی و قهوه ای تیره رنگ استفاده کرده که نمای بسیار شکیل تری به داخل خودرو داده اند.
تغییرات بعدی در کنسول میانی به چشم می خورند که شامل تغییر طرح دکوراتیو، تغییر فرم کلید ها، حذف شدن ترمز دستی و اضافه شدن ترمز پارک برقی و اتوهلد هستند. برخی تغییرات جزئی دیگر نیز در نقاط دیگر کابین به چشم می خورند مانند دستگیره درب های کرومی و خروجی شارژر USB برای ردیف عقب. سایر تغییرات مربوط به آپشن های خودرو هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
تیگو 7 IE متریال با کیفیتی دارد و در بسیاری از نقاط کابین از پلاستیک های نرم و چرم دوزی استفاده شده است. صندلی های خودرو نیز کاملا ارگونومیک بوده و دید خوبی به اطراف خودرو وجود دارد. در ردیف عقب نیز فضای سر و پای کافی برای سرنشینان بلند قامت وجود دارد که امتیاز مثبتی تلقی می شود.
-
مشخصات فنی
چری تیگو 7 IE از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری مجهز به توربو شارژر بهره می برد که توانایی تولید حداکثر 147 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 210 نیوتون متر گشتاور از 1750 تا 4000 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده دو کلاچه خشک به چرخ های جلو منتقل می شود و تیگو 7 IE را در حدود 10.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.
چری تیگو 7 IE در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در محور جلو دیسکی خنک شونده و در محور عقب دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی اضطراری (EBA) نیز مجهزند. مصرف سوخت تیگو 7 IE با وزن 1440 کیلوگرمی نیز عددی در حدود 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش ترکیبی است.
-
امکانات ایمنی و رفاهی
چری تیگو 7 IE از 6 ایربگ راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای بهره می برد. همچنین این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات C-NCAP شده که تضمین دهنده امنیت این خودرو در حوادث رانندگی است. همچنین وجود سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کمکی حرکت در سراشیبی DAC باعث افزایش امنیت ضمن رانندگی در این خودرو می شوند.
امکانات چری تیگو 7 در تیپ IE تقریبا کامل است و ضعف خاصی در آن مشاهده نمی شود؛ شیشه بالابر های برقی اتوماتیک با آنتی ترپ و پاور ویندوز، آینه های جانبی گرمکن دار با تنظیم و تاشوندگی برقی ، سقف پانوراما برقی، سیستم مولتی مدیا به همراه مانیتور 9 اینچی و کلید های کنترل از روی فرمان، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، سنسور های پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، صندلی راننده با تنظیم برقی در 6 جهت، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد و سنسور TPMS از جمله آپشن های برجسته این خودرو هستند.
-
چری تیگو 7 IE در بازار
در بازار امروز، چری تیگو 7 IE رقبایی مانند جک S5 جدید با قیمت تقریبا یکسان، فیدلیتی پرایم 5 نفره و فردا T5 با کمی قیمت بیشتر و هایما S7 پلاس با قیمت کمتر را مقابل خود می بیند. در مقایسه با جک S5 جدید، هایما S7 و فردا T5، تیگو 7 IE با اختلاف مشهود در کیفیت ساخت، سواری، شتاب گیری و آپشن ها دست بالاتر را دارد و خودرویی بسیار ارزنده تر جهت خرید است. در قیاس با فیدلیتی نیز باید ذکر کرد که هر دوی این خودرو ها از گیربکس های دو کلاچه خشک و موتور های 1.5 لیتری توربو شارژ استفاده می کنند و قوای فنی و شتاب نزدیک به یکدیگر دارند، فیدلیتی کابین جادار تر و سواری نرم تری دارد و با اندکی آپشن بیشتر، اختلاف قیمت خود با تیگو 7 را جبران می کند. در مجموع می توان گفت انتخاب میان این دو خودرو رابطه مستقیم با سلیقه و بودجه شما برای خرید خودرو دارد.
چرا هیچکس گوش نمیده و درست نمی اندیشه. و فکرش رو بکار نمیندازه؟!؟!؟! آخه خودرو فقط یعنی موتور.. همین. وقتی موتور یک خودرو ضعیف باشه اصلا خودرو به درد نمیخوره. اما متاسفانه از آنجائیکه ما ایرانیها فقط به ظاهر توجه داریم خودرو را از نظر ظاهری فقط بررسی میکنیم!!!!!؟ و خدا نکنه یک خودرویی بدنه اش یا یک دربش ضربه خورده باشه یا صافکاری شده باشه که از نظر ایرانیها به درد نمیخوره!!!!؟
سلام خدمت دوستان من حدود ۵ ساله تیگو ۷ دارم آی ای و واقعاً راضی هستم چه از نظر آپشن و چه از نظر امکانات و خداییش همه جا هم رفتم و تا امروز هیچگونه عیب و ایرادی نداشته
سلام. من شش ماهه این ماشینو دارم. مشکل موتوری پیدا کرده.خیلی مذخرفه.حیف پول