1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ادامه رکود و تعطیلی بازار خودرو و افت 32 درصدی نرخ ‌ها + قیمت برخی خودروها

ادامه رکود و تعطیلی بازار خودرو و افت 32 درصدی نرخ ‌ها + قیمت برخی خودروها

13 آذر 1399
  • 4

 

 در حال حاضر معاملات در بازار خودرو در سطح پایینی قرار دارد و قیمت‌ها همچنان رو به کاهش است. روند کاهشی قیمت‌ها به دنبال افت نرخ ارز طی هفته‌های اخیر صورت گرفته و همچنان ادامه دارد. در این وضعیت خریداران همچنان منتظر افت بیشتر قیمت‌ها هستند.

شایان ذکر است جهش قیمت دلار در روز گذشته اینبار فروشندگان خودرو را مردد کرده در فروش که آیا بالا رفتن قیمت ارز ادامه دارد و یا مقطعی و کوتاه مدت بود ؟ این مسئله را باید به دلایل رکود و دودلی در خردار و فروشنده در بازار اضافه کرد و نتیجه اش تنها عمیق تر شدن رکود و تعطیلی ادامه دار بازار خودرو خواهد یود . بطوری که فروشنده ای که دیروز خواهان فروش خودروی هویندای سانتافه مدل 2017 خود با قیمت ۱،۳۵۰ میلیارد تومان بود و مشتری پیدا نمی کرد امروز خودروی خود را با کمی بیشتر از قیمت اعلامی خود نیز نمی فروشد .

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در این مورد گفت: ریزش قیمت دلار از 25 روز پیش تا حالا باعث افت قیمت خودرو در بازار شده به طوری که در این مدت شاهد کاهش 25 تا 32 درصدی قیمت خودرو در بازار بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: این افت قیمت علاوه بر خودروهای داخلی شامل خودروهای وارداتی و مونتاژی نیز شده است.

مؤتمنی با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو و نمایشگاه‌داران تعطیل هستند، افزود: بازار ارز و بازار خودرو ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و با کاهش نرخ ارز شاهد افت قیمت خودروها نیز بودیم. این در حالی است که تا پیش از این با افزایش قیمت دلار، قیمت خودرو نیز افزایش پیدا می‌کرد، هرچند معاملات قابل توجهی در بازار صورت نمی‌گرفت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تأکید کرد: بعید است در آینده شاهد افزایش دوباره قیمت خودرو در بازار باشیم.

254.jpg
* پراید؛ 96 میلیون تومان

در حال حاضر در بازار قیمت پراید به زیر 100 میلیون تومان رسیده و با قیمت حدود 96 میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود. در عین حال در مورد تیبا معمولی باید به قیمت 109 میلیون تومان و تیبا هاچ بک به قیمت 113 میلیون تومان اشاره کنیم. 

همچنین قیمت پژو 206 تیپ 2 در بازار به حدود 171 میلیون تومان رسیده و هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ 5 حدود ۲۳۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق دار ۲۲۲ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شوند.

در عین حال، در بازار پژو ۴۰۵ حدود ۱۶۳ میلیون تومان، پژو پارس ۱۸۷ میلیون تومان، پژو پارس ال ایکس ۲۱۸ میلیون تومان، سمند سورن ۲۱۰ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۱۶۴ میلیون تومان، رانا ۱۷۵ میلیون تومان، تندر پلاس دنده اتوماتیک ۴۵۷ میلیون تومان، تیبا صندوق دار ۱۰۸ میلیون تومان، تیبا هاچ بک ۱۱۳ میلیون تومان،۲۰۷ دنده ای ۲۶۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک نیز ۳۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین با افت نرخ ارز، قیمت کوئیک دنده‌ای به ۱۳۲ میلیون تومان، کوییک R به ۱۳۶ میلیون تومان و هایما S7 به حدود ۶۶۵ میلیون تومان رسیده است.

 

 

 

منبع فارس


نظرات

  • محمد نحیف محمد نحیف (24 آذر 1399 ساعت 18:49)

    اگر محاسبه درست کنید همین الان قیمت خودرو ازسال 94 و 95 هم کمتره با این قیمت خودرو سازها زیان می کنند. فقط مشکل اساسی میزان دریافتی وقدرت خریده کارمندوکارگر و کشاورزه که یک چهارم! سال 94 و 95 شده . تا وقتی درامد به ریال و قیمت به دلارباشه همین آش وهمین کاسه است . بازار فعلا میره تو رکود هیچکاری هم نمیشه کرد . بانک ها شروع به دادن وام سنگین خرید خودرو میکنن تا کمی بازار رونق بگیره ، آیا مردم قدرت پرداخت اقساط رو دارن ؟اونم نه
    پس بازم رکود ادامه داره تا جایی که با افزایش حقوق قدرت خرید طی چند سال کم کم برگرده تازه اونموقع میرسیم به سال 94 و 95 که باید کمپین نخریدن خودرو راه بندازیم !!!

  • محسن محسن (13 آذر 1399 ساعت 23:38)

    چرا قیمت الکی میدید...پژوپارس ال ایکس هست 240تا245 زیر 230 پیدا کردی من خریدارم..بازار بی در و پیکر و ملت محکوم به انتظار خرید خودروی بی کیفیت

  • ناصر ناصر (13 آذر 1399 ساعت 21:09)

    آقای وزیرمسئولی مردم ازشما میخوان بازارخودرورا کنترل کنیدکاردبه استخوان رسیده:
    1-واردات خودروراآزاد کنید2-خودروهای دپوشده در گمرک وانبارهاراآزادکنید

  • نادری نادری (13 آذر 1399 ساعت 08:41)

    بابا سه روزه خودرو داره روز به روز گرون تر میشه
    کجای کارید