1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. در بازار شرایط فروش خودروها رقابتی ‌تر خواهد شد

در بازار شرایط فروش خودروها رقابتی ‌تر خواهد شد

10 بهمن 1399
  • 2

تا حدود سه‌ماه پیش بسیاری‌از خودروها به‌صورت نقدی در بازار خرید‌وفروش می‌شدند زیرا خودرو از یک کالای مصرفی به‌طور کامل تبدیل به کالایی سرمایه‌ای شده بود. حال با تغییر شرایط و با توجه به وضعیت کنونی بازار، برای فروش خودرو دیگر نمی‌توان فقط به شرایط فروش نقدی اکتفا کرد و باید شرایط فروش اقساطی را برای تشویق و ترغیب مشتریان در نظر گرفت.

خودروسازان خصوصی کشور با رونمایی از محصولات جدید خود جانی تازه گرفته اند و سعی دارند با طرح های متنوع فروش و البته با اعلام قیمت های منطقی تر نسبت به ۶ ماه اول سال خریداران خودرو را به سمت جلب و بازار را تا حدودی رقابتی تر کنند. در این بین می توان ب خودروساز هایی مثل بهمن موتور ، کرمان موتور و خودروسازی فردا اشاره کرد.

12.jpg

3.jpg

به همین دلیل این روزها در بخش کمتر از یک‌میلیارد‌تومان بازار، به‌اصطلاح رقابت برای فروش بین تولیدکنندگان خودرویی بالا گرفته است.

زیرا شرکت‌هایی که تا ۳ماه پیش خودروهایشان ۲۰ تا ۳۰درصد بالاتر ازقیمت کارخانه در بازار معامله می‌شد، امروزه شرایط فروش اقساطی بلند‌مدت را پیش‌ِروی مشتریان خود قرار داده‌اند. این رقابت به‌خصوص در بازه قیمتی ٥٠٠میلیون تا یک‌میلیارد ‌تومان بسیار داغ است.

در بازه قیمتی ٥٠٠‌میلیون تا یک‌میلیارد تومان شاهد متنوع‌ترین خودروهای شاسی‌بلند چینی هستیم. البته به‌رغم‌آنکه در چند ماه گذشته چند محصول جدید در این بازه معرفی شده‌اند اماهنوز بیشتر آنها به بازار راه نیافته‌اند.

ازجمله این شاسی‌بلند‌های جدید می‌توان به چری‌تیگو ٨، ام‌وی‌ام ایکس٥٥، فردا اس‌ایکس٥، دیگنیتی و فیدلیتی بهمن اشاره کرد. همچنین دو کراس‌اوور چینی خودروسازان نوپا از محصولات جدید در این رده هستند.



نظرات

  • علی علی (11 بهمن 1399 ساعت 00:42)

    واقعا خود این خودروسازان هم خوابشو نمیدیدن که اشغالای چینی رو ۵۰۰ ملیون تا ۱ ملیارد بفروشن.....
    خود چینیها هم فک کنم تعجب کنن ....
    واردات خودرو رو آزاد کنید اونوقت ببینید کدوم ادم عاقلی واسه تیگو ۷ مبلغ ۹۹۰ میلیون پول میده اخه.....

  • علی علی (10 بهمن 1399 ساعت 10:18)

    هرگز هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد چرا که اقتصادی باقی نمونده که رقابتی شود این اتفاق منافع خیلی ها بخطر می اندازه باند مافیا و دلالان و خود سایپا و ایران خودرو که حاضرند خودروهای انبار شده در پارکینگ ها بپوسد و مستهلک شود به قیمت متعادل عرضه نکنند