1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. پلیس خطاب به خودروسازان: محصول بی‌کیفیت را با قیمت خودروی خارجی به مردم ندهید!

پلیس خطاب به خودروسازان: محصول بی‌کیفیت را با قیمت خودروی خارجی به مردم ندهید!

29 دی 1400
  • 9

این روزها بیشتر اخبار حوزه صنعت خودرو حول و حوش کیفیت پایین و ایمن نبودن خودروهای مونتاژی در دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا می چرخد. پلیس راهور هم پیش قدم شده است و رسما از این موضوع پرده برداری نمود. پشت سر پلیس برخی ار نمایندگان هم پیش آمده اند و نسبت به تولید محصولات نا ایمن صحبت هایی را مطرح می کنند. فعلا هیچ عکس العمل رسمی از سوی دو خودروساز بزرگ کشور که انحصار بازار خودرو را نیز به طور کامل در اختیار دارند، دیده نشده است. رییس پلیس راهور کشور دیروز توصیه ای جدی برای خودروسازان مطرح کرد که ادامه می توانید مشاهده نمایید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: توصیه من به خودروسازان و انجمن آن‌ها این است که این‌طور نباشد که قیمت خودرو خارجی را از مردم دریافت کنند اما خودروی ناایمن و غیراستاندارد دست مردم دهند.

 سردار سید کمال هادیانفر پیش‌ازظهر امروز در حضور در مرکز 197 (مرکز نظارت همگانی بازرسی فرماندهی انتظامی کشور) درباره کیفیت خودروهای تولید داخل و واکنش‌های مطرح‌شده به اظهارات وی در مورد بازنشدن ایربگ خودروها اظهار کرد:‌ توصیه من به خودروسازان و انجمن خودروسازان این است که به‌جای فرافکنی و انحراف افکار عمومی به‌دنبال اصلاح کیفیت خودروها باشند، این‌طور نباشد که قیمت خودروی خارجی را از مردم دریافت کنند اما خودروی ناایمن و غیراستاندارد دست مردم دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: خودروی ما باید آن‌قدر ایمن باشد که در صورت بی‌مبالاتی راننده یا بروز حادثه، جلوی آسیب بیشتر به راننده و سرنشینان گرفته شود نه اینکه با یک برخورد منفجر شود یا به‌دنبال تصادف،‌ ستون خودرو را از شکم راننده بیرون بکشیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ارائه گزارش از تصادف زنجیره‌ای در محور بهبهان ـ اهواز، به مراجع قضایی بیان کرد:‌ گزارشی از این حادثه با تعیین سهم دستگاه‌ها تهیه و به مراجع قضائی داده شده است.

این مقام انتظامی درباره مشکلات سایت راهور120 نیز بیان کرد: در این رابطه از مردم عذرخواهی می‌کنم، ما برای ارتقای امنیت و افزایش ظرفیت این سایت تغییراتی را اعمال کردیم که منجر به اخلال در برخی از خدمات آن شد اما در چند روز آینده این مشکل رفع می‌شود.

هادیانفر به اتمام مهلت پرداخت دوبرابری جرائم رانندگی در پایان ماه جاری اشاره و عنوان کرد: بر اساس مصوبه مهلت استفاده از این بخشودگی برای تمام جرائم رانندگی ثبت‌شده تا پایان سال 99 که مشمول جریمه دوبرابری شده‌اند، تا پایان دی ماه است.

رئیس پلیس راهور یادآور شد: پیگیری‌هایی توسط سردار فرمانده‌کل انتظامی کشور با مجلس برای تمدید مهلت پرداخت این‌گونه جرائم انجام شده است اما فعلاً مهلت پرداخت تا پایان دی‌ماه امسال است و توصیه می‌کنم که رانندگان حتماً از این فرصت استفاده کنند  وگرنه باید مبلغ جریمه را با همان جریمه دیرکرد دوبرابری پرداخت کنند.

وی با اشاره به حضور در مرکز 197 به‌همراه جمعی از معاونان و رؤسای پلیس راهنمایی و رانندگی، گفت: بر اساس تدبیر فرمانده انتظامی کل کشور امروز در این مرکز حاضر شدیم و به‌شکل مستقیم و غیرمستقیم با حدود 200 نفر از شهروندان ارتباط مستقیم داشته در جریان مشکلات، انتقادات و پیشنهادات آنها قرار گرفتیم.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه همزمان با این جلسه، رؤسای پلیس‌های راه و راهور در سطح استان‌ها نیز جلسات ارتباط با مردم را به‌شکل تلفنی و آن‌لاین برگزار کردند، گفت: تعدادی از شهروندان در تماس‌هایشان از مواضع پلیس در برابر ایمنی و کیفیت خودروهای ساخت داخل قدردانی کردند، برخی از مردم ابهامات درباره حذف جرائم کرونایی داشتند و به دیگر موضوعات نیز رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.

به‌گفته این مقام انتظامی، 52 درصد از خدمات پلیس در کل کشور مربوط به حوزه راهنمایی و رانندگی است.

منبع تسنیم


نظرات

  • vahid vahid (29 دی 1400 ساعت 22:17)

    چه بازی قشنگی.الان پلیس دست پیش گرفته که مثلا ما به فکر مردمیم.شماره نکن اینو که میتونید

  • علی علی (29 دی 1400 ساعت 21:00)

    خب که چی؟
    فقط جلوی دوربین شواف میاید بعد پشت پرده با هم ساخت وپاخت میکنید.
    حتما آمریکا واسرائیل پلاک میکنه این خودرو ها رو.
    بس کنید مردم دارن له میشن زیر این همه گرونی وظلم.
    اینا نمیدونم مردم رو چی فرض میکنن.

  • سید سید (29 دی 1400 ساعت 20:28)

    فقط سینمای بالیوود میتونه حقیقت کشور و مسئولینی که از ایران خودرو و سایپا میخورن را به مردم نشان بده

  • دلواپس دلواپس (29 دی 1400 ساعت 20:27)

    دمش گرم حرف دل ما را زده چون مسولین در رابطه با این معضل که با جان مردم در ارتباطه سکوت منفعت طلبانه میکنن

  • چوب خورده از گاری سازی سایپا چوب خورده از گاری سازی سایپا (29 دی 1400 ساعت 19:15)

    همه شما یک مشت خاءن به مردم مسلمان ایران هستین و انشاالله همه شمارا در قعر جهنم میبینیم که اینقد خودرو بدرد نخور و بی کیفیت و غیر ایمن رو پلاک میکنید و باعث مرگ مردم مسلمان ایران می شوید

  • علی علی (29 دی 1400 ساعت 19:12)

    ورود خودرو بی کیفیت به خیابان نشانه بی کفایتی ناتوانی و بی خردی است.

  • بنده خدا بنده خدا (29 دی 1400 ساعت 18:47)

    خنده دار تریک لطیفه قرن

  • بی نام بی نام (29 دی 1400 ساعت 16:05)

    شما همتون خائن هستید شما که میدونید بی کیفیت هستند چرا پلاک میکنید؟

    تاسف تاسف (30 دی 1400 ساعت 09:53)

    این سوال که جوابش مشخصه:
    برای اینکه زور دزدهای خودروسازی بیشتره....
    وقتی سال 96 میگن برای وام 3میلیون تومانی ازدواج، بودجه نیست! ولی برای اینکه جلوی کمپین "نه به خرید خودروی صفر" را بگیرن، خیلی سریع بودجه برای وام چند ده میلیونی خرید خوردو فراهم میکنن، مشخصه که خائن اصلی دولت ها هستن..