1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. بایک
  4. تیگارد
  5. X35 (2019-2024)

تیگارد X35 2019-2022

Baic Tigard X35 2019-2024

تیپ ها
  • 1,250,000,000 (تومان)
  • 1,400,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
کراس اور
1500 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
7.4 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

مزایا

  • برند نسبتا معتبر
  • فروش فوری با قیمت قطعی
  • طراحی جذاب کابین

معایب

  • تیراژ تولید پایین(فعلا)
  • کمبود مراکز خدمات پس از فروش
  • تعلیق عقب غیر مستقل

تیگارد X35 چگونه خودرویی است؟

تیگارد X35 یک کراس اور کوچک شهری ساخت کمپانی بایک است که در چین برند معتبری محسوب می شود. این خودرو زرق و برق و برخی امکانات موجود در رقبای مستقیم خود را ندارد؛ با این حال به علت داشتن شرایط فروش نقدی و اقساطی مناسب و همچنین کیفیت ساخت مناسب در میان رقبا، گزینه ای مناسب برای خرید است. قابل ذکر است که به علت نبود سیستم سوخت رسانی GDi در تیگارد X35، این خودرو حساسیت کمتری نسبت به کیفیت سوخت دارد.

معرفی خودروتیگارد X35 2019-2022

ماشین تیگارد X35 یا tigard X35 در واقع همان بایک X35 است که با نام تجاری تیگارد به بازار ایران وارد خواهد شد؛ نام تیگارد از ترکیب دو کلمه لاتین Leopard و Tiger ایجاد شده است. بعد از یک وقفه چند ساله، سانیار موتور پارسیان با همکاری یک شرکت چینی تصمیم دارد تا تیگارد ایکس ۳۵ را بعد از X25 و سابرینا به عنوان سومین محصول بایک در ایران عرضه کند. عرضه این خودرو به صورت CKD توسط سانیار موتور پارسیان انجام خواهد شد، این شرکت تیگارد X35 را در اواخر فروردین 1401 رونمایی کرد و در ماه انتهایی همین سال نیز در مراسمی از آغاز قریب الوقوع عرضه این خودرو خبر داد. سپس برای اولین بار، کراس اور جدید بایک در اوایل سال 1402 به فروش رسید و وارد بازار شد.
baic x35 با نام های دیگری از جمله سنوا X35، بیجینگ X3 و بایک X3‌ در کشور های دیگر شناخته می شود و خودروی مورد بحث، نسل دوم آن است که عرضه آن از سال 2019 آغاز شده است و با یک بروزرسانی ظاهری آماده حضور در بازار ایران است.

04.webp

 

 

فیلم مراسم رونمایی از تیگارد ایکس 35

 

مشخصات فنی تیگارد X35

محصول جدید سانیار موتور از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می برد که 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این نیرو توسط یک جعبه دنده ضریب متغیر (CVT) که به صورت مصنوعی، 6 دنده برای آن تعریف شده است به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شود. این ترکیب فنی و مشابه آن را بارها بر روی انواع خودرو های چینی بازار با برند های متفاوت دیده ایم و درمیابیم که تیگارد موتور در زمینه فنی خودروی جدید مورد عرضه خود سخن جدیدی برای گفتن ندارد.

باید اضافه کرد که امکان فعال کردن حالت اسپرت برای جعبه دنده نچندان جذاب X35 نیز وجود دارد. این کراس اوور حدودا 1350 کیلوگرمی مصرف سوخت ترکیبی 7.4 لیتری در 100 کیلومتر را ارائه می دهد و استاندارد آلایندگی یورو5 اروپا را پاس می کند؛ فاصله محورهای آن 275 سانتی متر و بسیار نزدیک به رقبای خود در بازار است. بایک برای این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و نیمه مستقل در محور عقب استفاده کرده است.

 

09.webp

 

ایمنی تیگارد X35

در زمان ورود اولین خودرو های چینی، ایمنی آن ها همواره مورد بحث بوده و اما اکنون که بیش از یک دهه از آن زمان می گذرد چینی ها تا حد زیادی خود را در این زمینه اثبات کرده اند و حداقل دیگر در هیچ شرایطی قابل قیاس با خودروهای اکثرا نا امن داخلی نیستند.
خودرو تیگارد X35 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه چینی C-Ncap شده است و البته باید اضافه کرد که این نتیجه برای نسل اول این خودرو بدست آمده است.
2 کیسه هوا برای راننده و سرنشین این خودرو در نظر گرفته شده و 4 عدد کیسه هوای دیگر تنها در نمونه فول آپشن این خودرو عرضه می شود که در حال حاضر شامل بازار ایران نمی شود.

چراغ های روز(Daylight)، سیستم کنترل پایداری (ESP) و کنترل کشش (TCS) در لیست امکانات ایمنی فعال تیگارد X35 هستند. 
فرمان تلسکوپی در هنگام تصادف به ایمنی بیشتر راننده کمک خواهد کرد و ترمز های دیسکی خنک شونده در محور جلو و دیسکی در محور عقب نیز در لیست تجهیزات ایمنی این خودرو قرار می گیرند.

 

12.webp

 

آپشن ها و امکانات رفاهی تیگارد X35

از نظر سطح امکانات رفاهی ماشین تیگارد در برخی موارد از رقبا پیشی گرفته و در برخی موارد عقب تر از آنان قرار می گیرد. البته این در شرایطی است که معیار را خودروی رونمایی شده در شوروم تیگارد موتور، در فروردین ماه 1401 قرار دهیم که کامل ترین تیپ این خودرو در بازار های جهانی محسوب نمی شود.
سقف پانورامیک برقی، کروز کنترل، سیستم مولتی مدیا 8 اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب، سنسور پارک دنده عقب، سیستم روشن و خاموش کردن خودرو بدون کلید (Keyless Starter)، چراغ های لنزی جلو با سیستم روشنایی زنون، تریم چرم و پارچه صندلی ها، آینه های جانبی دارای گرمکن و راهنما با قابلیت تنظیم برقی و فرمان D-cut از جمله امکانات رفاهی این خودرو محسوب می شوند.

ترمز پارک برقی(EPB) نیز در لیست امکانات این خودرو قرار می گیرد که البته کاش به همراه سیستم اتوهلد عرضه میشد تا کارایی آن را 2چندان کند. اما جای خالی دوربین های اطراف خودرو خبر از آن می دهد که نمونه های فول آپشن این خودرو مجهز به دوربین 360 درجه نیز هستند که در نمونه رونمایی شده خبری از آن نبود.
سیستم پایش باد تایرها (TPMS) و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC) نیز در لیست امکانات رفاهی این خودرو قرار می گیرند.

 

15.webp


طراحی ظاهری تیگارد X35

X35 در کلاس خودروهای کراس اور سایز کوچک قرار می گیرد. رگه هایی از طراحی خودرو های آمریکایی در نمای جلوی این خودرو دیده می شود. جلوپنجره ذوزنقه ای شکل بیش از هر المان دیگری نمای جلو را در اختیار خود قرار می دهد و در امتداد خط بالایی آن چراغ های جلو با فرمی کشیده جای گرفته اند. در قسمت زیرین سپر جلو نیز چراغ های روز بزرگ با فرم L شکل قرار گرفته اند. اگر خودرو خاموش باشد، محل قرار گیری دی‌لایت ها شبیه به ورودی های هوا در خودروهای اسپرت تر دیده می شود.

 

05.webp


در نمای جانبی، گلگیر های پف کرده و جای گذاری خطوط برجسته در قسمت بالایی گلگیرها نشان می دهد طراحان سعی داشته اند تا تیگارد ایکس 35 را بلند قد تر از آنچه هست به نمایش بگذارند. مشابه این طراحی را در خودروی تیوولی که در همین سگمنت نیز طراحی شده است، می توان جستجو کرد. رینگ های 17 اینچی با لاستیک های سایز 215/50R17 انتخاب خوبی حداقل از بُعد ظاهری برای این خودرو محسوب می شود؛ چراکه برخلاف بسیاری از خودرو های چینی بازار اندازه چرخ ها به نسبت ابعاد خودرو نامناسب و کوچک به نظر نمی رسند. لاستیک های چهار فصل از برند کویر تایر، با گل KB-200 محل تماس چرخ های این خودرو با سطح زمین هستند.

 

06.webp


نمای عقب خودروی تیگارد ممکن است شما را به یاد پژو 2008، خصوصا نمونه فیس لیفت آن که در بازار کشور ما حضور ندارد بیاندازد. حتی نوشته تیگارد نیز جای نوشته پژو بر روی نوار مشکی رنگ بر روی درب صندوق قرار گرفته است که 2 خطر عقب را به یکدیگر متصل می کند. چراغ دنده عقب در قسمت پایینی سپر جای گرفته و خبری از خروجی های اگزوز در این قسمت نیست. چه بسا اگر قرار می بود از خروجی های اگزوز تقلبی و پلاستیکی بر روی سپر استفاده شود، باید نبود آن را به فال نیک بگیریم!

 

08.webp

 

کابین و فضای داخلی تیگارد X35

طراحان در شکل دادن به کابین X35 جسارت بیشتری به خرج داده اند. تقارن خاصی در چیدن المان های کابین دیده نمی شود اما ادوات به شکلی جای گرفته اند که در نمای کلی کابین شاهد تعادل در طراحی هستیم. طراحی جسورانه در بخش پنل سیستم تهویه مطبوع به اوج خود می رسد و نمایی کاملا جدید را در این بخش شاهد هستیم. بواسطه هماهنگی نمای داخلی و خارجی خودرو، از رنگ های مشکی و استیل مات در بخش های مختلف کابین استفاده شده است. استفاده از متریال نسبتا مرغوب در کابین، البته در مقایسه خودرو های هم کلاس، حس خوش ساخت بودن خودرو را به سرنشین انتقال می دهد. مونتاژ دقیق در القای این حس تاثیر فراوانی دارد و باید دید نمونه نهایی و مونتاژ داخلی این خودرو که به دست مصرف کننده می رسد در چه سطح کیفی قرار خواهد گرفت.

 

19.webp


در بین تمام بخش های کابین، گویی طراحان زمان کمتری برای طراحی و گزینش متریال فرمان و پشت آمپر صرف کرده اند و این 2 بخش هماهنگی کمتری از لحاظ کیفی با سایر قسمت های اتاق خودرو دارد. در عکس های نشریات خارجی از این خودرو می توان دریافت از پشت آمپر با طرح متفاوتی برای این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است که هماهنگی بسیار بیشتری با مابقی قسمت ها دارد.

 

17.webp

 

تیگارد X35 در بازار؛ قیمت و رقبا

خودرو هایی همچون ام وی ام X22 پرو، هایما S5 جدید و جک اس 3 بر سر راه ماشین تیگارد برای دریافت سهم بازار در این کلاس خودرو هستند. اما تیگارد موتور وعده داده با عرضه این خودرو با قیمت رقابتی کار را برای رقبای آن سخت کند. در حالی که بایک X35 بین 66 تا 85 هزار یوان در چین قیمت دارد، مدیران سانیار موتور پارسیان در مراسمی در اسفندماه سال 1401 اعلام کردند که سری نخست این خودرو احتمالا با قیمتی در محدوده 950 الی 1 میلیارد و 50 میلیون تومان و با تحویل حداکثر 60 روز کاری عرضه خواهد شد. در نهایت، سری اول این خودرو با قیمت 1 میلیارد و 60 میلیون تومان به فروش رسید.

 

24.webp

 

خرید تیگارد ایکس۳۵

بنابرآنچه مدیران تیگارد موتور در نشست خبری 7 اسفند تیگارد اعلام کردند، این خودرو تا اوایل اسفند ماه 1401 به تعداد 200 دستگاه در رنگ هعای سفید و مشکی به تولید رسیده و تولید رنگ قهوه ای آن نیز در آستانه آغاز است؛ عرضه نخستین سری محصولات تیگارد X35 پیش از پایان سال 1401 و با موعد تحویل 60 روز کاری انجام شد، در حال حاضر این خودرو تنها در بازار آزاد برای عموم مردم قابل خرید است.

گالری تیگارد X35 2019-2022

سوالات متداول

مدیران سانیار موتور پارسیان اعلام کردند که فروش فوری با قیمت قطعی این خودرو تا قبل از پایان سال 1401 انجام خواهد شد.
در حالی که بايك x35 بین 66 تا 85 هزار یوان در چین قیمت دارد، پیش بینی می شود قیمت این خودرو در نخستین سری فروش در محدوده 950 میلیون الی 1 میلیارد و 50 میلیون تومان باشد.
سقف پانورامیک برقی، کروز کنترل، سیستم مولتی مدیا 8 اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب، سنسور پارک دنده عقب، سیستم روشن و خاموش کردن خودرو بدون کلید (Keyless Starter)، چراغ های لنزی جلو با سیستم روشنایی زنون، تریم چرم و پارچه صندلی ها، آینه های جانبی دارای گرمکن و راهنما با قابلیت تنظیم برقی و فرمان D-cut از جمله امکانات رفاهی این خودرو محسوب می شوند.
baic x35 ساخت کشور چین است و در ایران توسط سانیار موتور پارسیان با برند تیگارد مونتاژ می شود.
نظرات کاربران
  • هادی 5 مرداد 1401 ساعت 09:31

    و باز هم تکرار خودروهای چینی با موتور 1/5 لیتری و لاستیک های کوچولو

  • حسین 5 مرداد 1401 ساعت 09:30

    هر روز یه ماشین چینی داره رونمایی میشه

  • رضا واعضی 5 مرداد 1401 ساعت 09:29

    ثبت نام تیگارد کیه؟

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو تیگارد X35 2019-2022
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده دیار خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه کراس اور
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1340 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 215/50R17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 215/50R17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1500 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 147 اسب بخار
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 210 نیوتن متر
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 98 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 46 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، دارای سیستم کمکی ترمز BA
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب مولتی لینک
  • نوع سیستم فرمان فرمان هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10.8 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 7.4 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دو عدد راننده و سرنشین جانبی
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HSA و سیستم کنترل کشش TCS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دارای قفل مرکزی با ریموت، سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان دی کات با کلید های کنترل مولتی مدیا و کروز کنترل، دارای روکش چرمی
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع دستی با تنظیمات الکتریکی
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای بلوتوث، USB، AUX و رادیو، دارای صفحه نمایش لمسی 8 اینچی
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرم و پارچه، دارای تنظیم دستی صندلی ها
  • سیستم صندلیهای عقب دارای قابلیت نصب آسان صندلی کودک (ISOFIX)
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی با تنظیم برقی
  • سیستم شیشه ها دارای شیشه بالابر های برقی، برف پاک کن شیشه عقب
  • سیستم های سقف دارای سقف شیشه ای پانوراما
  • سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو LED دارای تنظیم ارتفاع، دارای چراغ روشنایی در روز
  • سنسورهای پیش فعال دارای سنسور پارک دنده عقب و سیستم پایش باد تایر ها TPMS
  • سیستم های کمک رانندگی دارای ترمز پارک برقی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
خودروهای هم رده