1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. قیمت هایما S7 در بورس؛ اختلاف قیمت هایما در بورس و بازار چقدر است؟

قیمت هایما S7 در بورس؛ اختلاف قیمت هایما در بورس و بازار چقدر است؟

6 شهریور 1401
  • 2

لحظاتی پیش، معاملات خودرو هایما S7 در دو رنگ سفید و مشکی به پایان رسید و قیمت انجام شده در این معاملات مشخص شد.

هایما S7 سفید با قیمت پایه 753 میلیون تومان و هایما S7 مشکی با قیمت پایه 742 میلیون تومان معامله شد. 

متقاضیان خرید تا ساعت 17 روز گذشته، 5 شهریور فرصت داشتند که با ثبت نام در سایت بورس کالا، وارد رقابت برای خرید این محصول شوند.
در فروش محصولات هایما در بورس، این شرط قید شد که هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه بوده و صرفاً می تواند برای یک دستگاه خودرو ثبت سفارش کند. همچنین صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار است.

همچنین خریداران جهت تحویل خودرو باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس کالا با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو و در زمان مقرر که طی پیامک اطلاع رسانی می شود، اقدام به ایجاد و تکمیل صفحه شخصی خود کنند و با انتخاب یکی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو، بیمه گر را انتخاب و نسبت به واریز وجوه هزینه های جانبی اقدام کنند.

اختلاف قیمت هایما در بورس کالا و بازار 

هایما با قیمت پایه ۲۳ درصد ارزان‌تر نسبت به قیمت خود در بازار عرضه شد. امروز ۲۸۱ دستگاه هایما مشکی با قیمت پایه ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بدون رقابت در بورس کالا معامله شد. این در حالی است که روزهای اول شهریور، هایما با قیمتی در حدود 965 میلیون تومان میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شد. این می تواند به معنای پایین تر بودن قیمت این خودرو در بورس، به نفع مصرف کنندگان نهایی در مقایسه با بازار است.

آنطور که به نظر می رسد خرید این خودرو از طریق بورس کالا، سود خوبی برای متقاضیان خرید خودرو به همراه داشته است. این در حالی است که خودروسازی ها نیز این امکان را دارند تا محصولات خود را با قیمتی بالاتر از قیمت های دستوری به فروش برسانند. از این رو، تاکنون عرضه خودرو در بورس کالا معامله ای هم به نفع مصرف کنندگان و هم به نفع عرضه کنندگان خودرو بوده است.

در این میان، هایما سفید توانست شرایط رقابتی را تجربه کند و در حالی که با قیمت پایه ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بورس کالا عرضه شد، پس از ۸ دقیقه رقابت، با میانگین قیمتی ۷۵۳ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان و رقابت ۱.۴۶درصدی معامله شد. البته با توجه به هزینه‌های جانبی (همچون مالیات بر ارزش افزوده) این خودرو برای خریداران نهایتا ۸۵۵ میلیون تومان آب می‌خورد که ۱۱ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار آن است. مقدار تقاضا برای این خودرو، ۲۴۰ دستگاه بود.

در عرضه امروز خودرو در بورس، مورخ 27 مرداد ماه 1401، تعداد۳۵۰ دستگاه فیدلیتی و ۲۵۰ دستگاه دیگنیتی متعلق به گروه بهمن موتور، در نخستین عرضه محصولات ایران خودرو در بورس کالای ایران، ۳۰۰ دستگاه هایما S۷ مشکی و ۲۰۰ دستگاه هایما S۷ سفید عرضه شد.

1.jpg

 

2.jpg

 

منبع car.ir


نظرات

  • حسن حسن (6 شهریور 1401 ساعت 15:58)

    (هایما با قیمت پایه ۲۳ درصد ارزان‌تر نسبت به قیمت خود در بازار عرضه شد) کذب محض
    هزینه های جانبی به استناد همین سایت 13 درصد مبلغ بعلاوه تقریبا چهار میلیون می باشد که به مبلغ پایه ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اضافه می شود چه کسی باید پداخت کند؟
    ع م ه

  • تاسف تاسف (6 شهریور 1401 ساعت 14:55)

    آخه کجای دنیا تو بورس خودرو میفروشن؟!!!!!!!
    اینم یک حقه کثیف دیگه است از سمت سایپا و ایران خودرو برای اینکه بتونن خودروهاشون رو گران تر بفروشن.

    تو حالت عادی نتونستن اونقدری که میخوان گران کنن ولی توی بورس خیلی راحت گران تر از قرعه کشی ها دارن میفروشن، تازه قانونی هم هست!!

    سودی برای مردم نداره، بازهم مصرف کننده نهایی باید بره از بازار خرید کنه........

    *از ماست که بر ماست*