1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. خودروهای فرانسوی در راه ایران؛ واردات در دست خودروسازان داخلی است؟

خودروهای فرانسوی در راه ایران؛ واردات در دست خودروسازان داخلی است؟

12 شهریور 1401
  • 4

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا  گفت: با شرکتهای رنو، سیتروئن و چانگان به عنوان شرکای تجاری خود در حال مذاکره هستیم. دو محصول چانگان CS35 پلاس و UNIT در حال تست و انجام عقد قرارداد است و بر اساس آئین نامه واردات خودرو در حال اجرا جهت ثبت سفارش واردات هستیم.

همچنین در خصوص همکاری با شرکت سیتروئن هم خودروی سیتروئن C3 که قبلاً در ایران مونتاژ شده و مورد استقبال هم واقع شده به دلیل آنکه زیر ساخت آن در شرکت سایپا سیتروئن وجود دارد، در حال مذاکره جهت تولید مشترک هستیم.

همچنین خودرو کراس اوور C3 XR هم زیرساخت آن 70 درصد در کشور وجود دارد و در دستور کار قرار گرفته و در حال طی فرآیند ارائه آن هستیم. در خصوص برند رنو هم به عنوان شریک تجاری و با توجه به سهامداری سایپا در شرکت رنوپارس و همکاری قبلی با شرکت رنو، سایپا مجوز واردات خودروهایی چون ساندرو، سیمبل و مگان 2022 را دارد که در حال انجام مذاکره هستیم و قطعا خودروهایی که در رنج قیمتی مصوب است را وارد خواهیم کرد.

محمدعلی تیموری در حالی از وظیفه این شرکت برای واردات خودروهای اقتصادی سخن می گوید که پیش بینی برخی از کارشناسان صنعت خودرو در رابطه با ایجاد انحصار جدید واردات به وسیله خودروسازان داخلی را تأیید می کند. این مقام مسئول در سایپا می گوید که مذاکره با برند رنو مانند خودروی مگان ۲۰۲۲ و ساندرو به عهده سایپاست و مذاکرات برای واردات خودرو‌های اقتصادی در این برند رو به پایان است. 

منبع car.ir


نظرات

  • reza reza (29 مهر 1401 ساعت 04:25)

    اینا که شرف ندارن. فقط بخور بخوره مجلسی هاآشناهاشون رواستخدام میکنن بعد هرکاری میکنن که خودروسازها مردم روبچاپن

  • هموطن2 هموطن2 (19 شهریور 1401 ساعت 08:49)

    از دولت و مجلس و خودرو سازان و پیمانکاران همه وهمه دستشون توی یک کاسه بر علیه ملت. اینهم رقابت. خودرو خارجی با کدوم لگن ساز ایرانی رقابت کنه وقتی وارد کننده لگن سازهاو دست پرورده های خودتونه. واقعآ شرم آوره مردم را چی فرض می کنید.

  • Ali Ali (12 شهریور 1401 ساعت 23:41)

    خب...رانتی دیگر نصیب مافیای خودرو شد.
    واردات با قیمت جهانی میانگین ۱۵ هزار دلار یعنی ۴۰۰ میلیون و عرضه و فروش در بورس کالا به شکل مزایده تا قیمت‌هایی سه برابر!
    چقدر هم واردات خودروی اقتصادی قراره به درد طبقه ضعیف بخوره که بتونن خودروی اقتصادی سوار بشن...!
    فقط تحریم گاریسازان جواب خواهد داد.

  • milad milad (12 شهریور 1401 ساعت 20:22)

    نشستن تو مجلس بعد اینهمه جنگ و جدل(شو واسه مردم)اخر سر واردات رو ازاد کنیم یا نکنیم...خلاصه گفتن ازاد.شما خودروسازها بفرمایید هر چی عشقتون میکشه بیارید هر قیمتی هم که دوست دارید بدین مردم(بچپونید).مسخره مسخره مسخره.وارداتی که باعث ارزونتر شدن محصولات داخلی نشه چه فایده داره حتی ایجاد رقابت هم نکنه