1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. فهرست خودروهای وارداتی به کشور اعلام شد

فهرست خودروهای وارداتی به کشور اعلام شد

9 آبان 1401
  • 1

اسامی 5 شرکت دیگر، به لیست شرکت های واردکننده خودرو اضافه شد تا تعداد شرکت هایی که مجوز واردات را دریافت کرده اند، به ۱۲ شرکت برسد. وی همچنین اسامی تعدادی خودرو که قرار است از طریق این شرکت ها به کشور وارد شوند را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت صمت، اضافه شدن این 5 شرکت را دلیلی برای رد شائبه انحصار توسط 7 شرکت خودروسازی عنوان کرد که پیشتر نام آنها مطرح شده بود. به این ترتیب، اسامی ۵ شرکت دیگر شامل بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو که شرایط لازم برای واردات خودرو را بر اساس آئین‌نامه احصا کرده‌اند به فهرست ۷ شرکت واردکننده که قبلا اسامی آنها اعلام شده بود، اضافه شد.

در حالی سخنگوی وزارت صمت از رد« شائبه انحصار» در خصوص شرکت های واردکننده خودرو سخن می گوید که در بین اسامی اعلام شده نام شرکت ایران خودرو نیز به چشم می خورد. این اسامی شامل شرکت های بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو است که به گفته قالیباف شرایط مورد نیاز آیین نامه وزارت صمت را برای واردات خودرو احصا کرده‌ اند. 

قالیباف همچنین گفته است که این فهرست، همچنان باز است و درصورتی که شرکت متقاضی واردات خودرو، شرایط لازم در آئین‌نامه واردات خودرو را احراز کند، می تواند به فهرست واردکنندگان اضافه شود.

وی همچنین حدس و گمان ها مبنی بر اینکه واردات از چه کشورهایی صورت می گیرد را تقویت کرد و گفت: واردات خودرو از بین خودروهایی با برندهای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی انجام خواهد شد. به گفته او، خودروهایی مانند هیوندا اکسنت، هیوندا ای ۱۰، میتسوبیشی میراژ، چانگان سی اس ۳۵، ام جی ۳ و ام جی ۶، سیتروئن ۳ و محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات) جزو خودروهایی است که قرار است به کشور وارد شود؛ این خودروها در محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.

پیش از این اسامی ۷ شرکت سایپا، پارس خودرو، سایپا - سیتروئن، تجارت بین‌الملل و پشتیبانی کرمان خودرو، خودروسازی فردا، مکث موتور، آرین موتور پویا به عنوان واردکنندگان خودرو اعلام شده بود.

 

منبع car.ir


نظرات

  • علی علی (9 آبان 1401 ساعت 20:06)

    تنها از چین میتونن خودرو وارد کنن