1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. هایما 8S در آستانه ورود به بازار، معرفی کامل + مشخصات

هایما 8S در آستانه ورود به بازار، معرفی کامل + مشخصات

24 آبان 1401
  • 0

نخستین دوره فروش هایما 8S بزودی آغاز می شود.

هایما یکی از برند های نسبتا شناخته شده چینی است که به علت عرضه کراس اور هایی نظیر S7 و S5 در ایران به محبوبیت رسیده بود. اما در یکی دو سال اخیر با عرضه خودرو های مدرن تر و قدرتمندتر، هایما قائله بازار ایران را به رقبا باخت و فروشش کاهش یافت. به همین علت ایران خودرو تصمیم گرفت تا با وارد کردن خودرو های جدید این برند، بار دیگر هایما را تبدیل به رقیبی سرسخت برای کراس اور های چینی کند.

هایما 8S یکی از این محصولات بود که بهار 1401 در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد تا با انبوهی از امکانات رفاهی و ایمنی و قوای فنی نسبتا پر قدرت برای رقابت با خودرویی نظیر فونیکس تیگو 8 پرو آماده شود. در تابستان تولید آزمایشی این خودرو در سایت خراسان ایران خودرو آغاز شد و اکنون در آبان 1401 خبر باز شدن قریب الوقوع طرح فروش هایما 8S به گوش می رسد.

مشخصات فنی هایما 8S

هایما 8S از یک موتور 1.6 لیتری توربو بهره می برد که 192 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور داشته و این توان را از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می کند تا شتاب صفر تا صد 8 ثانیه ای را برای راننده فراهم کند. سیستم تعلیق این خودرو در جلو مک فرسون و در عقب مولتی لینک بوده و ترمز های آن در هر 4 چرخ دیسکی و مجهز به ABS - EBD - BAS هستند. 7.2 عددی است که هایما به عنوان مصرف سوخت ترکیبی کراس اور 1560 کیلوگرمی خود اعلام کرده.

4J9y0joFfnuIiG2fnLBjMaQBp9xOvMtmEsD2KvrD.webp

امکانات ایمنی هایما 8S

علاوه بر سیستم های معمول نظیر سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل کشش TCS، هایما 8S به امکانات کمک رانندگی بیشتری نظیر سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم ترمز اضطراری هوشمند AEB را دارد که این خودرو را در سطح بالاتری از اکثر کراس اور های موجود در بازار قرار می دهد. 
همچنین این خودرو به 6 ایربگ در 8 نقطه شامل سرنشین جلو و راننده، جانبی های جلو و پرده ای جلو و عقب مجهز است.

BiGkF5aT3oLKokTyQFLp7kETEneLCFFnUl7zqvRA.webp

امکانات رفاهی هایما 8S

شیشه بالابر های برقی با پاور ویندوز، آینه های جانبی با تنظیم و تاشوندگی برقی، سقف پانوراما برقی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، صندلی های جلو برقی با تنظیم 8 حالته برای راننده و 4 حالته برای سرنشین، گرمکن صندلی های جلو، گرمکن آینه های جانبی، سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش لمسی 10 اینچی و دکمه های کنترل از روی فرمان و 4 بلندگو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین 360 درجه، سنسور های پارک جلو و عقب و سنسور TPMS از جمله آپشن های قابل ذکر این خودرو هستند.

L7DoWZAj1cLuKWyg8Wl18pEl2FO0ZRmgYBdlcrJM.webp

قیمت هایما 8S

قیمت مدل فول آپشن هایما 8S در بازار چین در محدوده 18 هزار دلار است که با احتساب دلار 34 هزار تومانی در حدود 612 میلیون تومان می شود. با احتساب هزینه های جانبی تولید و عوارض، عددی در حدود 900 میلیون تومان را می توان به عنوان هزینه تولید این خودرو در نظر گرفت. اما شرایط بازار ایران مقداری متفاوت است و بسیاری از خودرو ها قیمت فروشی بسیار بالاتر از ارزش واقعی خود دارند، به عنوان مثال فونیکس تیگو 8 پرو، رقیب مستقیم هایما 8S قیمتی فراتر از 1 میلیارد و 800 میلیون تومان دارد. با توجه به شرایط بازار، پیش بینی می شود ایران خودرو محصول جدید خود را در بازه 1 میلیارد الی 1 میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت گذاری کند.

منبع Car.ir


نظرات