1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. فونیکس FX رسما رونمایی شد + انواع مدل ها و قیمت

فونیکس FX رسما رونمایی شد + انواع مدل ها و قیمت

فونیکس FX رسما رونمایی شد + انواع مدل ها، قیمت و شرایط فروش
3 دی 1401
  • 0

مدیران خودرو پنج شنبه گذشته با برگزاری مراسمی که با حضور نمایندگان برند فونیکس، مدیران شرکت و اصحاب رسانه در هتل استقلال تهران برگزار شد، فونیکس FX، چهارمین محصول برند فونیکس را در دو مدل با پیشرانه های مختلف معرفی کرد.
فونیکس اف ایکس کراس اور کوپه ای است که در دیگر بازار ها با نام اومودا 5 عرضه می شود، این خودرو بر اساس زبان طراحی جدید "هنر در حرکت" کمپانی طراحی شده تا اکنون با محصولی با طراحی جسورانه و جوان پسند روبرو باشیم، مدیران خودرو در این مراسم اطلاعاتی در مورد انواع مدل های فونیکس FX، مشخصات فنی فونیکس FX، زمان عرضه و... اعلام کرد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

09.webp

سال گذشته بود که مدیران خودرو از برند فونیکس به عنوان برند لوکس زیر مجموعه خود رونمایی کرد، این برند تا کنون خودروهای تیگو 8 پرو، تیگو 7 پرو و آریزو 6 پرو را عرضه کرده بود و اکنون با هدف جذب بیشتر جوانان، اقدام به معرفی فونیکس FX اف ایکس به عنوان جدیدترین محصول خود کرد تا بتواند با ظاهر جذاب، امکانات رفاهی و ایمنی مدرن و قوای فنی جذاب، محصولی اسپرت و جوان پسند را با قیمتی بین تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو روانه بازار کشور کند.
17.webp

در این مراسم مدیران خودرو از قصد خود برای عرضه فونیکس اف ایکس در 3 مدل مختلف خبر داد، بر این اساس مشخص شد فونیکس اف ایکس در ابتدا تحت عنوان فونیکس FX اکسلنت عرضه می شود، مدتی بعد فونیکس FX پریمیوم وارد بازار خواهد شد و سپس، نسخه ای دیگر با سیستم انتقال قدرت AWD وارد بازار کشور می شود.
07.webp

مشخصات انواع فونیکس FX

بنابر آنچه مدیران خودرو تا کنون اعلام کرده، تمام نسخه های فونیکس FX دارای ویژگی های ظاهری و امکاناتی یکسان خواهند بود و تفاوت آن ها، تنها در پیشرانه، جعبه دنده و نوع سیستم انتقال قدرت خواهد بود، نخستین مدل فونیکس FX در ایران، فونیکس FX اکسلنت است که با پیشرانه 1.5 لیتری توربو و گیربکس CVT 9 سرعته عرضه خواهد شد، مشخصاتی کاملا مشابه با فونیکس تیگو 7 پرو، سیستم تعلیق این خودرو در جلو مک فرسون بوده و در عقب، اکسل نیمه مستقل میله پیچشی برای آن انتخاب شده است، نیروی موتور این خودرو نیز به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.
به گفته مدیران خودرو تولید نسخه اکسلنت تنها 700 دستگاه خواهد بود و بعد از آن فقط دو تیپ بعدی ابن خودرو عرضه خواهد شد.
03.webp

دومین تیپ فونیکس FX که احتمالا محبوب ترین و پر تیراژ ترین آن نیز خواهد بود، فونیسک FX پریمیوم است که قوای فنی آن کاملا با تیگو 8 پرو یکسان است، پیشرانه 1.6 لیتری توربو GDi و گیربکس دوکلاچه تر 7 سرعته که نیروی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند، تعلیق جلوی این مدل نیز مک فرسون است، اما برای چرخ های عقب، سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک انتخاب شده تا سواری و پایداری بهتری شاهد باشیم.

سومین نسخه فونیکس FX، با همان قوای فنی تیپ پریمیوم عرضه خواهد شد، با این تفاوت که در این مدل شاهد انتقال قدرت موتور به هر 4 چرخ خودرو خواهیم بود.

نام خودرو پیشرانه قدرت گشتاور جعبه دنده انتقال قدرت
فونیکس FX اکسلنت 1.5 لیتری توربو 156 اسب بخار 230 نیوتن متر 9 سرعته CVT دیفرانسیل جلو
فونیکس FX پریمیوم 1.6 لیتری توربو GDi 197 اسب بخار 290 نیوتن متر 7 سرعته W DCT دیفرانسیل جلو
فونیکس FX AWD 1.6 لیتری توربو GDi 197 اسب بخار 290 نیوتن متر 7 سرعته W DCT دو دیفرانسیل AWD

 

02.webp


امکانات رفاهی و ایمنی انواع فونیکس FX

از تجهیزات ایمنی فونیکس FX می توان به شش کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، اتوهلد، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم تثبیت خودرو بین خطوط، هشدار ترافیک در عقب، کنترل کشش، کنترل خودرو در سرازیری، ترمز اضطراری هوشمند، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و... اشاره کرد، این خودرو  در زمینه تجهیزات رفاهی نیز با دست پر راهی بازار خواهد شد.

از امکانات این خودرو می توان به نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی در پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی سیستم مالتی مدیا، دوربین 360 درجه و دنده عقب، سانروف برقی، سنسور نور، سنسور باران، گرمکن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، درب برقی صندوق عقب، نورپردازی داخل کابین، سیستم صوتی سونی، شیفتر دنده برقی، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیتسم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، ترمز پارک برقی و … اشاره کرد.

تجربه سواری با فونیکس FX  در پیست آزادی را اینجا بخوانید، همچنین Car.ir تست ترمز و شتاب فونیکس FX را نیز در پیست آزادی انجام داده که در ویدیو زیر قابل مشاهده است:

 

08.webp

قیمت و زمان عرض فونیکس FX

مسئولین مدیران خودرو در مراسم رونمایی فونیکس FX اعلام کردند فروش تیپ اکسلنت این خودرو به زودی آغاز خواهد شد و تقریبا یک ماه بعد، تیپ پریمیوم فونیکس FX راهی بازار کشور می شود، ایشان اعلام قیمت نهایی خودرو را با توجه به شرایط ناپایدار ارزی و اقتصادی، به زمان آغاز اولین دور فروش فونیکس FX موکول کردند.


بروزرسانی 3 دی 1401 ساعت 12:00

نخستین شرایط فروش فونیکس FX:

مدیران خودرو قیمت فونیکس FX اکسلنت را در روز شنبه سوم دی ماه سال 1401، 1 میلیارد و 280 میلیون تومان اعلام کرد، برای این خودرو در ابتدا شرایط فروش با موعد تحویل 45 روز کاری آغاز شد و سود انصراف 12 % اعلام شد، اما ساعتی بعد این شرکت با صدور اطلاعیه ای دیگر خبر از لغو این شرایط فروش تا اطلاع ثانوی به دلیل وجود مشکلات فنی داد.

 

منبع car.ir


نظرات