1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. هفته آینده، تحویل نخستین سری خودروهای وارداتی؟

هفته آینده، تحویل نخستین سری خودروهای وارداتی؟

16 فروردین 1402
  • 0

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه پیگیری ها و اظهار نظرهای خود در مورد عرضه خودروهای وارداتی اعلام کرد: اولین سری خودروهای وارداتی به احتمال بسیار زیاد در هفته آینده تحویل داده خواهد شد و همچنین ۳۰۰ دستگاه النترا نیز در هفته آینده عرضه می‌شود.

وی در گفت و گویی اظهار کرد: تاکنون ۱۱۰۸ خودرو وارد و عرضه شده که از این تعداد بیش از ۴۰۰ دستگاه، چانگان بوده و احتمالا هفته آینده دعوتنامه‌های آن‌ها برای مشتریان ارسال خواهد شد که وارد مرحله تکمیل وجه می‌شوند و می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند. بنابراین تحویل اولین سری خودروهای وارداتی هفته آینده انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه عرضه خودروهای وارداتی طبق برنامه در حال انجام است و روال خود را در سامانه طی می‌کند، اعلام کرد: همچنین هفته آینده، در ادامه‌ی عرضه‌ خودروهای وارداتی، حدود ۳۰۰ دستگاه هیوندای النترا عرضه خواهد شد. البته عرضه‌های سنگین‌تر (تعداد بالاتر) در مدل‌های متنوع‌تر، تقریبا از خرداد ماه آغاز می‌شود.  

وی افزود: خودروهای وارداتی در چند وضعیت ممکن است وجود داشته باشند، یا از کشتی در حال بارگیری هستند، یا در راه هستند، یا ترخیص شده و در گمرکات هستند یا بر خط تولید هستند؛ بنابراین خودروهای وارداتی در یکی از این مراحل، فرآیند واردات برای رسیدن به کشور را طی می‌کنند.  

گفتنی است که اولین محموله خودروهای وارداتی شامل ۲۲ خودرو از شش نمونه محصولات کیا ازجمله سراتو،  ریو،  پیکانتو،  پگاس،  سونت و اسپورتیج،  پس از پنج سال توقف،  سوم دی ماه سال گذشته وارد کشور شد.

در حالی که از ابتدا قرار بود خودروهای وارداتی صرفا در بورس کالا عرضه شوند، این تصمیم تغییر کرد و سامانه یکپارچه تخصیص خودروها جایگزین عرضه در بورس کالا شد.   متقاضیان پس از تعریف حساب وکالتی،   ۵٠٠ میلیون تومان را واریز کرده و سپس برای ثبت‌نام خودروها اقدام کردند.

در نهایت هم قرعه‌کشی نوبت‌دهی در روز ٢١ اسفند ماه برای تعیین زمان تحویل حدودا ١٢٠ هزار متقاضی ثبت‌نام کرده انجام شد؛   بدین ترتیب وزارت صمت تمام تلاش خود را کرد تا اولین عرضه خودروهای واردتی را در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ انجام دهد که این اتفاق هم افتاد و روز ٢٨ اسفند ماه ١۴٠١،   وزارت صنعت، معدن و تجارت اولین نوبت خودروهای وارداتی را در سامانه aleauto.ir برای فروش عرضه کرد.

منبع ایسنا


نظرات