1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نگاهی به قیمت جدید برخی از خودروهای داخلی در اولین روز زمستان

نگاهی به قیمت جدید برخی از خودروهای داخلی در اولین روز زمستان

2 دی 1399
  • 3

 

در حال حاضر فقط کسانی که برای مصرف شخصی نیاز به خودرو دارند برای خرید خودرو اقدام می‌کنند و خرید برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تقریباً به صفر رسیده است.

رکود حاکم بر بازار حتی در قرعه کشی های خودروسازان هم تاثیر گذاشته و از تعداد متقاضیان تا حدودی کاسته شده است . کرونا و وضعیت بد اقتصادی فعلی در جامعه تشدید کننده بازار سکن خودور در کشور شده است .

کاهش قیمت خودرو این هفته نیز ادامه دارد و فقط کسانی که برای مصرف شخصی نیاز به خودرو دارند برای خرید خودرو اقدام می‌کنند و سرمایه گذاران فعلا ریسک وارد شدن به این بازار را نمی‌کنند.

Li.jpg

قیمت‌های خودروهای وارداتی نیز در حال ریزش است و اگر واردات انجام شود و عرضه مناسبی داشته باشد، این کاهش شدیدتر خواهد بود.

رکود از یک سو و بی‌ثباتی قیمت‌ها از سوی دیگر باعث شده تا بازار خودرو این‌روزها در شرایط خاصی قرار بگیرد. پیش‌تر بازار خودرو برای هر تغییر و تحولی منتظر نرخ ارز بود، اما اکنون چند عامل دست‌به‌دست هم داده‌‌ و باعث شده است تا این بخش در شرایط ویژه‌ای قرار بگیرد. برخی از کارشناسان معتقدند که پیروزی بایدن در انتخابات این روزها بازار را تحت تاثیر خود قرار داده و قیمت‌ها را به سمت‌وسوی آرام‌تری هدایت می‌کند.

در حال حاضر در اولین روز از شروع زمستان ۹۹، در بازار تهران خودرو پارس سال با قیمت 192 میلیون، پارس ال ایکس 227 میلیون، 206 تیپ 2 حدود 178 میلیون، پژو 207 دستی 270 میلیون، دنا پلاس اتوماتیک 405 میلیون، پراید 131 حدود 98 میلیون، کوییک آر 142 میلیون، کوییک معمولی 135 میلیون، ساینا 124 میلیون، تیبا هاچ بک 120 میلیون، سمند EF7 بنزینی 183 میلیون و مدل دوگانه سوز 210 میلیون، دنا معمولی 245 میلیون و مدل دنا پلاس دستی 290 میلیون تومان قیمتگذاری شدند.

*قیمت های اعلامی در حدود ۵ درصد نوسان دارند و فروشندگان در صورت فروش فوری حتی با نرخ کمتری هم حاضر به فروش خودروی خود می باشند .

 

 



نظرات

  • Ahmad Ahmad (2 دی 1399 ساعت 18:02)

    موقع بالا رفتن قیمت ماشین و دلار همچون خرگوش اما موقع کم شدن قیمت همچون لاکپشت سوار بر حلزون

  • مرتضی مرتضی (2 دی 1399 ساعت 11:45)

    با سلام ..با این همه قیمتها نمیشه ماشین خرید ..برای پراید ۹۸ میلیون بازم زیاده ...قینت پراید ۲۰ میلیون خوبه تا افراد کم درآمد هم توان خرید داشته باشن

  • سعید حاجی نصیری سعید حاجی نصیری (2 دی 1399 ساعت 11:07)

    موقع بالا رفتن قیمت لحظه ای بالا میبرن، اما وقتی قیمت ها باید بیاد پایین به روی مبارکشون نمیارن