1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. تارا از دور قرعه کشی خارج می شود

تارا از دور قرعه کشی خارج می شود

30 شهریور 1401
  • 0

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت ضمن اعلام این خبر که از این به بعد، قرعه کشی خودرو به صورت ماهیانه انجام خواهد شد، از خروج خودرو تارا از دور قرعه کشی تا دو ماه آینده خبر داد. 

این مقام وزارت صمت اعلام کرد که ایران خودرو در نظر دارد به تدریج کلیه طرح های قرعه کشی را لغو کند. نخستین خودرویی که این شرکت از شمول قرعه کشی خارج خواهد کرد، خودرو تارا است. 

پیش از این سایپا نیز از تصمیم خود برای خارج کردن همه محصولات این شرکت خبر داده بود؛ در همین راستا در دور سوم قرعه کشی، همه محصولات این شرکت به جز سایناS خارج از فرآیند قرعه کشی عرضه شدند.  

ایران‌خودرو پیشتر با عرضه دو خودرو هایما و تارا در بورس، خروج محصولات خود را از دور قرعه کشی استارت زده و این دو خودرو را برای کشف قیمت پایه در بورس کالا عرضه کرد. به گفته قالیباف، ایران خودرو در نظر دارد به تدریج خودروهای پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ دو را نیز وارد بورس کالا کند که در این صورت، امکان تأمین نقدینگی به منظور خروج خودروها از قرعه‌کشی فراهم خواهد شد.

امید قالیباف همچنین اعلام کرد که از این به بعد، هر ماه قرعه‌کشی تخصیص خودرو انجام می شود و در هر عرضه، ۱۰۰ هزار خودرو در معرض فروش قرار می گیرد. اما به تدریج شاهد خارج شدن همه خودروها از شمول قرعه کشی خواهیم بود. 

حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو یکی از اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و وزیر صمت، به دفعات بر این موضوع تأکید کرده است. در راستای اجرای این تصمیم، تاکنون ۱۱ خودرو از دور قرعه‌کشی خارج شده اند.

در بند 5 از فرمان هشت ماده‌ای رئیس‌جمهور در حوزه خودرو در رابطه با شیوه عرضه خودرو با هدف ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم آمده است:‌ ضمن حذف تدریجی روند قرعه‌کشی با افزایش عرضه، فرآیند فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی فوراً اصلاح و شفاف‌سازی لازم در این زمینه انجام شود.

 

منبع car.ir


نظرات