1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. استاندارد ایمنی عابر پیاده برای پژو ۲۰۷

استاندارد ایمنی عابر پیاده برای پژو ۲۰۷

1 آبان 1401
  • 0

شرکت ایران‌خودرو که پیش از این خبر از دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده برای خودروهای تارا، دنا، رانا داده بود، اعلام کرد که استاندارد ایمنی عابر پیاده برای محصول پژو ۲۰۷ نیز دریافت شده است.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو، دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده برای محصول تارا و ایجاد زیرساخت مهندسی و نیازمندی‌های این استاندارد در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو را تحولی بنیادین در این حوزه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، پژو ۲۰۷ هم آزمون ایمنی عابر پیاده را با موفقیت پشت طی کرده است.

محسن رضایی‌منش اظهار کرد: ۲۰۷ پس از خودروهای تارا، رانا و دنا، چهارمین محصول ایران خودرو است که استاندارد به‌روز و سخت‌گیرانه ایمنی عابر پیاده ECE R127 را کسب می کند.

معاون تحقیقات، توسعه و تکوین محصول ایران‌خودرو در رابطه با این آزمون افزود: آزمون عابر پیاده شبیه‌سازی برخورد پا و سر عابر پیاده با قسمت‌های مختلف سپر و در موتور است که در یک مرکز تست معتبر اروپایی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مرکز صدور ایمارک انجام شده و محصول P۲۰۷ موفق شده است که کلیه الزامات استاندارد ECE R127 را کسب کند و مورد تایید نمایندگان رسمی و قانونی مرکز صدور ایمارک قرار گیرد. 

وی همچنین اضافه کرد: مراحل فنی و قانونی صدور تاییدیه بین‌المللی E mark در حال انجام است.

رضایی منش با اعلام این‌که با هماهنگی و استفاده از حوزه‌های دانش‌بنیان، بررسی‌های مهندسی در دستور کار ارتقای استانداردها است، گفت: پیش از انجام این آزمون، محاسبات مهندسی و شبیه‌سازی‌های کامپیوتری تصادف با عابر پیاده انجام شده و بررسی‌های لازم و بهبود عملکرد ناحیه برخورد، برای کاهش ضربات وارده به عابر پیاده انجام شده است.

 

منبع ایکوپرس


نظرات