1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. چری
  4. تیگو 8
  5. پرو مکس (2020-2024)

تیگو 8 پرو مکس

Fownix Tiggo 8 ProMax 2020-2022

تیپ ها
  • 2,809,800,000 (تومان)
  • 2,950,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
2000 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک دو کلاچه
7.2 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

مزایا

  • لیست بی‌پایانی از آپشن!
  • سواری نرم و کابین جادار
  • ویژگی های فنی رقابتی
  • ایمنی بالا

معایب

  • عدم سازگاری پیشرانه توربو (تزریق مستقیم) با بنزین بی کیفیت
  • کیفیت پایین تر از حد انتظار چرم صندلی ها
  • تاخیر صفحه کیلومتر نسبت به شتابگیری

چری تیگو 8 پرو مکس بخرم؟

برای خرید یک خودرو با برند غیر چینی که امکانات و ویژگی های فنی تیگو 8 پرو مکس را ارائه دهد، باید بیش از 2 برابر هزینه کنید! آن هم نمونه های کارکرده که چندین سال از عمر آنها نیز میگذرد؛ از طرف دیگر پرداخت بیش از 2 میلیارد تومان برای خرید یک خودروی چینی، شاید برای بسیاری همچنان قابل‌قبول نباشد.

واقع بینانه باید گفت، اگر با چینی بودن خودروی خود مشکلی نداشته باشید، تیگو8 پرومکس یک خودروی با کیفیت چینی است و ارزش خرید نسبتا بالایی دارد.

معرفی خودروتیگو 8 پرو مکس

تیگو 8 پرو مکس، پرچمدار محصولات برند فونیکس در ایران است که یک سال پس از عرضه تیگو 8 پرو به بازار معرفی شد. این خودرو در واقع نسخه دو دیفرانسیل تیگو 8 پرو محسوب می شود که از قوای محرکه بسیار قوی تری نیز بهره می برد. این خودرو ابتدا توسط کمپانی چری در سال 2021 معرفی شد و سپس صادرات آن به بازار های دیگر در دستور کار قرار گرفت. در واقع، چری با افزودن سیستم AWD به کراس اور پرچمدار خود مهم ترین نقص این خودرو را رفع کرد تا بتواند با خیالی آسوده به رقابت با کراس اور های مشهور ژاپنی، کره ای و حتی اروپایی بپردازد.

مدیران خودروخیلی زود و در راستای تجهیز تیگو 8 پرومکس به سلاح های بیشتر، اقدام به معرفی تیگو 8 پرومکس IE با امکانات بیشتر کرد تا دیگر جای انتقادی به امکانات رفاهی این مدل وجود نداشته باشد، تیگو 8 پرو مکس IE به مواردی مانند گرمکن صندلی های عقب، گرمکن فرمان و دوربین ثبت وقایع نیز مجهز شده که در نمونه های قبلی وجود نداشتند.

 

02.webp

مشخصات فنی تیگو 8 پرو مکس

فونیکس تیگو 8 پرو مکس از یک موتور جدید بهره می برد که تاکنون روی هیچ یک از محصولات چری در داخل ایران دیده نشده است؛ یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi روی این خودرو قرار گرفته که حداکثر 254 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 390 نیوتن متر گشتاور از 2000 تا 4000 دور در دقیقه تولید می کند. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس دو کلاچه تر 7 دنده (Wet DCT) به هر چهار چرخ خودرو منتقل شده و تیگو 8 پرو مکس را طی 7.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رسانند.

تیگو 8 پرو مکس در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در محور جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در محور عقب از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BA نیز مجهزند.

تیگو 8 پرومکس خودرویی سنگین وزن بوده و 1712 کیلوگرم وزن خالص آن است. با این حال این خودرو در 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی تنها 7.2 لیتر بنزین مصرف می کند که برای یک کراس اور سنگین وزن و پر شتاب عددی قابل قبول به نظر می رسد.

 

20.webp

 

ایمنی تیگو 8 پرو مکس

چری تیگو 8 پرو مکس مجهز به 6 ایربگ است (سرنشینان جلو، جانبی های جلو، پرده ای جلو و عقب). همچنین این خودرو با شرکت در تست تصادف های موسسه چاینا انکپ (C-NCAP) موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده تا خودرویی مطمئن در حوادث رانندگی به شمار آید. سیستم های کمک رانندگی نصب شده روی این خودرو از جمله سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC نیز به افزایش ایمنی این خودرو در هنگام رانندگی کمک می کنند. اما جدا از تمام موارد ذکر شده، جذاب ترین سیستم ایمنی نصب شده روی پرو مکس، مجموعه ADAS با انبوهی از رادار های مختلف است.

پس از تیگو 8 پرو و فونیکس FX، تیگو 8 پرو مکس سومین خودروی بازار ایران است که به مجموعه ایمنی ADAS مجهز شده است. ADAS یا Advanced Driver Assistance Systems مجموعه‌ای از سیستم‌های پیشرفته همیار راننده است که با استفاده از اطلاعات دریافتی از رادارهای مختلف خودرو، در فرایند رانندگی به یاری راننده می‌آید، در کل وظیفه این سیستم‌ها افزایش امنیت خودرو و به‌طورکلی افزایش ایمنی جاده‌هاست.

مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی ADAS که برای تیگو 8 پرو مکس در نظر گرفته‌شده عبارت‌اند از:

  • BSD: رادار نقطه کور یا Blind Spot Detection

 سیستم نظارت بر نقاط کور راننده شامل سیستم هشدار باز کردن درب خودرو و هشدار نزدیک شدن خودرو از عقب و یا برخورد آن به این صورت که هنگام رانندگی یا پارک کردن برای باز کردن درب خودرو، در صورت ورود هرگونه شی یا انسان به منطقه کور به راننده آلارم می‌دهد.

  • LCA: سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین یا Lane Centering Assist

این سیستم همواره بر ترافیک جانبی و عقب خودرو نظارت می‌کند تا با پیش‌بینی زودهنگام خطر برخورد به هنگام تغییر لاین، به راننده هشدار دهد.

  • RCTA: رادار تصادف از عقب یا Rear Cross Traffic Alert

هنگام دنده‌عقب به‌صورت عمودی یا مورب، در صورت نزدیک شدن وسیله نقلیه، با به صدا درآوردن آلارم به راننده هشدار می‌دهد.

  • LDW: سیستم هشدار خروج از لاین (رادار بین خطوط) یا Lane departure warning

در صورت انحراف خودرو از خط جاده، به راننده هشدار داده می‌شود.

  • LKA: سیستم کمکی ماندن در لاین یا Lane Keeping Assistant

با کنترل مداوم فرمان الکترونیکی خودرو از راننده پشتیبانی می‌کند و به نگه داشتن وسیله نقلیه بین خطوط کمک می‌کند. مزیت اصلی برای راننده کاهش کنترل فرمان و در نتیجه راحتی بیشتر رانندگی است. اگرچه  LKA قادر است خودرو را در مرکز خط در شرایط خاصی نگه دارد، اما این عملکرد برای رانندگی خودکار در نظر گرفته نشده.

  • ACC: کروز کنترل هوشمند تطبیقی یا Adaptive Cruise Control

این سیستم، در واقع همان مدل پیشرفته کروز کنترل است که علاوه بر حفظ سرعت تعیین‌شده، توانایی حفظ فاصله زمانی تعیین‌شده با خودروی جلویی را نیز دارد.

  • TJA: سیستم کمکی حرکت در ترافیک یا Traffic Jam Assistant

این سیستم در محدوده سرعت 0 تا 60 کیلومتر بر ساعت و در خیابان‌هایی که به‌طور استاندارد خط‌کشی شده باشند، توانایی کنترل خودرو در بین خطوط را دارد و اگر جاده خط‌کشی نداشته باشد نیز از موقعیت خودروی جلویی پیروی می‌کند.

  • ICA: سیستم کمکی کروز هوشمند Intelligent Cruise Assistance

در محدوده سرعت 60 تا 150 کیلومتر در ساعت، هنگامی‌که علامت‌گذاری خطوط وجود داشته باشد، خودرو را در لاین خود نگه می‌دارد. اگر علائم خطوط در دسترس نباشد، از موقعیت خودروی جلویی  پیروی می‌کند.

  • IHC: سیستم کنترل هوشمند نوربالا Intelligent High Beam Control

این سیستم بسته به شرایط ترافیکی و محیطی، نور بالای خودرو را فعال و غیرفعال می‌کند تا در هنگام رانندگی در شب از نور بهینه استفاده کنید.

  • FCW: رادار تصادف از جلو یا Forward Collision Warning

هنگام ایجاد ترافیک در جلو، یا نزدیک شدن بی‌محابا به خودرو یا مانعی در جلو، ابتدا یک پیش هشدار نمایش داده می‌شود و در صورت ادامه خطر، یک آلارم دنباله‌دار به صدا درمی‌آید.

  • AEB: ترمز اضطراری خودکار یا Autonomous emergency braking

همچنین در صورت عدم واکنش راننده به هشدارها و بحرانی شدن وضعیت، خودرو به‌صورت خودکار ترمز گرفته و سرعت را کاهش می‌دهد.

 

13.webp

 

امکانات رفاهی تیگو 8 پرو مکس

پرچمدار فونیکس در ایران از نظر امکانات رفاهی خودرویی بسیار کامل بوده و تقریبا می توان گفت که نقصی از نظر آپشن ندارد. مواردی نظیر شیشه بالابر های برقی اتوماتیک با پاور ویندوز، آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، آینه وسط ضد انعکاس نور، سقف پانوراما با مساحت 1.17 مترمربع، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه منطقه ای با تنظیمات جداگانه برای ردیف عقب، چراغ های جلو LED به همراه سیستم گردش نور در پیچ (AFS) و تنظیم ارتفاع اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب و دوربین 360 درجه، کروز کنترل هوشمند، درب صندوق برقی به همراه سنسور سوئیچ (باز شدن خودکار درب صندوق هنگام نزدیک شدن سوئیچ به آن)، سیستم صوتی سونی با 6 بلندگو و مانیتور 10.25 اینچی لمسی، کول باکس کنسول میانی، شارژر وایرلس گوشی موبایل، صندلی های جلو با تنظیم برقی مجهز به سردکن و گرمکن، سنسور TPMS، شیفتر پشت فرمان، ترمز پارک برقی و اتوهلد لیست بلند و بالای امکانات تیگو 8 پرو مکس را تشکیل می دهند.

همچنین قابل ذکر است که از نظر آپشن ها و سیستم های ایمنی، هیچ تفاوتی میان تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرو مکس وجود ندارد.

 

14.webp

 

طراحی تیگو 8 پرو مکس

از نظر ظاهری تیگو 8 پرو مکس نسبت به نسخه تک دیفرانسیل خود یعنی تیگو 8 پرو دستخوش تغییراتی شده است. در نمای جلو بزرگترین تغییر مربوط به جلوپنجره خودرو می شود که اندازه آن بزرگ تر و پهن تر شده است. چراغ ها همان طراحی باریک و کشیده را دارند و متصل به جلوپنجره طراحی شده‌اند. تغییر بعدی مربوط به سپر خودرو است که ظاهری بزرگتر و جذاب تر پیدا کرده‌.

 

19.webp

 

در نمای جانبی تغییری رخ نداده و سادگی همچنان حرف اول را می زند. گلگیرها کمی بیرون زده از بدنه طراحی شده تا در کنار خطوط نسبتا برجسته کناری، خودرو را عضلانی تر جلوه دهند. رینگ های 18 اینچی اما کمی برای ابعاد خودرو کوچک به نظر می رسند و بهتر بود که سازنده از یک رینگ جدید 19 اینچی برای محصول خود استفاده می کرد.

 

01.webp

 

به بخش عقب خودرو می رسیم جایی که همان طراحی زیبای تیگو 8 پرو تکرار شده و تنها برخی جزئیات تفاوت پیدا کرده‌اند. چراغ های اصلی همچنان همان طراحی کشیده و نسبتا باریک خود را حفظ کرده و تنها گرافیک داخلی آنها تغییر کرده که به زیباتر شدن این نما کمک کرده اند.
روی درب صندوق محل نصب پلاک به همراه یک خط کرومی که دو چراغ را به یکدیگر متصل کرده وجود دارند. همچنین خطوط برجسته و حجم پردازی های متعدد در این نما به چشم میخورد. بر روی سپر نیز تغییر دیگری به چشم میخورد و آن هم استفاده از چهار خروجی اگزوز دایره‌ای در دو طرف خودرو است که نمای اسپرتی به خودرو داده اند.

 

17.webp

 

کابین و فضای داخلی تیگو 8 پرو مکس

داخل کابین تیگو 8 پرو مکس تغییر خاصی نداشته و همان کابین تیگو 8 پرو عینا در اینجا نیز تکرار شده است. به سبک محصولات مرسدس بنز و برخی خودروسازان دیگر که اکنون همین رویه را پیش گرفته‌اند، صفحه مالتی مدیای این خودرو با صفحه دیجیتالی کیلومتر شمار به صورت یکپارچه طراحی شده اند.

یکی از نکات مثبت کابین این خودرو تریم دو رنگ آن است که ظاهری جذاب به کابین و داشبورد خودرو بخشیده، همچنین تنظیمات سیستم تهویه مطبوع در این خودرو علاوه بر اینکه به صورت سه کاناله است، به صورت لمسی طراحی شده و در قسمت انتهایی کنسول میانی قرار گرفته است. از دیگر نکات بروز این کابین استفاده از لیور دنده برقی است که سبب شده کنسول وسط یک فضای بیشتر در زیر خود داشته باشد.

ارگونومی صندلی های این خودرو قابل قبول است و همچنین متریال به کار رفته درون کابین و داشبورد این خودروی لوکس کیفیت قابل قبولی دارند. از نظر فضای اتاق تیگو 8 پرومکس فضای بسیار خوبی برای سرنشینان ردیف اول و دوم دارد. با اینکه این خودرو به صورت 7 نفره و با 3 ردیف صندلی عرضه می شود اما ردیف سوم اصلا فضای مناسبی برای بزرگسالان ندارد و تنها مناسب کودکان است.

 

10.webp

 

تجربه رانندگی با تیگو 8 پرو مکس

در روزهای اولیه معرفی تیگو 8 پرو مکس در بازار ایران فرصتی بدست آمد تا بتوانیم تجربه رانندگی کوتاهی با جدیدترین پرچمدار مدیران خودرو در ایران بدست آوریم، 

همانند مدل قبلی یعنی تیگو 8 پرو، با نشستن پشت فرمان خودرو به هیچ وجه حس نشستن در کابین یک ماشین بی کیفیت به شما دست نخواهد داد، صندلی ها راحتی مناسبی دارند و ادوات فرمان نیز حس خوبی به راننده منتقل می کند، دید خوب راننده به اطراف در کنار عملکرد مناسب دوربین 360 درجه همراه با عایق بندی مناسب کابین در همان لحظات اولیه رانندگی با تیگو 8 پرو مکس لبخند رضایت را بر لبان راننده می نشانند.

پس از شروع حرکت و فشردن بیشتر پدال گاز اما، تفاوت عظیم قوای حرکتی تیگو 8 پرو مکس با مدل قبلی نمایان می شود و اندکی پس از تخته کردن پدال گاز، دماغه خودرو بلند شده و راننده و سرنشینان داخل صندلی ها فرو می روند...، شتاب گیری خودرو فراتر از حد انتظار است و بی اغراق می توان شتاب و کشش تیگو 8 پرومکس با گشتاور 390 نیوتن متری را با غول هایی مثل ب ام و X3 مقایسه کرد...!

هرچند در لحظات اولیه حرکت وزن 1.7 تنی خودرو خود را نشان می دهد، اما به محض بالارفتن دور موتور شتاب گیری خودرو به شکل قابل قبولی آغاز می شود و این شتاب گیری خوب تا سرعت های بالا نیز ادامه میابد، گیربکس 7 سرعته 2 کلاچه تر تیگو 8 پرومکس نیز می تواند لقب بهترین جعبه دنده 2 کلاچه خودروهای چینی در بازار ایران را به خود اختصاص دهد و در همه شرایط عملکرد هوشمندانه و نرمی از خود نشان می دهد، اما عملکرد این جعبه دنده در حالت تیپ ترونیک همچنان با ایده آل هایی که از این خودرو انتظار می رود فاصله دارد، تیگو 8 پرو مکس دارای چندین حالت رانندگی از جمله Sport، Eco، Normal، Snow، Mud، Offroad و.... است که در هرکدام از این حالت ها، وضعیت نرمی فرمان، کلاچ گیری گیربکس و البته تقسیم نیرو میان محور ها تغییر میکند.

نکته جالب توجه این خودرو اما عملکرد فراتر از حد انتظار سیستم دو دیفرانسیل آن است، این سیستم با هوشمندی مناسب بیشترین چسبندگی ممکن را در شرایط برفی و گلی برای خودرو فراهم میکند تا به خوبی بتوان در شرایط نامناسب جوی روی توانایی های این خودرو حساب باز کرد.

سیستم تعلیق تیگو 8 پرو مکس نیز با اولویت حفظ کیفیت سواری تنظیم شده تا حاصل آن، مواجهه با یکی از نرم ترین کراس اور های فول سایز بازار ایران باشد، هرچند این نرمی زیاد باعث شده تا در سرعت های بالا، محور عقب خودرو در پیچ ها پایداری کامل نداشته باشد و در مانور های تند ناگهانی، در صورت خاموش بودن سیستم کنترل پایداری خطر ساز شود.

 

09.webp

 

تفاوت تیگو 8 پرو مکس با تیگو 8 پرو

مهم ترین تفاوت میان این دو خودرو در بخش فنی خلاصه می شود؛ جایی که تیگو 8 پرو مکس با بهره بردن از یک موتور 2 لیتری توربو به جای 1.6 لیتری، اکنون 57 اسب بخار قدرت و 100 نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد. تفاوت بسیار مهم دیگر میان این دو خودرو در وجود سیستم AWD یا همان دو دیفرانسیل در تیگو 8 پرو مکس است که ارزش خرید بالاتری به این خودرو در مقابل تیگو 8 پرو و سایر رقبا می دهد.

در بخش ظاهری نیز مواردی جزئی مانند سپر جلو و جلوپنجره جدید، چراغ عقب های جدید و سراگزوز های 4 تایی تفاوت های موجود میان این دو خودرو را تشکیل می دهند.

 

08.webp

 

تیگو 8 پرو مکس در بازار؛ قیمت و رقبا

تیگو 8 پرو مکس گران ترین، بزرگ ترین، قوی ترین، ایمن ترین و پر آپشن ترین خودروی چینی بازار ایران محسوب می شود. این خودرو توسط مدیران خودرو با گارانتی 7 ساله عرضه شده و از این نظر خودروی ارزشمندی برای نگهداری طولانی مدت به حساب می آید.

تیگو 8 پرومکس در حال حاضر رقیبی در میان کراس اور های چینی داخل بازار ندارد و رقبای قیمتی آن در بازار ایران شامل خودرو های دست دوم مشهوری مانند تویوتا راو 4، نیسان ایکس تریل، میتسوبیشی اوتلندر، رنو کولیوس، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو می شوند.

تیگو 8 پرومکس در مقایسه با رقبای خود از قوای محرکه ای بسیار قدرتمند تر، آپشن های کامل تر، رادار های کامل و سواری نرم تری بهره می برد. از سوی مقابل، رقبای این خودرو مزایایی مانند استهلاک کمتر، حساسیت کمتر نسبت به بنزین، برند معتبر تر و کیفیت ساخت بالاتری برخوردارند.

 

18.webp

 

گالری تیگو 8 پرو مکس

سوالات متداول

فونیکس تیگو 8 پرو مکس از موتور 2 لیتری توربو GDi با 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس دو کلاچه تر 7 دنده با سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک دائم بهره می برد.
مدیران خودرو نخستین شرایط فروش نقدی فونیکس تیگو 8 پرومکس را در دی ماه 1401 و با قیمت 2 میلیارد و 130 میلیون تومان منتشر کرد، این خودرو در نسختین طرح فروش به صورت نقدی و با تحویل 45 روز کاری عرضه شد.
عدم سازگاری پیشرانه توربو (تزریق مستقیم) با بنزین بی کیفیت، کیفیت کمتر از حد انتظار سیستم صوتی و چرم صندلی ها از مهمترین معایب تیگو 8 پرو مکس هستند.
خیر، نمی توان گفت تیگو 8 پرو مکس خودرویی خودران است، اما این خودرو به دستیار کمک رانندگی سطح 2.5 مجهز است و رادارهایی مانند دستیار هوشمند کنترل خودرو در ترافیک، دستیار کمکی کروز کنترل هوشمند و.... را دارد.
نظرات کاربران
  • رامیارصالح زاده 14 فروردین 1402 ساعت 22:08

    سلام وقتتون بخیر الان شما همینطوری گفتید اصلا کارشناس واینا درکار نیست پول برای ماشین چینی مگه چینی چشه واقعا بریم سانتافه یاتاق بخریم چرم صندلیش بله من قبول دارم جالب نیست زیاد بعد بنزین ایران آشغاله چه ربطی به معایب ماشین داره

  • منصور خاشی 13 اسفند 1401 ساعت 16:52

    باسلام واحترام.ایا فروش قسطی دارید ؟

  • علی 25 دی 1401 ساعت 17:43

    سلام روزبخیر الان تو دیماه هستیم ولی هنوز وجود نداره ماشین من به نمایندگی رفتم برای ثبت نام اما پرو داشتن پرو مکس نبود . واینکه واقعا به دست مصرف کننده میرسه یا فقط رانت و دلال بازی هست ؟ من خیلی دودفرانسیل دوست دارم اما نتونستم ثبت نام کنم یه فرم الکی می‌نويسن و میگن اگه اومد خبر میدیم خیلی به وضوح میشه حس کرد سرکاری هست. اگر اطلاعی دارید ممنون میم بفرمایید تشکر

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو تیگو 8 پرو مکس
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 1712 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 7
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 235/55R18
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 235/55R18

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2000 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتور پاشش مستقیم
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 250 اسب بخار
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 390 نیوتن متر
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 125 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه
  • تعداد دنده (جلو) 7
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان فرمان برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 220 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 7.8 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 7.2 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) مجموعا 6 عدد ( راننده، سرنشین، جانبی راننده و سرنشین، پرده ای )
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری DSC، سیستم ترمزگیر ی در حالت اضطراریBAS، سیستم کنترل نیروی رانش TCS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ورود به خودرو بدون کلید و استارت دکمه ای
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان کمکی برقی حساس به سرعت
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان سه شاخه دی کات با تنظیم ارتفاع - دارای کلید های کنترلی سیستم صوتی و تنظیمات کامپیوتر سفری، دارای روکش چرمی
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک 3 منطقه ای با قابلیت تنظیم دمای جداگانه برای راننده، سرنشین و سرنشینان ردیف 2 و 3، مجهز به کولباکس
  • سیستم صوتی و تصویری قابلیت پشتیبانی از رادیو، AUX / USB / Bluetooth، دارای 8 عدد بلندگو برند Sony
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای صفحه نمایش دوگانه 12.3 اینچی برای مولتی مدیا و صفحه کیلومتر، مجهز به دوربین 360 درجه، دارای شارژر بی سیم تلفن همراه
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی های جلو دارای روکش چرمی، دارای آلارم کمربند سرنشین و رانده و تنظیم برقی صندلی ها(راننده 6 و سرنشین جلو 4 جهت)، دارای مموری صندلی راننده و قابلیت تنظیم صندلی شاگرد توسط سرنشین عقب، دارای سردکن صندلی های جلو و سیستم خوش آمد گویی راننده
  • سیستم صندلیهای عقب صندلی های ردیف سوم به صورت کاملا تاشو، صندلی های ردیف دوم با قابلیت تا شدن و تنظیم پشتی، دارای سیستم اتصال آسان صندلی کودک ISOFIX
  • سیستم آیینه ها تنظیم برقی آیینه های جانبی، آیینه تاشوی برقی، دارای گرمکن، آیینه های الکتروکرومیک
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو و عقب برقی، دارای گرمکن شیشه عقب
  • سیستم های سقف دارای سقف شیشه ای پانوراما به مسایحت 1.17 متر مربع
  • سیستم روشنایی جلو دارای چراغ روشنایی روز، سیستم گردش چراغ در پیچ ها AFS، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ ها ( Autolight )، چراغ های جلو فول LED به همراه سیستم هوشمند کنترل نور بالا
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب Full LED
  • سنسورهای پیش فعال دارای سنسور پارک دنده عقب و جلو، مجهز به سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها(TPMS)
  • سیستم های کمک رانندگی دارای آپشن های ایمنی و دستیار راننده سطح 3 ADAS، 1 رادار نقطه کور یا BSD، سیستم هشدار و پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین یا LCA، رادار تصادف از عقب یا RCTA، سیستم هشدار خروج از لاین(رادار بین خطوط) یا LDW، سیستم کمکی ماندن در لاین یا LKA، کروز کنترل هوشمند تطبیقی یا ACC، سیستم کمکی حرکت در ترافیک یا TJA، سیستم کمکی کروز هوشمند یا ICA، سیستم کنترل هوشمند نوربالا یا IHC، رادار تصادف از جلو یا FCW، ترمز اضطراری خودکار یا AEB
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • رامیارصالح زاده رامیارصالح زاده (14 فروردین 1402 ساعت 22:08)

    سلام وقتتون بخیر الان شما همینطوری گفتید اصلا کارشناس واینا درکار نیست پول برای ماشین چینی مگه چینی چشه واقعا بریم سانتافه یاتاق بخریم چرم صندلیش بله من قبول دارم جالب نیست زیاد بعد بنزین ایران آشغاله چه ربطی به معایب ماشین داره

  • منصور خاشی منصور خاشی (13 اسفند 1401 ساعت 16:52)

    باسلام واحترام.ایا فروش قسطی دارید ؟

  • علی علی (25 دی 1401 ساعت 17:43)

    سلام روزبخیر
    الان تو دیماه هستیم ولی هنوز وجود نداره ماشین
    من به نمایندگی رفتم برای ثبت نام اما پرو داشتن پرو مکس نبود .
    واینکه واقعا به دست مصرف کننده میرسه یا فقط رانت و دلال بازی هست ؟
    من خیلی دودفرانسیل دوست دارم اما نتونستم ثبت نام کنم یه فرم الکی می‌نويسن و میگن اگه اومد خبر میدیم خیلی به وضوح میشه حس کرد سرکاری هست.
    اگر اطلاعی دارید ممنون میم بفرمایید
    تشکر

    سید عبدالحسین هاشمی سید عبدالحسین هاشمی (28 بهمن 1401 ساعت 18:13)

    با سلام من در ۲۲ دیماه در شهرستان برای پرومکس ثبت نام و مبلغ را هم واریز کردم . اتفاقا چند روز پیش یعنی ۲۵/ اا شماره شده است و حالا منتطر تحویلش هستم .ولی از کیفیت این ماشین بصورت عملی چیزی نمیدانم ، چون تا کنون از کیفیت سواریش چیزی نمیدانم . حتی قیافه اش را هم ندیده ام

خودروهای هم رده