1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. چری
  4. FX
  5. پریمیوم (1401-1402)

فونیکس FX پریمیوم 1401

Fownix Fx Premium 1401

تیپ ها
  • 1,730,400,000 (تومان)
  • 2,140,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
کراس اور
1598 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک دو کلاچه
7.1 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

مزایا

  • موتور قدرتمند و شتاب بالا
  • هندلینگ خوب و ترمز های مطمئن
  • 5 ستاره ایمنی یورو انکپ
  • سیستم های کمک رانندگی متنوع
  • آپشن های کامل

معایب

  • حساسیت بالای موتور به کیفیت سوخت
  • کیفیت دور از انتظار متریال برخی قسمت های کابین
  • تاخیر صفحه کیلومتر نسبت به شتابگیری
  • واکنش ضعیف تیپ ترونیک نسبت به فرامین راننده
  • نداشتن پدل شیفتر

فونیکس FX چطور ماشینیه؟

فونیکس FX ماشین نسبتا خاصیه که مشتریان خاص خودش رو داره، این ماشین شتاب و هندلینگ خیلی خوبی داره و چهره اون هم کاملا اسپرت و متفاوته. همچنین FX با داشتن آپشن های کامل و رادار های گوناگون، یه ماشین پیشرو از نظر تکنولوژی محسوب میشه.

بنابراین باید گفت اگه شما طرفدار ماشین های اسپرت و پر شتاب هستید یا به امکانات ماشین و داشتن سیستم های کمک رانندگی مختلف اهمیت می دید، فونیکس FX خودروی کاملا مناسبی برای شماست. البته به شرط اینکه همیشه حواستون به بنزین سوپر، اکتان و انجام به موقع سرویس های دوره ای باشه!

معرفی خودروفونیکس FX پریمیوم 1401

فونیکس FX در واقع همان چری Omoda5 است که یکی از جدیدترین محصولات کمپانی چینی چری است و از سال 2022 روی خط تولید قرار گرفته. این خودرو ابتدا در سال 2021 در نمایشگاه گوانژو چین با نام چری X-C به نمایش درآمد اما چری هنگام عرضه به بازار نام محصول جدید خود را به اومودا 5 تغییر داد. به گفته چری این نام با مشورت 30 مرکز از کشور های مختلف بدست آمده و معنی فشن یا همان مد را می دهد.

در ایران نیز با توجه به داغ شدن بازار کراس اور های کوپه نظیر دیگنیتی، مدیران خودرو به عنوان نمایندگی رسمی چری عرضه اومودا 5 را در برنامه خود قرار داد تا این خودرو را با برند لوکس خود یعنی فونیکس و نام FX وارد بازار تشنه کشورمان کند.

 
مراسم رونمایی فونیکس FX در روز اول دی ماه 1401 در هتل استقلال تهران برگزار شد و در این مراسم مشخص شد که مدیران خودرو فونیکس FX را در 3 تیپ وارد بازار خواهد کرد. نخستین سری FX تیپ اکسلنت است که از موتور 1.5 لیتری بهره می برد و فروش آن از روز سوم دی ماه 1401 آغاز شد. این تیپ تنها 700 دستگاه تیراژ داشت و سپس در اواخر دی ماه، جای خود در شبکه فروش مدیران خودرو را به فونیکس FX پریمیوم داد.

 

08.webp

 

مشخصات فنی فونیکس FX

فونیکس FX پریمیوم در این بخش راننده را شگفت زده خواهد کرد! اف ایکس از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که مشترک با فونیکس تیگو 8 پرو است. این موتور توانایی تولید حداکثر 197 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 290 نیوتن متر گشتاور از 1500 تا 4000 دور در در دقیقه را دارد و با انتقال نیروی خود از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر (Wet DCT) به چرخ های جلو، می تواند این کراس اور اسپرت چری را طی 7.78 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. ویدیو تست شتاب این خودرو توسط تیم Car.ir انجام شده و شما می توانید این ویدیو را در تست شتاب کارلانچ فونیکس FX مشاهده کنید.

 

فونیکس FX در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. این سیستم تعلیق سواری نسبتا نرم و هندلینگ بسیار خوبی را برای FX به ارمغان می آورد. البته که هیچ وقت نمی توان انتظار نرمی یک سدان خانوادگی و هندلینگ یک هاچ بک اسپرت را از یک خودروی کراس اور داشت!

ترمز های فونیکس اف ایکس در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده و از سیستم هایی کمکی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز بهره می برند. همچنین این خودرو با داشتن سیستم ترمز اضطراری خودکار (Automatic Emergency Brake) می تواند در صورت تشخیص مانع در مقابل خودرو، ابتدا به راننده هشدار دهد و در صورت بی توجهی راننده به طور خودکار اقدام به ترمزگیری کند.

فونیکس FX خودرویی سبک وزن در کلاس خود محسوب می شود و تنها 1444 کیلوگرم وزن دارد. مصرف سوخت اعلامی این خودرو نیز 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی است. البته این مصرف سوخت با رانندگی اسپرت و پرفشار می تواند تا بالای 10 لیتر در هر 100 کیلومتر نیز برسد.

فونیکس fx (2).webp

 

ایمنی فونیکس FX

فونیکس FX به 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی های جلو و پرده ای جلو و عقب مجهز است. همچنین چری اومودا 5 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات یورو انکپ شده و  خودرویی کاملا ایمن در حوادث رانندگی به شمار می رود.

فونیکس FX پریمیوم در زمینه امکانات ایمنی فعال و سیستم های کمک رانندگی نیز خودرویی بسیار کامل است؛ این خودرو علاوه بر بهره بردن از سیستم های کمک رانندگی مرسوم نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC، به مجموعه ای کامل از رادار ها و سیستم های رانندگی نیمه خودکار (ADAS) مجهز است. این مجموعه شامل رادار نقطه کور BSD، رادار هشدار خروج از پارک RCTA، رادار حرکت بین خطوط اضطراری ELK، رادار هشدار خروج از لاین LDA، رادار هشدار تغییر لاین LCA، کروز کنترل تطبیقی ACC، رادار کمکی در شرایط تراکم ترافیک TJA (دستیار کمکی کنترل خودرو در ترافیک)، رادار کمکی کروز یکپارچه ICA (دستیار کمکی رانندگی خودکار)، رادار هشدار برخورد از جلو FCW، ترمز اضطراری خودکار AEB، کنترل هوشمند نوربالا IHC، رادار جلوگیری خروج از لاین AEP و سیستم هوشمند جلوگیری از برخورد یا Intelligent Avoidance است. این موارد فونیکس FX را به خودرویی کاملا ایمن در هنگام رانندگی تبدیل می کنند که به سختی می توان با آن تصادف کرد! همچنین برای اطلاع از نحوه عملکرد این سیستم ها و کیفیت آن ها می توانید به ویدیو تست و بررسی فونیکس FX مراجعه کنید.

01.webp

 

امکانات رفاهی فونیکس FX

فونیکس FX در زمینه امکانات رفاهی نیز خودرویی نسبتا کامل است و می تواند برای طیف گسترده ای از مشتریان با سلایق گوناگون راضی کننده باشد. این خودرو در هر دو تیپ اکسلنت و پریمیوم به امکاناتی نظیر شیشه بالابر های برقی اتوماتیک به همراه آنتی ترپ، آینه های جانبی با تاشوندگی برقی و گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، صندلی های جلو برقی با گرمکن و سردکن 3 حالته، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، درایو مود با حالت های اکو، نرمال و اسپرت، سیستم مولتی مدیا با مانیتور لمسی، سیستم صوتی SONY، دوربین 360 درجه و دوربین عقب داینامیک، سنسور TPMS، چراغ های جلو و عقب LED، تنظیم ارتفاع خودکار چراغ های جلو، چراغ همراهی تا درب منزل، شارژر وایرلس گوشی موبایل، فرمان تلسکوپی با تنظیم در 4 جهت، کول باکس، سیستم فرمان صوتی، نورپردازی داخل کابین با 64 رنگ، سانروف برقی، قابلیت روشن کردن خودرو با ریموت از راه دور، ترمز پارک برقی و اتوهلد مجهز است.

04.webp

 

طراحی ظاهری فونیکس FX

فونیکس FX طراحی بسیار نوینی دارد که احتمالا به ذائقه برخی از خودرو دوستان خوشایند نیست. فرم جلو پنجره بزرگ و چراغ های بسیار باریک جلوی این خودرو تا حد زیادی از هیوندای توسان جدید الهام گرفته شده و همچنین شباهت عجیبی به چانگان Uni-T دارد، فونیکس FX اولین خودرو در بازار ایران است که با جلوپنجره فریم‌لس که در سپر خودرو تلفیق شده عرضه می شود، چراغ های جلوی خودرو دو تکه هستند و دی لایت و راهنما با گرافیکی شبیه به محصولات جدید ولوو در بالا قرار گرفته و چراغ های Full LED نیز در پایین سپر نصب شده اند، دریچه های هوای تعبیه شده در گوشه های سپر و زیر چراغ نیز وظیفه هدایت هوا به سمت چرخ ها به منظور خنک کاری دیسک ها را بر عهده دارند.

02.webp


اما در نمای کناری و پشت FX اما شاهد طراحی متفاوتی و جذاب تری هستیم که با خط و خطوطی تند، فرمی تهاجمی به خودرو داده اند، شیب زیاد سقف در کنار خطوط قرمز رنگ استفاده شده در رینگ های 18 اینچی و پایین درب های خودرو نیز نشان دهنده اصرار طراحان برای خلق محصولی جوان پسند هستند. 

05.webp


این فرم دهی اغراق آمیز در نمای پشتی خودرو نیز تکرار شده و درب صندوق و شیشه عقب با زاویه هایی تند طراحی شده اند تا نمای عقب FX کاملا اسپرت بنظر برسد، هرچند چراغ های به هم پیوسته به ترند ثابت خودروهای چینی جدید بازار تبدیل شده اند، اما چراغ های FX به گرافیک داخلی خاص و البته دموی روشن و خاموش شدن متفاوتی همراهند که آن را به یکی از نقاط قوت طراحی این خودرو تبدیل میکند، طراحان چینی برای قسمت پایین سپر خودرو نیز به حد کافی وقت گذاشته اند و شاهد استفاده از جزئیات زیادی در طراحی سر خودرو هستیم هرچند که به کار گیری سر اگزوزهای فیک بر روی سپر جای نقد دارد.

06.webp


به طور کلی، طراحی این خودرو فضایی و تا حدودی عجیب است و با وجود این که نمی توان لقب زیبا به آن داد، اما به طرز عجیبی نگاه ها را در خیابان به خود خیره می کند.

 

کابین و فضای داخلی فونیکس FX

در داخل کابین، فونیکس FX طراحی نسبتا متفاوتی با سایر محصولات این شرکت دارد. داشبورد خودرو بسیار ساده طراحی شده و یک پنل لمسی بزرگ روی آن قرار گرفته تا سیستم مولتی مدیا و صفحه کیلومتر دیجیتال را در خود جای داده است. پایین تر از مانیتور مولتی مدیا نیز پنل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک خودرو قرار گرفته که آن هم به صورت لمسی است. هرچند این سبک از طراحی کاملا مدرن به نظر می رسد، اما در واقع هدف اصلی آن ارزان سازی قیمت تمام شده خودرو است؛ در واقع برخلاف ظاهر جذاب این مجموعه، کار کردن با این مانیتور و پنل تهویه در هنگام رانندگی بسیار سخت است و موجب حواس پرتی راننده می شود. صفحه کیلومتر نیز عقربه های کوچکی دارد که متناسب با ذات اسپرت این خودرو نیست و به غیر از آن، تاخیر آزاردهنده ای نیز نسبت به پدال گاز و سرعت واقعی خودرو در زمان شتابگیری دارد.

کنسول میانی خودرو میزبان یک شارژر وایرلس موبایل، شارژر ریموت کی‌لس، دسته دنده الکترونیکی، ترمز پارک برقی، کلید ولوم، درایو مود و دو عدد جالیوانی است. نکته خوب اف ایکس در این قسمت، فضای زیاد و کاربردی محفظه کنسول و همچنین فضای اضافه زیر قسمت دنده است.

چری برای اسپرت تر کردن فضای داخلی محصول خود از یک غربیلک فرمان D کات استفاده کرده که مزین به تزئیناتی نقره ای رنگ است. صندلی های جلو نیز پشتی یک تکه دارند و با فرم خاص خود، علاوه بر زیبایی، راحتی کاملا مطلوبی برای افراد قد بلند ایجاد می کنند. نورپردازی 64 رنگ داخل کابین که روی داشبورد و رودری ها و داخل جالیوانی های کنسول وسط دیده می شود نیز به زیبایی کابین کمک شایانی کرده اند.

 

15.webp

 

در ردیف عقب فونیکس برای سرنشینان دو خروجی تهویه مطبوع، یک خروجی USB و یک آرم رست با دو جا لیوانی در نظر گرفته است. با وجود این که در ردیف عقب فضای خوبی برای سر و پای سرنشینان وجود دارد، اما به علت ارتفاع زیاد صندلی های جلو این ردیف مقداری دلگیر به نظر می رسد. فضای صندوق این خودرو نیز با 291 لیتر حجم چندان مناسب مسافرت های پر جمعیت به نظر نمی رسد؛ البته با خواباندن صندلی های ردیف عقب می توان به فضای بسیار بیشتری در این خودرو دست یافت.

نکته منفی دیگری که در کابین فونیکس FX وجود دارد، کیفیت متریال پایین تر نسبت به سایر محصولات چری از جمله تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو است. در واقع اینجا برخلاف محصولات مذکور که پر از چرم دوزی های گوناگون در قسمت داشبورد و کنسول هستند، چری کابینی پر از پلاستیک های خشک را در اختیار سرنشینان قرار داده است.

03.webp

 

تجربه رانندگی با فونیکس FX

در برنامه تست درایو فونیکس FX پریمیوم در پیست آزادی، قابلیت های دینامیکی کاملا قابل قبول این خودرو خیلی زود خود را به راننده نشان دادند به طوری که در همان یکی دو دور ابتدایی از هندلینگ، پایداری و شتاب گیری خودرو متعحب شدیم، اما سوالات بسیاری در مورد عملکرد خودرو در چاله های شهری، یا موج های اتوبان، یا عملکرد جعبه دنده دو کلاچه آن در شرایط ترافیکی پر تراکم همچنان در ذهنمان باقی مانده بود، مدتی بعد و تقریبا همزمان با ورود فونیکس FX پریمیوم، فرصتی دست داد تا چند روز متوالی این خودرو را در شهر و جاده برانیم تا آشنایی بیشتری با این خودرو پیدا کرده و همچنین عملکرد رادارهای مختلف آن را بسنجیم، همانند تجربه ای که از رانندگی در پیست با این خودرو بدست آوردیم، رانندگی با فونیکس FX در کوچه های تنگ و باریک شهر تهران نیز بسیار آسان بود و با وجود دید محدود راننده نسبت به بعضی قسمت های خودرو، دوربین 360 درجه فونیکس FX به خوبی به یاری راننده می آید، عملکرد تعلیق خودرو در چاله ها و موج ها نیز کاملا قابل قبول بود و اکنون می توان به راحتی گفت که سیستم تعلیق فونیکس FX، این خودرو را از نظر سواری و همچنین هندلینگ به یکی از بهترین کراس اور های بازار کشور تبدیل کرده است.

عملکرد جعبه دنده FX نیز همانطور که انتظار می رفت، همچون تیگو 8 پرو نزدیک به بی نقص بود و راننده و مخاطب عادی، به سختی متوجه دوکلاچه بودن گیربکس این خودرو خواهد شد.
در مورد عملکرد رادارهای فونیکس FX در ویدیو تست و بررسی فونیکس FX پریمیوم توضیحات کاملی داده ایم، اما به طور خلاصه می توان کروز کنترل هوشمند و رادار نقطه کور  را بی نقص ترین رادار های این خودرو دانست، اما در مقابل دستیار کنترل خودرو در ترافیک و دستیار رانندگی هوشمند خودرو با وجود عادات خاص رانندگی ایرانی ها، زیاد در خیابان های شلوغ کارامد نیستند، دیگر انتقاد وارد به دستیار رانندگی خودکار این خودرو نیز اصرار زیاد آن به حرکت از سمت راست هر لین خیابان اشاره کرد.

 

07.webp

 

تفاوت فونیکس FX پریمیوم و فونیکس FX اکسلنت

همانطور که در ابتدای متن گفته شد مدیران خودرو ابتدا 700 دستگاه فونیکس FX اکسلنت را به بازار عرضه کرد و سپس با قطع تولید آن، فروش فونیکس FX پریمیوم را آغاز کرد. اما تفاوت این دو تیپ در چه مواردی است؟

فونیکس FX اکسلنت از یک موتور 1.5 لیتری توربو (مشترک با تیگو 7 پرو، X55 پرو، آریزو 6 پرو و آریزو 5 توربو) استفاده می کند که  147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس این خودرو نیز از نوع CVT است و بنابراین FX اکسلنت قوای حرکتی ضعیف تری نسبت به تیپ پریمیوم دارد.
دیگر تفاوت میان این دو تیپ، استفاده از سیستم تعلیق عقب تورشن بیم در اف ایکس اکسلنت (بجای مولتی لینک در پریمیوم) است. این مورد باعث می شود تا FX اکسلنت سواری خشک تر و هندلینگ کاملا ضعیف تری نسبت به FX پریمیوم را تجربه کند.

در سایر موارد مانند امکانات رفاهی و آپشن ها، رادار ها و سیستم کمک رانندگی ADAS، طراحی ظاهری و کابین همه چیز یکسان بوده و تفاوت های FX پریمیوم با FX اکسلنت فقط در موتور، گیربکس و تعلیق عقب خلاصه می شوند. 

 

 

فونیکس FX در بازار؛ قیمت و رقبا

مدیران خودرو یک هفته پس از مراسم رونمایی، نخستین فروش نقدی فونیکس FX اکسلنت را با قیمت 1 میلیارد و 280 میلیون تومان انجام داد. تیراژ این خودرو تنها 700 دستگاه اعلام شد و با فروش رفتن تمام آن ها، مدیران خودرو در تاریخ 24 دی ماه 1401 اقدام به باز کردن فروش نسخه پریمیوم FX با قیمت 1 میلیارد و 380 میلیون تومان کرد. مدتی بعد نیز قیمت کارخانه ای این خودرو به 1.5 میلیارد تومان رسید. در بازار آزاد نیز حواله های این خودرو تا 2.5 میلیارد تومان معامله می شود که رقمی بسیار نجومی و ناشی از بازار از کنترل خارج شده ایران است!

فونیکس FX پریمیوم در بازار ایران رقبایی مانند دیگنیتی پرستیژ، لاماری ایما و چانگان Uni-T دارد. در یک مقایسه بسیار ساده باید گفت که محصول چری از تمام رقبای خود سریع تر، فرمان پذیر تر، پرآپشن تر و ایمن تر است. علاوه بر موارد مذکور، مجموعه بزرگ رادار ها و سیستم های کمک رانندگی موجود در FX نیز امکانات بسیار مهم و جذابی هستند که در هیچ کدام از رقبای این خودرو در بازار ایران یافت نمی شود. در سمت مقابل، تنها چانگان Uni-T است که طراحی ظاهری زیباتری دارد و متریال استفاده شده در کابین آن نیز با کیفیت تر هستند.

در واقع باید گفت که فونیکس FX کراس اوری در سطح بسیار بالاتر از رقبای خود است و ارزش خرید زیادی دارد. مواردی مانند حساسیت زیاد پیشرانه به کیفیت سوخت، حساسیت بالا به سرویس های دوره ای و هزینه های زیاد تعمیرات بدنه در صورت وقوع تصادف نیز چالش های نگهداری از این خودرو را شکل می دهند.

 

16.webp

گالری فونیکس FX پریمیوم 1401

سوالات متداول

در حال حاضر فونیکس FX پریمیوم در نمایندگی های مدیران خودرو با قیمت 1 میلیارد و 730 میلیون تومان به فروش می رسد. در بازار آزاد نیز این خودرو بیش از 2.5 میلیارد تومان قیمت گذاری می شود.
ماشین فونیکس FX مدیران خودرو به پیشرانه 1.6 لیتری توربو با تزریق مستقیم سوخت در کنار جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه تر مجهز است، این قوای محرکه در زمان 7.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسانند، این اعداد نشان می دهد با یکی از سریعترین خودروهای چینی بازار کشور روبرو هستیم.
در حال حاضر مدیران خودرو هیچگونه شرایط فروشی برای فونیکس FX اعلام نکرده است.
فونیکس FX به مجموعه ای کامل از رادار ها و سیستم های رانندگی نیمه خودکار (ADAS) مجهز است. این مجموعه شامل رادار نقطه کور BSD، رادار هشدار خروج از پارک RCTA، رادار حرکت بین خطوط اضطراری ELK، رادار هشدار خروج از لاین LDA، رادار هشدار تغییر لاین LCA، کروز کنترل تطبیقی ACC، رادار کمکی در شرایط تراکم ترافیک TJA (دستیار کمکی کنترل خودرو در ترافیک)، رادار کمکی کروز یکپارچه ICA (دستیار کمکی رانندگی خودکار)، رادار هشدار برخورد از جلو FCW، ترمز اضطراری خودکار AEB، کنترل هوشمند نوربالا IHC، رادار جلوگیری خروج از لاین AEP و سیستم هوشمند جلوگیری از برخورد یا Intelligent Avoidance است.
نظرات کاربران
  • اسی 11 مرداد 1402 ساعت 02:25

    امروز کارای پرداخت وجه انجام دادم کی ب دستم برسه معلوم نیست٫ان شاا… ک خودروی خوبی باشع

  • Tooti 24 تیر 1402 ساعت 00:56

    هر کی اینو سوار شه مثل من کرکش میریزه پولم نرسید x55pro ie خریدم خیلی راضی هستم ، اما اول ابنو سوار شدم یدنیای دیگه هست در کلای جهانی ، اونا که کم جمعیت هستن و ماشین تیز و بز میخوان با کلی امکانات تو خریدش شک نکنن

  • محمد 14 اردیبهشت 1402 ساعت 14:37

    وای من یه مدت کوتاه داشتمش .کارم خرید و فروش هست واقعا کارش ۲۰ هست هیچ عیبی نداره بهترین ماشین چینیه ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تو این رنج قیمته

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو فونیکس FX پریمیوم 1401
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه کراس اور
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 1444 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 215/55R18
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 215/55R18

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1598 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش مستقیم سوخت
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 197 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 290 نیوتن متر در 1750 تا 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 123.2 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه
  • تعداد دنده (جلو) 7
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک
  • نوع سیستم فرمان فرمان برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 7.8 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) مجموعا 6 عدد ( راننده، سرنشین، جانبی راننده و سرنشین، پرده ای )
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم کنترل پایداری ESP بوش ورژن 9.3، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمکی جرکت در سربالایی HAC
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ورود به خودرو بدون کلید و استارت دکمه ای، قفل خودکار درها، روشن کردن خودرو با استفاده از ریموت از راه دور، باز کردن درب صندوق با حسگر ریموت
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان کمکی برقی حساس به سرعت
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان 3 شاخه دیکات با روکش چرمی و کلید های کنترل کروز کنترل و مولتی مدیا، قابلیت تنظیم فرمان در 4 جهت
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با قابلیت پاکسازی هوا تا 2.5 Pm، دارای خروجی مستقل تهویه برای ردیف عقب
  • سیستم صوتی و تصویری دارای 8 عدد بلندگو سونی
  • سیستمهای مولتی مدیا نمایشگر دوگانه 20.5 اینچی(صفحه کیلومتر 10.25 اینچ و صفحه نمایش لمسی مولتی مدیا 10.25 اینچ)، دارای بلوتوث، اپل کار پلی و اندروید اتو به همراه ورودی USB، دارای پورت USB در هر دو ردیف، دارای پورت شارژؤ تایپ C
  • سیستم صندلیهای جلو دارای ورکش چرمی مشکی به همراه گرمکن و سرد کن صندلی ها، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین در 4 جهت، دارای محفظه سرد کن Cool Box
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی و دارای سیستم نصب آسان صندلی کودک ISOFIX
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تاشوی برقی مجهز به گرمکن، آیینه وسطالکتروکرومیک
  • سیستم شیشه ها شیشه های جانبی با تنظیم بیرقی به همراه Anti Trap، بالارفتن خودکار شیشه ها همراه با قفل شدن درب (پاور ویندوز)، دارای سنسور باران
  • سیستم های سقف دارای سانروف برقی 2 حالته
  • سیستم روشنایی جلو دارای سنسور نور، چراغ مشایعت تا منزل، تنظیم خودکار ارتفاع چراغ های جلو، دارای چراغ روشنایی در روز DayLight
  • سیستم روشنایی عقب دارای چراغ روشنایی در روز DayLight، دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال دارای سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کورBSD، رادار هشدار خروج از پارکRCTA،، رادار هشدار خروج از لاینLDW، رادار هشدار تغییر لاین LCA، رادار هشدار برخورد از جلو FCW، سیستم هوشمند جلوگیری از برخورد،سیستم کنترل فشار باد تایر ها TPMS
  • سیستم های کمک رانندگی ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل تطبیقی ACC، دستیار کمک رانندگی در ترافیک TJA، رادار کنترل حرکت بین خطوطELW، ترمز اضطراری خودکار AEB، رادار کنترل هوشمند نوربالا IHC، دارای سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت، دارای دوربین 360 درجه و دوربین دنده عقب داینامیک
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • اسی اسی (11 مرداد 1402 ساعت 02:25)

    امروز کارای پرداخت وجه انجام دادم کی ب دستم برسه معلوم نیست٫ان شاا… ک خودروی خوبی باشع

    شهرام شهرام (11 شهریور 1402 ساعت 13:09)

    مبارکت باشه مطمئن باش پشیمون نمیشی ✌

  • Tooti Tooti (24 تیر 1402 ساعت 00:56)

    هر کی اینو سوار شه مثل من کرکش میریزه پولم نرسید x55pro ie خریدم خیلی راضی هستم ، اما اول ابنو سوار شدم یدنیای دیگه هست در کلای جهانی ، اونا که کم جمعیت هستن و ماشین تیز و بز میخوان با کلی امکانات تو خریدش شک نکنن

  • محمد محمد (14 اردیبهشت 1402 ساعت 14:37)

    وای من یه مدت کوتاه داشتمش .کارم خرید و فروش هست واقعا کارش ۲۰ هست هیچ عیبی نداره
    بهترین ماشین چینیه ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تو این رنج قیمته

    علی علی (26 اردیبهشت 1402 ساعت 22:58)

    من خریدم یک ماه دیگه باید بیاد نمیدونم چطور ماشینیه

    علیرضا میرهادی علیرضا میرهادی (27 اردیبهشت 1402 ساعت 10:15)

    ویدیو تست و بررسی کامل خودرو رو دیدین؟

  • ممد ممد (20 بهمن 1401 ساعت 19:01)

    اووووف
    دوستش دارم

خودروهای هم رده